Kære Dennis, Mange tak for dit indlæg! Sagen er lagt død. Trods adskillige henvendelser til mægler er det nemlig ikke lykkedes at fremskaffe relevante dokumenter, ikke mindst dokumentation for, at sælger rent faktisk ejer den pågældende grillkiosk. Mæglerens svar på mine henvendelser har været, at jeg da godt kan få udleveret nogle dokumenter, NÅR jeg har underskrevet en købsaftale. Og den model har jeg naturligvis ikke købt. Grillkiosken er som bygning ikke tinglyst på den lejede grund (kommunens). Retten i Århus har tidligere oplyst, at man ikke har noget registreret på bygningen. Tilbage står, at det på ingen måde er dokumenteret, at sælger ejer bygningen og/eller i hvilket omfang den måtte være belånt, om der er gjort udlæg osv. Det samme gælder tilhørende inventar, som iflg. mæglers salgsopstilling medfølger. Det komiske er så, at jeg har konstateret, at en stor del af udstyret rent faktisk ikke længere befinder sig i grillkiosken. Det urkomiske er måske også, at mægler stadig har grillkiosken til salg - og det har den været i mere end halv andet år. Så jeg er nok ikke den eneste, der har en opfattelse, at der i det mindste er én ugle i mosen. |
Køb af bygning på lejet grund
ART-Y alias Billedkunstner Erik Værbak