Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig, Offshore, Nominee Director

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvstændig med A/S: Nu er det ikke for at være på tværs, men det ser nærmere ud til at der er noget du ikke har gennemlæst rigtigt af de tidligere indlæg, bla. mit tidligere. Det er lidt noget sludder at offshore, eller udenlandske selskaber med "bedre vilkår" om man vil, beskattes i Danmark selvom man har en nominee ledelse....! 
En nominee director, eller stedfortrædende direktør er jo netop en ansat direktør der har hjemsted i det land selskabet stiftes i. På denne måde har selskabet jo netop ikke en dansk ledelse og selskabet er dermed ikke skattepligtig af sine indtægter i Danmark. Du er kun skattepligtig af den løn du måtte få udbetalt. Vi er enige om at casen ser anderledes ud hvis det er et financielt selskab, da vi jo så skal tage hensyn til CFC beskatningen, men det er jo en helt anden historie der ikke gælder ved alm. driftselskaber.

Og med hensyn til at om det er valget af Antiqua, Seychellerne eller bvi eller noget tredje, så er det jo sagen helt uvedkommende om du eller jeg synes at det giver mere mening, blot fordi de har andre infrastrukturelle fordele, sagen er jo at alle nævnte lande er stemplet som skattely og dermed er skattemessige udfordrede når de skal modtage dividende fra Danmark, fakturere Danmark etc. De vil i højere grad blive kontrolleret, men stadig, kan offshore selskaber anvendes i stort omfang med et hav af fordele.

Offshore selskaber er i nogle tilfælde en stor fordel, men langt fra altid, derfor bør du se på den enkelte case med en rådgiver der har ERFARING med netop disse selskabstyper og deres samspil med danske regler, og ikke blot er alm. revisor med speciale i danske selskaber.

Fortsat god dag til jer alle.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg ikke hvad dine faglige forudsætninger er for at gå ind i dette, men det er sådan set også sagen uvedkommende.

Det er selvfølgelig klart at har man en ansat direktør der har den reelle daglige ledelse af det udenlandske selskab, ja så er selskabets ledelse ikke i Danmark. Vælger man derimod en såkaldt stråmandsløsning, hvor ledelsen kun er proforma og den reelle ledelse ligger i Danmark, så vil det kunne tilsidesættes med den virkning at selskabet bliver skattepligtigt til Danmark. 

Samtidig har jeg svært ved at få øje på det hav af fordele som der skulle være ved disse offshore selskaber, hvis man da ikke har eller vil have aktiviteter i udlandet, og bor i DK.

Når vi taler driftsselskaber er det ret underordnet om man har organiseret det i et dansk selskab eller i et offshore selskab. Indtægten beskattes i det land hvor driften udøves. I det her tilfælde udøves virksomheden i Danmark.  

Hvis anpartshaveren i toppen bor i Danmark, som det er tilfældet her, vil der heller ikke være nogle fordele ved at eje sine aktiviteter via et offshore selskab, da anpartshaveren avancebeskattes præcist på samme måde som var det et dansk selskab.

Jeg er da enig i at når vi taler om rådgivning om offshore selskaber på detailplan, vil det være en fordel at have en rådgiver med på banen som har erfaring i de pågældende selskabskonstruktioner og de lande som indgår. Men nævn mig en rådgiver som har denne erfaring og rådgiver i det, som ikke samtidig også er udbyder af og sælger de pågældende konstruktioner. Det svarer lidt til at man skal købe en virksomhed og får sin rådgivning hos sælgers rådgiver.

Iøvrigt er der vist ingen alm. revisorer med speciale i danske selskaber som har udtalt sig i denne tråd.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)