Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af folk der ikke vil betale regning

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En bekendt af mig forsøgte at redde sit firma ved at udstede en falsk faktura, det har han inderligt fortrudt, dels fik han en bøde på 18.000,- kr for denne usandhed og dels 3 måneders fængsel, så det er en meget dårlig vej at begive sig ud på. Du har klart lavet en fejl ved at skrive betalt på den, det har du så lært ikke at gøre engang til, tag det som sure lærepenge og glæd dig over beløbet ikke er større end det er.

Jeg personligt ville ringe til manden 5 - 10 gange om ugen, så han blev mere end træt af mig og derfor vælger at betale. Dog altid være veltalende og høflig, der er ingen grund til grimme ord og hævet stemme, det er jo trods alt et mindre beløb.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:07

Naturligvis skal du ikke skrive falske fakturaer. Et er at de vil være falske, og at du ikke vil kunne godtgøre at have ydet en modydelse. Noget andet er at det er det samme som at bede om at blive beskattet af nogle penge man ikke har tjent, hvorefter kan man slås om tabsfradrag. Kreditnotaen er en måde at undgå tabsfradragsdiskussionen på men step 1 er selvfølgelig at man rykker for pengene og meddeler at hvis der ikke betales så kan vedkommendes børn selvfølgelig heller ikke modtage undervisning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:38

Elisabeth Bay Jensen:

Med ærlighed når man længst.

Skriv ingen falske fakturaer, det får man ikke noget godt ud af.

Du kunne fremsende et brev / kontoudtog med den skyldige saldo.

I brevet skriver du, at fakturaen desværre er blevet kvitteret ved en fejl.

Du anmoder derfor venligst om dit tilgodehavende.

Du kunne også prøve at opsøge debitor, det virker som regel at stå ansigt til ansigt.

Det kunne jo være du var heldig.

Venlig hilsen

Elisabeth Bay Jensen

Jeg er helt enig med Elisabeth her.

Herudover syntes jeg, du skal finde ud af, om de har været tilfredse med undersvisningen. Så du må have en dialog i gang. Ind i mellem vil man møde kunder, som er utilfredse, og så får du mere ud af at indgå en aftale om f.eks. et afslag. Er det tilfældet kan du lave en kreditnota på afslaget, som beskrevet.

Men, lav aftalen på skrift, så det fremgår, at I f.eks. er blevet enige om, at du skal have 500,- kroner, og at det er det beløb, der også reelt er betalt.

Husk en utilfreds kunde fortæller om sin oplevelse til 10 gange så mange, som en tilfreds kunde gør.

Men, der er flere aspekter i sagen: Hvis du ikke får noget ud af det, og må kreditere det hele, så vær opmærksom på, at det ikke engang er sikkert, at skattemyndighederne vil godkende din kreditnota. Problemet er jo, også over for skat, at du har kvitteret for at have fået pengene. Man kan sige, at hvis det ville være muligt bare at lave kreditnotaer til betalte fakturaer, så ville der nok være mange, der selv ville regulere deres skat på den måde, og det går naturligvis ikke. Derfor vil en understøttelse med noget korrespondance, som Elisabeth beskriver, absolut hjælpe din sag også her.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:29

Ja det siges jo

Min plan er ikke at gøre det sådan set men at forklare ham at jeg kan gøre det.Jeg vil sådan set tro det er nok, men jeg kontakter dmf hvis ikke pengene er sat ind mandag.

Så må jeg begynde at ringe til ham når jeg ved lidt mere.

Jeg er jo heller ikke interesseret i at bruge en masse tid på det eftersom jeg jo kun får 500 kr af de penge selv.

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Skrevet kl. 16:32

Nej det er da rigtig men han kan jo heller ikke godtgøre at undervisningen ikke har fundet sted. Jeg er jo ikke ude på at få mere ud af det end jeg reelt skulle ha haft.

Men jeg ser lige hvad der sker ... var bare pissed imorges over det da jeg skrev indlæget

Jeg må jo ringe til ham og se hvad der sker. Jeg har ikke hende som elev mere så kan ikke stoppe undervisningen da den ikke finder sted Big Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Skrevet kl. 16:35

Nej men det er nu heller ikke planen at gøre alvor af det ... men jeg kunne prøve at gøre ham klart at muligheden ligger der.

Men jeg ser tiden an. Ringer næste uge hvis ikke der er sket noget. Jeg er nu ikke god til at være særlig høflig når folk ligefrem tager røven på mig.

Jeg gider jo heller ikke gøre en masse ud af det da jeg jo kun får halvdelen selv.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)