Hej Jeg ved ikke om jeg bruger formeget, bruger mere end firmaet tjener, og også mere end driften. Men det er også fordi jeg er ved at løbe tør for ideer. Fx. kan nævnes at serigrafi tryk, er lig med tro, for ingen aner noget. Men alle ved hvad de vil have. Og når man kommer og blander sig, så ses der tit ned på en. Og så kan man være nok så dygtig og billig. Og må også sige at jeg efterhånden er løbet mod så mange lukkede døre i det danske erhvervsliv, at det tit undre mig at nogle kan starte en virksomhed op der henvender sig til firma'er. /Kenneth |
Det kan som andre siges slet ikke gøres op på den måde, både fordi virksomheder er så enormt forskellige, og også fordi det kan være svært at definere hvad der er markedsføring i vore dage.
Fleggaard brugte ca. 40mio på gøre hele DK opmærksom på at de ligger "lige over grænsen" og det har vist sig at være en rimelig god forretning, fordi de skal "stjæle" andele fra andre, hvilket er meget lettere end at forklare om et helt nyt produkt som ingen kender.
Hvis det er til dit CMS firma, ville mit råd være du ikke brugte nogen penge på traditionel markedsføring, om du så var på samtlige busser på amager, ville det næppe rykke det store. Enten skal du have nogle fede cases, dvs at du skal lave nogle rigtig fede sider gratis eller til kost-pris som du vise på din hjemmeside at du har lavet, eller også så ville jeg melde mig ind i et af de forskellgige salgs netværk ala BNI / pronetwork... det er steder hvor man mødes til morgenmad en gang om ugen, og udveksler kontakter og forretningsmuligheder.
Men traditionelle annoncer i avisen tror jeg altå ikke du for meget ud af. (og jo jeg er reklamemand, og jeg lever af at lave reklame, men alligevel tror jeg ikke det er sagen for dig )