Der gælder almindelige aftaleretlige regler, dvs. aftalefrihed. du kan skrive hvad du vil, således at forstå at det skal være forretningsmæssigt fornuftigt for dig og modparten ellers får du ingen kunder, og så med aftalelovens § 36 i baghovedet. Hvis du vil have inspiration ville jeg da tjekke andre tilsvarende udbyderes vilkår på nettet og lade mig inspirere...
min erfaring er at 14 dage før er meget normalt. Man kan vel så argumentere for at hvis kurset er meget specielt og svært at få på plads så kan fristen være længere. Du skal tænke på at hvis vilkårene er for "hårde" så vil folk måske ikke binde sig for et kursus - og så skal du tænke på at du også selv kan risikere at måtte aflyse et kursus og hvad der så skal ske. Jeg har selv afholdt kurser iløbet af de sidste 10-15 år og har nogle ganske få gange været nødt til at aflyse pga. sygdom. Den "værste" jeg har været ude for at jeg blev syg om aftenen af dag 1 på et 2 dags kursus (madforgiftning) - så kursisterne havde været der første dag og måtte så få at vide da de ankom anden dag at underviseren var syg. Så alt kan jo ske :)