Hej En bekendt af mig forsøgte at redde sit firma ved at udstede en falsk faktura, det har han inderligt fortrudt, dels fik han en bøde på 18.000,- kr for denne usandhed og dels 3 måneders fængsel, så det er en meget dårlig vej at begive sig ud på. Du har klart lavet en fejl ved at skrive betalt på den, det har du så lært ikke at gøre engang til, tag det som sure lærepenge og glæd dig over beløbet ikke er større end det er. Jeg personligt ville ringe til manden 5 - 10 gange om ugen, så han blev mere end træt af mig og derfor vælger at betale. Dog altid være veltalende og høflig, der er ingen grund til grimme ord og hævet stemme, det er jo trods alt et mindre beløb. |
Naturligvis skal du ikke skrive falske fakturaer. Et er at de vil være falske, og at du ikke vil kunne godtgøre at have ydet en modydelse. Noget andet er at det er det samme som at bede om at blive beskattet af nogle penge man ikke har tjent, hvorefter kan man slås om tabsfradrag. Kreditnotaen er en måde at undgå tabsfradragsdiskussionen på men step 1 er selvfølgelig at man rykker for pengene og meddeler at hvis der ikke betales så kan vedkommendes børn selvfølgelig heller ikke modtage undervisning.