Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML spørgsmål.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dte var ikke uden grund at jeg satte det i gåseøjne :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:26
Jeg sendte dem en mail med teksten, "hvordan anvender jeg formmail?".

De svarer, "hvilket programmeringssprog benytter du?"

Jeg svarer, "HTML 4/CSS?".
De svarer så her til morgen, "Hej,
Vi tilbyder desværre ikke brug af nogen standard CGI formmail, som du efterspørger. Du er nød til enten at benytte et programmeringssprog som min kollega Simon nævnte, eller gøre brug af f.eks. FrontPage."

Nu har jeg vel reelt kun to valgmuligheder, lave hele siden om i et andet sprog (ikke HTML), eller at skifte til en udbyder som tilbyder det right?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:43
...eller gøre brug af f.eks. FrontPage.

Hej Dimitri Hardorff

FrontPage er kun en editor, og kan derfor ikke i sig selv gøre Dig i stand til at sende en e-mail via en HTML form. Jeg kender ikke noget til, om FrontPage kan bruges som mere end en HTML editor, det kan godt være at den fx også kan bruges som editor for programmeringssprog som fx ASP.
Sagt på en anden måde, så er FrontPage fx et tekstbehandlingsprogram, ligesom Word, der kan hjælpe Dig med at skrive alm. breve. Hvis Du så tilkøber nogle ekstra moduler (Programmeringssproget) til tekstbehandlingsprogrammet, så kan disse ekstra moduler fx gøre, at det er muligt, at få sendt de breve, som Du skriver, ud som e-mail.

Nu har jeg vel reelt kun to valgmuligheder, lave hele siden om i et andet sprog (ikke HTML), eller at skifte til en udbyder som tilbyder det right?

Ikke helt right, alle hjemmesider skal laves i HTML, så det slipper Du ikke for, men Du kan gøre brug af et programmeringssprog som fx ASP og PHP så Du kan lave nogle mere avancerede ting, som fx at få sendt en e-mail via en HTML form. Så hvis Din nuværende udbyder af webhotel tilbyder fx ASP eller PHP, så behøver Du ikke flytte til et andet webhotel.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:47
Hvis din udbyder understøtter PHP, kan du ændre filen thanks.htm til thanks.php og indsætte følgende kode allerøverst i filen: (husk også at ændre "action" i din formular til "thanks.php")

<?php
@mail("<" . preg_replace("''[\s<>]+''is", "", $_GET[''recipient'']) . ">",
     "Tilmelding",
     "Navn: " . $_GET[''textfield''] . "\nE-mail: " . $_GET[''textfield2''],
     "From: <" . preg_replace("''[\s<>]+''is", "", $_GET[''textfield2'']) . ">");
?>
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:49
Han tilbyder PHP, ASP, men jeg tænkte mere på om jeg skal skrotte min side, da den ikke er lavet i et af disse sprog. Min side er ren HTML, for herefter at sætte den op i et af de nævnte sprog...

Eller kan jeg bruge en PHP kode til at indsætte i min HTML side?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:50
Det vil jeg prøve, tak.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 12:07
Dato: 7/13/2006 11:46:53 AM Forfatter: Jakob Søndergård Hvis din udbyder understøtter PHP, kan du ændre filen thanks.htm til thanks.php og indsætte følgende kode allerøverst i filen: (husk også at ændre ''action'' i din formular til ''thanks.php'')

&lt;?php
@mail(''&lt;'' . preg_replace(''''[s&lt;&gt;]+''is'', '''', $_GET[''recipient'']) . ''&gt;'',
&nbsp; &nbsp; ''Tilmelding'',
&nbsp; &nbsp; ''Navn: '' . $_GET[''textfield''] . '' E-mail: '' . $_GET[''textfield2''],
&nbsp; &nbsp; ''From: &lt;'' . preg_replace(''''[s&lt;&gt;]+''is'', '''', $_GET[''textfield2'']) . ''&gt;'');
?&gt;

Jeg skal lige høre om det skal være før <html>?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 12:15
I teorien gør det ingen forskel, men bare smid det allerøverst for en god ordens skyld. Det vil ikke blive sendt til klienten, men fortolket af serveren.

Edit: Jeg har i øvrigt ikke testet det, og det kan være du vil have lavet det anderledes - men så må du bare sige til.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 12:30
Jeg rettede textfield1 og 2 til first_name og email... Da jeg kun fik en tom mail før, og nu virker det! *løber rundt med hænderne over hovedet* Tusind tusind tusind tusind tusind millioner tak!

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 12:51
Godt du fandt ud af det.

- Du kan med fordel rette denne linie:

@mail("<" . preg_replace("''[\s<>]+''is", "", $_GET[''recipient'']) . ">",

- Til:

@mail("<info@childupbringing.com>",

- Da der ikke er nogen grund til at din mail adresse skal fremgå af din HTML og tilmed være dynamisk. Du kan faktisk risikere at din server bliver udnyttet af spammere, som det er nu. Det er af samme årsag jeg har indsat de preg_replace(....) funktioner, for at man ikke kan manipulere med dine headers, hvis man er til den slags. Spammere bliver smartere og smartere, og det er ikke længere bare et spørgsmål om at skjule sin mail adresse, men også at sikre sit input. Der er avancerede bots derude, som analyserer formularer og automatisk forsøger at udnytte sikkerhedshuller.

Sålænge du ikke betaler trafik pr. GB er det ikke et kæmpe problem for dig, men det ville da være ærgerligt hvis din udbyder pludselig opsagde dig, fordi du angiveligt havde afsendt 500.000 mails i løbet af et par timer... :)
Side 3 ud af 4 (34 indlæg)