Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS eller Paypal ?

Side 5 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders...som 4 årig daglig bruger af PayPal betalingssystem...og nu snart 1 år med deres Business system...må jeg altså korrigere din opfattelse!

Vi har KUN grund til at være tilfredse...og har ALDRIG haft problemer af nogen art!

Vores kunder bruger flittigt PayPal...og er fuldt ud tilfredse!

Det er IKKE korrekt, at man så nemt, som du beskriver det...kan gøre indsigelse og få sin penge retur med PBS!

Vi har...desværre...kendskab til flere, som IKKE har kunnet få deres penge retur gennem PBS...OGSÅ fra større danske pengeindstitutter!

Hvis en butik VIL snyde...så har det INTET at gøre med om kunden har betalt via PayPal eller PBS!

En PBS betaling kan nemlig hæves uden, at varen er sendt!

Og så er vi inde på en HELT ANDEN snak, nemlig om butiksejerens TROVÆRDIGHED!

...og begynder en butik på sådan noget...så er man færdig...før man får begyndt = skyde sig selv i foden!!!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:44

Fashion-Seller:

Anders Christensen:

Fashion-Seller:

Hvor står der dog mange USANDE informationer i denne tråd. Især Anders påstand om at Paypal ik er sikkert er i hvertfald løgn. Paypal er mindst ligeså sikkert som PBS hvis ik mere. De er verdens største indenfor kreditkort transaktioner og har styr på tingene.

Jeg tror du opfattede mit indlæg forkert, sikkert kombineret med at jeg ikke skar det helt ud i pap Wink

Jeg har intet at udsætte på den tekniske sikkerhed omkring PayPal, mit indlæg omkring sikkerhed gik på forbrugerens sikkerhed for at modtage varen, eller kunne tilbageføre betalingen via en indsigelse i banken, som man kan ved betalinger med betalingskort.

Og der står forbrugeren lige så ringe med en betaling via PayPal som med bankoverførsel, da forbrugeren har fået den vare PayPal solgte, nemlig penge på ens PayPal-konto. Derfor kan banken ikke behandle en sådan indsigelse da varen er leveret.

Forbrugeren har samme rettigheder med en Paypal betaling som med en betaling via PBS. Der er ingen forskel. Måden hvorpå der reklameres for en betaling er den samme, dog har Paypal deres eget klagesystem.
Så at påstå at man er dårligere stillet ved betaling VIA (bemærk her snakkes ik om at have en paypal konto men deres business system) er forkert og meget misvisende.
Om kunden modtager en varer er hverken PBS eller Paypals ansvar, de lever begge fuldt ud op til Visa/Mastercards regler som sikre sikker handel online, med nemme, sikre klage systemer.

Så dit indlæg er ik sandt, og jeg er sikker på du har misforstået den dom som forelægger, ligesom stortset alle andre har. Læs den igen og du vil se at Paypal er på niveau med PBS.

"Det bemærkes herved, at køberen med sit VISA-kort har købt og fået leveret e-penge af PayPal. Den omstændighed, at PayPal efter aftale med køberen har benyttet de købte e-penge til at betale de ydelser, som han har købt hos OwnYourGame, er visasystemet uvedkommende.  Den omstændighed, at der er en tidsmæssig sammenhæng mellem køberens køb af e-penge og disses anvendelse til betaling for ydelser leveret af OwnYourGame, kan ikke føre til et andet resultat."

Du kan finde pressemeddelelsen fra Østre Landsret her : http://www.domstol.dk/oestrelandsret/nyheder/Pressemeddelelser/Pages/Pressemeddelelse(Betalingmedelektroniskepengeviabetalingskort.aspx

Ifølge ovenstående er det så også banken uvedkommende hvorvidt pengene er givet direkte videre fra PayPal til sælgeren, eller om de er overført til dennes paypal konto senere, essensen af dommen er at man har købt virtuelle penge (PayPal-penge om man vil) og at banken derfor ikke kan trække betalingen retur da de virtuelle penge er leveret.

Men det kan da være der er andre sager omkring PayPal og tilbageførsler hvor det er sket uden problemer? (Jeg har bare ikke hørt om nogen der har oplevet det, men omvendt har der så også kun været den ene sag her som er kommet i pressen)

Nu fandt jeg så lidt mere om sagen og om at det var et eller andet virtuelt i et online spil der var købt for over 100.000 kroner.... Her er det nok ikke betalingsformen der er afgørende, men måske nærmere hvor naiv en kunde kan være... (Eller også spiller jeg bare ikke computer nok...)

Er der nogen af jer der har et link til den fulde dom? - Eller lidt mere uddybende materiale om det?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 23:49

MILLA-PETIT Denmark:

Anders...som 4 årig daglig bruger af PayPal betalingssystem...og nu snart 1 år med deres Business system...må jeg altså korrigere din opfattelse!

Vi har KUN grund til at være tilfredse...og har ALDRIG haft problemer af nogen art!

Det er IKKE korrekt, at man så nemt, som du beskriver det...kan gøre indsigelse og få sin penge retur med PBS!

Vi har...desværre...kendskab til flere, som IKKE har kunnet få deres penge retur gennem PBS...OGSÅ fra større danske pengeindstitutter!

Hvis en butik VIL snyde...så kan de lige så nemt gøre det med PBS betalinger, som med PayPal!

Her er du inde på en HELT ANDEN politik, nemlig om butiksejerens TROVÆRDIGHED!

Det er dejligt at høre at I er glade for paypal Smile

Jeg har altså heller ikke noget imod PayPal og bruger det også selv til tider (som kunde), jeg synes bare at jeg savner dokumentation for jeres påstande om at man kan tilbageføre en paypal betaling hvis man ikke modtager sin vare, det eneste jeg kan finde op det er jo netop den dom hvor banken blev frifundet og slap for at tilbageføre betalingen.

Og så kan man endnu engang undre sig over de banker der ikke har styr på tilbageførsel ved indsigelser...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:50

Jeg har lige læst den danske dom igennem igen og for at alle forstår hva der snakkes om skæres det her ud i pap, så det ik er til at misforstå.

Paypal tilbyder 2 former for betaling.

1: "Paypal penge". Her forstås at du enten laver en bankoverførsel eller overfører penge fra dit kreditkort til din paypal konto (en bruger er påkrævet). Når beløbet står på din konto (meget vigtigt at det først står på kontoen da det har afgørende betydning i forhold til hvilket produkt du køber), så overfører du dem videre til en shop. Med andre ord så køber du paypal penge ved en overførsel og det er det den danske dom referer til. Kunden laver transaktionen til paypal og får "paypal penge" retur, dvs kunden handler ik direkte med sælger og laver en kreditkkort transaktion.
Det skal siges at denne form for handler ik forekommer så ofte.

2: Paypal kreditkort transaktion. Her benytter man Paypal som formidler. Enten via deres nye B2B modul hvor du indtaster info på en hjemmeside, på samme måde som et PBS system eller du logger ind med din bruger og laver overførslen VIA paypal. Det er vigtigt at bemærke at du her betaler direkte til sælger og Paypal blot er formidler. Ved denne form for transaktioner sker der nemlig en kreditkort betaling og kunden handler direkte med sælger, med paypal som betalingsformidler.

Ved forudsætning 2. er reglerne og sikkerheden den samme som ved PBS, hvis ik større. For Paypal tilbyder af gode grunder ik Dankort-betalinger da disse i visse eksempler (sterling og andre konkurser) ligestilles med simple bankoverførsler. Med andre ord så er Dankort et betalingskort men intet kredtikort, med de fordele der deraf følger.

Håber ovenstående giver mere gennemsigtighed og beviser at Paypal både er sikkert og seriøst at bruge.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:51

Læs mit indlæg som er postet lige efter det her... Du referer til den sjældne form for betalinger der sker på Paypal og misforstår selve dommen...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:53

Anders Christensen:

MILLA-PETIT Denmark:

Hvis en butik VIL snyde...så kan de lige så nemt gøre det med PBS betalinger, som med PayPal!

Her er du inde på en HELT ANDEN politik, nemlig om butiksejerens TROVÆRDIGHED!

Det er dejligt at høre at I er glade for paypal Smile

Jeg har altså heller ikke noget imod PayPal og bruger det også selv til tider (som kunde), jeg synes bare at jeg savner dokumentation for jeres påstande om at man kan tilbageføre en paypal betaling hvis man ikke modtager sin vare, det eneste jeg kan finde op det er jo netop den dom hvor banken blev frifundet og slap for at tilbageføre betalingen.

Og så kan man endnu engang undre sig over de banker der ikke har styr på tilbageførsel ved indsigelser...

Læs mit indlæg med de 2 former for betalinger der skilnes imellem på Paypal og du har dit bevis. Din reference er betalings form 1. som er den der bliver brugt sjældent på Paypal...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 23:55

Fashion-Seller:

Jeg har lige læst den danske dom igennem igen og for at alle forstår hva der snakkes om skæres det her ud i pap, så det ik er til at misforstå.

1: "Paypal penge". Her forstås at du enten laver en bankoverførsel eller overfører penge fra dit kreditkort til din paypal konto (en bruger er påkrævet). Når beløbet står på din konto (meget vigtigt at det først står på kontoen da det har afgørende betydning i forhold til hvilket produkt du køber), så overfører du dem videre til en shop. Med andre ord så køber du paypal penge ved en overførsel og det er det den danske dom referer til. Kunden laver transaktionen til paypal og får "paypal penge" retur, dvs kunden handler ik direkte med sælger og laver en kreditkkort transaktion.

2: Paypal kreditkort transaktion. Her benytter man Paypal som formidler. Enten via deres nye B2B modul hvor du indtaster info på en hjemmeside, på samme måde som et PBS system eller du logger ind med din bruger og laver overførslen VIA paypal. Det er vigtigt at bemærke at du her betaler direkte til sælger og Paypal blot er formidler. Ved denne form for transaktioner sker der nemlig en kreditkort betaling og kunden handler direkte med sælger, med paypal som betalingsformidler.

Ved forudsætning 2. er reglerne og sikkerheden den samme som ved PBS, hvis ik større. For Paypal tilbyder af gode grunder ik Dankort-betalinger da disse i visse eksempler (sterling og andre konkurser) ligestilles med simple bankoverførsler. Med andre ord så er Dankort et betalingskort men intet kredtikort, med de fordele der deraf følger.

Håber ovenstående giver mere gennemsigtighed og beviser at Paypal både er sikkert og seriøst at bruge.

Tak, det var dejligt opklarende. - Hvorfor f*nden har de mon ikke skrevet det noget tydligere i dommen hvis det forholder sig sådan. Der lyder det jo til at pengene er sendt direkte videre i samme sekund.

Model 1 bruges vel stortset kun mellem privatpersoner nu om dage?

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:00

Yderligere Anders...så bemærk, at vi i denne tråd snakker om PayPals BUSINESS modul...

For at have en Business Konto hos PayPal...skal vi godkendes + indsende dokumentationer for overhovedet at få lov at modtage betalinger!

Vi skal dokumentere vores erhverv, bopæl, vores ret til at drive virksomhed via SKAT...og ikke mindst, at vi modtager betalinger på ÆRLIG vis!

Denne bevisførelse/dokumentation foregår i flere etaper...1. step er i samme øjeblik, at vi har modtaget betalinger eller handlet for mere en DKK 7.500,-

Vi bekræfter, at vi er underlagt reglerne om kreditkort m.v. ...så JO, Anders...PayPal ER nemt OG sikkert!!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:00

Anders Christensen:

Fashion-Seller:

Tak, det var dejligt opklarende. - Hvorfor f*nden har de mon ikke skrevet det noget tydligere i dommen hvis det forholder sig sådan. Der lyder det jo til at pengene er sendt direkte videre i samme sekund.

Model 1 bruges vel stortset kun mellem privatpersoner nu om dage?

Ja det er skandale at det fremstår så utydeligt. for den menige forbruger opfatter det som om Paypal er usikkert. Men nu har vi hjemme i Europas Paypal land (Tyskland) og derfor har vi måtte sætte os 100% ind i den danske dom, for at kunne besvare danske kunders spørgsmål.

Model 1 bruges mest mellem private eller folk der måske har solgt noget og har xxx kr/euro stående på kontoen, som de så handler andre varer for. Efter de oplysninger vi har fra Paypal GmbH så er det under 5% af alle transaktioner i Europa, der er af denne slags.

Og medierne har os misforstået dommen, så det er ik sandt det man kan læse alle steder på netaviser mm. Det er lidt trist det er sådan, men ja...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 00:07

Fashion-Seller:

Og medierne har os misforstået dommen, så det er ik sandt det man kan læse alle steder på netaviser mm. Det er lidt trist det er sådan, men ja...

Det er desværre en kendt fejl ved medier (og andre, herunder mig!) med sådanne uklare domme.. Jeg kan huske der var flere og endnu værre eksempler på domme da jeg læste jura for nogle år siden, domme hvor man nærmest kunne være i tvivl om hvad der egentligt var dømt, indtil man kom til den sidste linje med dom eller frifindelse..

Side 5 ud af 9 (82 indlæg)