Yep - Som mikkel siger, så mangler du et script til at håndterer form data, som du sender. Det der faktisk sker i dit nuværende html er: Du sender first name (textfield), email (textfield2) samt hidden (recipient) Dette sendes via ''GET'' (som url) til html dokumentet ''thanks.htm'' Du skal sende denne info til et script (kan være perl/php/asp or whatever) som så håndterer koden (sender email ud, gemmer i database osv) - dette script skal så genererer (at foretrække) eller redirecte til din ''thanks.htm'' tekst. Umiddelbart ville jeg bruge ''POST'' istedet for ''GET'' til denne type handling og jeg ville også give de forskellige textfields nogle mere sigende navne. Eks. omdøb textfield til ''first_name'' og textfield2 til ''email''. |
Jeg er kommet frem til følgende, dog har jeg ladet get forblive i stedet for at skifte det til post, da brugen af post får forhindrer takkesiden i at komme frem.
<form name="form1" method="get" action="thanks.htm">
<input type=hidden name="recipient" action="MISSING ACTION" value="info@childupbringing.com">
<table border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>First name: </td>
<td><input type="text" name="first_name"></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail:</td>
<td><input type="text" name="email"></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
</tr>
</table>
</form>
<form name="form1" method="get" action="thanks.htm">
<input type=hidden name="recipient" action="MISSING ACTION" value="info@childupbringing.com">
<table border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>First name: </td>
<td><input type="text" name="first_name"></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail:</td>
<td><input type="text" name="email"></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
</tr>
</table>
</form>
Jeg har fået dette at vide:
"Du mangler en action fx,
<input type=hidden name="recipient" action="/cgi-bin/formmail/formmail.cgi" value="postmaster@ditdomain.dk">
det skal du lige tjekke i supporten på dit webhotel, det er forskelligt fra hotel til hotel"
<input type=hidden name="recipient" action="/cgi-bin/formmail/formmail.cgi" value="postmaster@ditdomain.dk">
det skal du lige tjekke i supporten på dit webhotel, det er forskelligt fra hotel til hotel"
Umiddelbart kan jeg ikke finde noget hos min webhoster, så jeg brager dem en mail, men hvad hedder den action jeg mangler? server-kode, action eller cgi- perlscript?