Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS eller Paypal ?

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvor står der dog mange USANDE informationer i denne tråd. Især Anders påstand om at Paypal ik er sikkert er i hvertfald løgn. Paypal er mindst ligeså sikkert som PBS hvis ik mere. De er verdens største indenfor kreditkort transaktioner og har styr på tingene.

Jeg tror du opfattede mit indlæg forkert, sikkert kombineret med at jeg ikke skar det helt ud i pap Wink

Jeg har intet at udsætte på den tekniske sikkerhed omkring PayPal, mit indlæg omkring sikkerhed gik på forbrugerens sikkerhed for at modtage varen, eller kunne tilbageføre betalingen via en indsigelse i banken, som man kan ved betalinger med betalingskort.

Og der står forbrugeren lige så ringe med en betaling via PayPal som med bankoverførsel, da forbrugeren har fået den vare PayPal solgte, nemlig penge på ens PayPal-konto. Derfor kan banken ikke behandle en sådan indsigelse da varen er leveret.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Ja..vi har 2 webshops, hvor det kører uden problemer......!

Vi har dagligt mange transaktioner med Paypal...og vore kunder er faktisk meget positive!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:18

Peter - Revisor:

Fashion-Seller.....Min kone og mig er fuldstændig enige med dig!

Vi har diskuteret PBS/Paypal en del gange her på Amino...endelig en Amino, der har forstået budskabet!Yes

Det ku' være, at jeg fremover skulle lade være med at droppe ud af en paypal shop

Jeg synes, det har set så besværligt ud - og har ikke rigtig 'gidet' at læse om det....

Men måske jeg skulle give det en chance næste gang....Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20

Anders...Det lyder fint med PBS og indsigelser.

Det er bare ikke så nemt i praksis, som du skriver!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21

Espresso..Nej..der er ingen grund til at droppe ud.....det er lige så nemt som alt andet!Yes

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:26

Peter - Revisor:

Jeg er ked af det på dine vegne hvis du har haft problemer med en indsigelse, jeg har aldrig oplevet problemer med banken omkring det, og de folk jeg kender der har haft behov for at gøre indsigelse imod en betaling har heller ikke haft problemer med det.

Pengene er blot returneret til min konto når jeg har afleveret dokumentationen til indsigelsen, og så har jeg aldrig hørt mere fra banken om det.

De gange jeg har prøvet det har det været med Danske Bank, en af de store afdelinger i Århus hvor det som nævnt gik fint.

Udfra mine og min omgangskreds erfaringer vil jeg håbe at du har været uheldig med din indsigelse, da jeg så afgjort ikke kan nikke genkendende til det billede du tegner.

Når det så er sagt, så synes jeg PayPal er et godt produkt, hvis man kan acceptere de begrænsninger det nu engang giver forbrugeren. Til mindre beløb ser jeg intet problem i det, men jeg har nok ikke den store lyst til at lægge flere tusinde kroner hos en butik jeg aldrig har hørt om før, via PayPal Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:28

Anders Christensen:

Fashion-Seller:

Hvor står der dog mange USANDE informationer i denne tråd. Især Anders påstand om at Paypal ik er sikkert er i hvertfald løgn. Paypal er mindst ligeså sikkert som PBS hvis ik mere. De er verdens største indenfor kreditkort transaktioner og har styr på tingene.

Jeg tror du opfattede mit indlæg forkert, sikkert kombineret med at jeg ikke skar det helt ud i pap Wink

Jeg har intet at udsætte på den tekniske sikkerhed omkring PayPal, mit indlæg omkring sikkerhed gik på forbrugerens sikkerhed for at modtage varen, eller kunne tilbageføre betalingen via en indsigelse i banken, som man kan ved betalinger med betalingskort.

Og der står forbrugeren lige så ringe med en betaling via PayPal som med bankoverførsel, da forbrugeren har fået den vare PayPal solgte, nemlig penge på ens PayPal-konto. Derfor kan banken ikke behandle en sådan indsigelse da varen er leveret.

Forbrugeren har samme rettigheder med en Paypal betaling som med en betaling via PBS. Der er ingen forskel. Måden hvorpå der reklameres for en betaling er den samme, dog har Paypal deres eget klagesystem.
Så at påstå at man er dårligere stillet ved betaling VIA (bemærk her snakkes ik om at have en paypal konto men deres business system) er forkert og meget misvisende.
Om kunden modtager en varer er hverken PBS eller Paypals ansvar, de lever begge fuldt ud op til Visa/Mastercards regler som sikre sikker handel online, med nemme, sikre klage systemer.

Så dit indlæg er ik sandt, og jeg er sikker på du har misforstået den dom som forelægger, ligesom stortset alle andre har. Læs den igen og du vil se at Paypal er på niveau med PBS.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:34

Anders Christensen:

Peter - Revisor:

Jeg er ked af det på dine vegne hvis du har haft problemer med en indsigelse, jeg har aldrig oplevet problemer med banken omkring det, og de folk jeg kender der har haft behov for at gøre indsigelse imod en betaling har heller ikke haft problemer med det.

Pengene er blot returneret til min konto når jeg har afleveret dokumentationen til indsigelsen, og så har jeg aldrig hørt mere fra banken om det.

De gange jeg har prøvet det har det været med Danske Bank, en af de store afdelinger i Århus hvor det som nævnt gik fint.

Udfra mine og min omgangskreds erfaringer vil jeg håbe at du har været uheldig med din indsigelse, da jeg så afgjort ikke kan nikke genkendende til det billede du tegner.

Når det så er sagt, så synes jeg PayPal er et godt produkt, hvis man kan acceptere de begrænsninger det nu engang giver forbrugeren. Til mindre beløb ser jeg intet problem i det, men jeg har nok ikke den store lyst til at lægge flere tusinde kroner hos en butik jeg aldrig har hørt om før, via PayPal Wink

Igen er det forkert. Paypal transaktioner behandles af bankerne på lige fod med PBS transaktioner. Og resultatet er det samme. Kan sælger ik forevise at køber har modtaget et produkt eller ydelse, refunderes pengene og sælger får en omkostningsregning fra Visa/Mastercard.
Sådan er reglerne og sådan har de altid været. Paypal, Ewire eller PBS. Det er det samme i sidste ende.

Men dine referencer går på den dom som der frifinder Paypal og hvor du mener forbrugerens sikkerhed sættes ud af spil. Jeg synes du skal gennemlæse dommen og hva det egentlig er den omhandler. For den omtaler ik kreditkorttransaktioner som vi andre referere til men derimod Paypal konto overførsler, hvor du skal have en bruger og hvor det er "paypal" penge der handles med. Dette er 2 vidt forskellige produkter og kan på ingen måde sammenlignes.

Så igen dine kommentarer er forkerte i henhold til de standarder der er opsat af Visa/Mastercard som både Paypal og PBS følger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Fashion-Seller!

Nemlig.........!Yes

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:40

Hej 

Jeg vil også mene at Paypal er lige så sikkert som andre metalingsmidler - endda mere sikkert i nogle tilfælde end dankortet - hvor PBS lader kunderne stå med regningen, hvis f.eks. et rejsebereau går konkurs.

Ud fra et kundeperspektiv, så er det altid en god ide at betale med nogle af kreditkortene - Diners Club - American Express - MasterCard eller Visa kreditkort (ikke Visa Dankort, da danske transaktioner her er dankorttransaktioner). Bliver der problemer, er det altid sælger der skal bevise, at vare er leveret - hvilket kan være svært - hvilket gør at man som kunde, næsten altid kan få sine penge tilbage. Jeg er 99% procent sikker på, at de samme regler gælder for Paypal, da de ellers ikke kan konkurrere på det amerikanske marked, hvor dette er standarden.

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)