Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop pris spørgsmål..hmm?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg forhørt mig om noget tid siden, og nogle priser på en konplet webshop.

Og jeg blev selvfølgelig tilbudt en masse, hvilke var skønt..

Jeg har ikke forstand på at lave en webshop, så kan i måske forklare mig hvorfor at priserne svingende fra 3000 kr til 26.000 kr for samme produkt?  Jeg vil mene det måske godt kan virke lidt mærkeligt,  at der ca er 866% forskel på prisen, jeg får ikke 866 gange så meget for den dyre kontra den helt billige..

Nogen af jer der måske kan fortælle det, som har lidt mere forstand på det end mig.

Jeg har dog hverken valgt den 3000 eller 26.000 kr..

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:56

Hej Jevo,

Jeg har ikke noget konkret svar på dit spørgsmål, da det vil kræve noget mere information om, hvad du ville få for pengene.

Men overordnet set, så får man for det meste, hvad man betaler for. En webshop kan være mange ting, det kan være en helt standard open-source løsning med et design hentet ned fra nettet. Den fremgangsmåde kan gøres ret billigt, da der næsten ingen tid skal lægges i det for leverandøren. Omvendt kan man lave Amazon (okay, overdrivelse fremmer forståelsen) og så snakker vi nogen helt andre priser. Så forskellen i pris skal nok vurderes efter, hvor meget tilpasning de forskellige leverandører har skønnet var nødvendigt for at leve op til dine ønsker.

Jeg håber det opklarede en del af spørgsmålet for dig.

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 348
Skrevet kl. 23:01

det kommer an på virksomhed... stor virksomhed = stor drift omkostninger desuden dyre produkter.. vi kan tilbyde et biligt løsning som indholder alt bl.a betaling system osv.. pm me hvis du intereseret..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:03

Det er der en meget god grund til: der er forskel på kvalitet og da du ikke er ved at købe en metervare men en serviceydelse, så er der forskel på hvor meget service du køber og hvor kompetent service du køber!

Selvfølgelig er det en sandhed med modifikationer, for der er også dem der tager grov overpris og dem som er bedre end deres priser - men generelt så hænger prisen og kvaliteten rigtig ofte sammen.

Hvis du vil have mere præcise bud, er du nødt til at ungersøge markedet selv, eller hyre en til at gøre det for dig. Først og fremmest skal du finde ud af hvad du konkret vil have (lidt mere beskrivende en "webshop") og derefter skal du beskrive det. Derefter kan du få forskellige firmaer til at byde på opgaven... og vælge den du har mest troværdighed til :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:13

Jamesx:

det kommer an på virksomhed... stor virksomhed = stor drift omkostninger desuden dyre produkter...

Det var da en underlig generalisering.
Kan samme argumentation bruges mod os små, at vi så modsat er inkompetente fordi vi ikke har mange kollegaer vi kan spørge til råds, deltager i dyre kurser og udelukkende bruger piratsoftware?

Sagen er den, at der er forskel på hvad man får hos en der tager 200,- i timen og en der tager 1000,- i timen - og så hos alle os der ligger derimellem.
Stop nu alt den der fokus mod folk der har kompetence og derfor tager sig betalt for at stille denne kompetence til rådighed så andre kan få succes.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:00

Som det tidligere er nævnt så er der stor forskel i mængden af mandetimer som bliver lagt i de forskellige shopløsninger. Hvilket naturligvis afspejler sig i prisen og ofte også i kvaliteten af det leverede produkt.

Hvilken løsning du skal købe i er så et noget mere komplekst spørgsmål.

I udgangspunktet skal du se på shoppen som en investering som skal give et afkast. Hvis vi antager at du har et ambitionsniveau/forretningspotentiale som siger en omsætning i million størrelsen, så skal den dyrer løsning kun konverterer marginalt bedre end de billige for at være en god forretning. Hvis ambitionsniveauet/potetialet er nogle få tusinde pr. måned skal den dyrer løsning konverterer radikalt bedre end den billige før den kan betale sig sig selv indenfor en rimelig tidshorisont.

Så grundlæggende skal du lave en vurdering af hvilken investering der på sigt vil give det største afkast.

Den anbefalelsesværdige måde at gøre det på, er at du indledningsvist køber en billig løsning og gennem driften af den suger så meget erfaring til dig som overhovedet muligt (og forhåbentlig tjener en slant) og så om et år eller to har du opkvalificeret dig selv til at kunne købe den, for dig, helt rigtige løsning. Den rigtige løsning er jo ikke kun et resultat af at vælge det rigtige bureau men mindst lige så meget et resultat af at du har erfaringen til at definere hvilken løsning du har brug for, så du reelt indgår i et samarbejde med bureauet omkring udviklingen af shoppen, i modsætning til et almindeligt kunde/leverandør forhold.

Hos os er vi eksperter i at lave shopløsninger, men vi er ikke eksperter i shop drift, specifikke markedsforhold, kundeforhold, etc. Så vi har brug for al den sparing vi kan få. (Det skal lige siges at løsningen med workshops, brugeradfærdsanalyser, sparingsmøder, etc. nok ender i en lidt højere pris end de 26k du snakker om).

Mvh Peder

P.s. Der er ikke tale om at du skal have 866 gange så meget for pengene før det prismæssigt går op, det er kun 8,66 Smile
Og mit postulat er at hvis du kan få 1,05 - 1,1 (eller noget i den stil) gange så meget for pengene så er det en god forretning for dig.

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:40

Mange tak, for de forskellige forklaringer..

Synes der kommet nogle gode forklaringer ind imellem.

Tak Tak

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)