Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino mangler en mor :-)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes INGEN ordentlige open source debat-løsninger til Windows servere - og det er den slags server som såvel Martin, undertegnede og mange andre har erfaring med at bruge. Og som Martin siger står valgte for sådan nogle som os derfor reelt imellem at bruge det vi kender og har mulighed for at få opsat og vedligeholdt - eller helt lade være. Jeg gider sgu ikke skulle bruge måneder på at lære nye systemer at kender bare for at tilfredstille nogle få teknologi-hellige mennesker, der har valgt at sætte sig i et hjørne og tude: Linux! :) Hvis det så pisser nogle af - so be it.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:26
Dato: 7/5/2006 9:09:44 AM
Forfatter: Mikkel deMib

Der findes INGEN ordentlige open source debat-løsninger til
Windows servere - og det er den slags server som såvel Martin,
undertegnede og mange andre har erfaring med at bruge. Og som Martin
siger står valgte for sådan nogle som os derfor reelt imellem at bruge
det vi kender og har mulighed for at få opsat og vedligeholdt - eller
helt lade være. Jeg gider sgu ikke skulle bruge måneder på at lære nye
systemer at kender bare for at tilfredstille nogle få teknologi-hellige
mennesker, der har valgt at sætte sig i et hjørne og tude: Linux! :)
Hvis det så pisser nogle af - so be it.

Der er jo også muligheden for at gå sammen med nogle af dem, som kan få det op at køre på andre system, når I nu ikke selv har ekspertisen til det, så man ikke udelukker brugere fra at deltage på baggrund af deres valg af browser - et valg de kan have foretaget for at kunne håndtere popop-vinduer, undgå spyware eller efter anbefaling fra sikkerhedsvirksomheder - uanset styresystem.

Og er man hellig, blot fordi man ikke kan acceptere licensbetingelser efter at have læst dem.

Hvad skal man så kalde dem, der blot acceptere uden at vide, hvad de har accepteret?

Læser I heller ikke de kontrakter, som I indgår med andre virksomheder?

Men jeg gentager det gerne - hvis Amino i fremtiden udelukker Firefox-brugere, så vil jeg sætte et alternativ op, hvor alle - uanset browservalg - er velkomne. Men indtil da, vil jeg da gerne have, at Amino fortsætter, da det er bedst, at iværksættermiljøet i Danmark ikke fragmenteres yderligere.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:41
Dato: 7/5/2006 9:00:03 AM
Forfatter: Brian Skov

Foretrækker man virkelig en løsning som alle kan bruge er der enorme mængder af gode solide Open Source muligheder.

Ved at benytte et Open Source-forum til Amino ville der være rig
mulighed for at deltagere på Amino direkte kunne bidrage med
tilpasningen af systemet, så det kan blive skræddersyet - og dermed få
fjernet de problemer som IdealBB har i dag.

En anden mulighed er at have to indgange til samme database, hvor der
så kan udarbejdes et Open Source-forum parallelt med det eksisterende
forum - men det kræver selvfølgelig, at man har kendskab til
opbygningen af IdealBB-databasen samt hvordan den skal tilgås fra
webserveren.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:48
Som nævnt før, så vil jeg til hver en tid foretrække et forum hvor alle kan være med.

Platformen forbliver IdealBB, da det er den jeg kender og jeg har ikke tid til at sætte mig ind i et nyt system, lige som jeg ikke vil bruge penge på at flytte hele skidtet over på en anden platform.
Hvis du vil lave et alternativ til Amino, så skal du naturligvis være mere end velkommen til det, men husk lige at afsætte 300 - 400 timer på opstarten.

Vi får se hvad der sker og nu gider jeg ikke bruge mere tid på denne hypotetiske "snak".

Dbh Martin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:10
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:10
Hej Martin..

Har rodet en del i asp.net, og sidder også med en del .net servere, så det er vel bare at spørge om din lille koder gider liste en todo liste op..:)

Med hensyn til brug af software svare til at tage bind for øjnene, mens er på vej ind i amazonjunglen på jagt efter en anaconda. Man har sjældent reelt set tid til at kigge samtlige liniers kode igennem for ubehageligheder :S
Jeg sidder selv med en del opensource systemer også men har godt nok meget sjældent været tvunget til at skulle rode i a kildekode og de fleste af dem jeg kender der råber open source kan ikke engang kokkere en kode sammen.
For de fleste virksomheder idag, bygger deres brug af IT løsninger på tillid til den leverandør af softwaren og det gælder for alle systemer, open source or not!!!.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:16
Nå, men til noget helt andet så... (...eller var det det tråden egentlig handlede om?)

Martin - har sendt dig en mail i går, som svar på det første indlæg.

Ligegyldige bemærkninger, som ikke efterlyser en kommentar:
Bruger selv siden udelukkende i Firefox - works like a charm (faktisk bedre end IE, som sætter alverdens mellemrum ind).
Er som bruge nærmest ligeglad med platform, commerciel, Open Source eller ej - bare ''skidtet'' virker efter hensigten.

Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:33
Bare lige for en god ordens skyld, så er der intet i de oprindelige indlæg som peger i retning af, at man skal bruge en særlig browser for at deltage. Hvad der ligger bag systemet er alene af interesse for dem som skal drive det. Når der bliver sat begrænsninger på brugernes teknologi, er det alene valg og fravalg der er gjort i implementeringen, og de valg kan lige så godt træffes i et open source system som et proprietært ditto. Af at eet bilfirma der laver dårlige biler bruger ABB robotter og et andet som laver gode biler bruger Cloos robotter, kan man ikke deducere at man skal bruge Cloos til at lave gode biler.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:46
Dato: 7/5/2006 11:33:13 AM
Forfatter: Thomas Nielsen
Bare lige for en god ordens skyld, så er der intet i de oprindelige
indlæg som peger i retning af, at man skal bruge en særlig browser for
at deltage.

Det kunne være, at der med introduktionen af brugen af ASP.Net ville
komme en bedre udnyttelse af de muligheder Microsoft giver for at
implementere en mere integreret brugergrænseflade (her Internet
Explorer) til serversystemet. Jeg kan godt se det fornuftige i at
benytte en sådan grænseflade, hvis man har en homogen brugerskare, som
kun benytter Internet Explorer - eksempelvis på et intranet, hvor
virksomheden kan have lagt sig 100% fast på Microsoft Windows som
brugerplatform.

Jeg har set sådanne løsninger brugt til extranet også - men endnu ikke til åbne fora som Amino.

Jeg er helt enig i, at det bagvedliggende system er underordnet, så længe de producere ren HTML- og CSS-kode.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:01
Hvad med at oprette en donationskasse hvor vi kan spytte lidt penge i ind imellem. Pengene går så til vedligehold af sitet.
Man kan få en del for få penge. Hosting koster ikke noget særligt i dag og hvis vi ikke kan finde nogle danske udviklere til billige penge kan jeg måske skaffe nogle off-shore.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)