Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt hjem til Amino

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er det tid til at jeg vil flytte Amino væk fra SPAMfighter.
Jeg skal bruge en virtuel server med Windows 2003 og et par hundrede Mbyte MS SQL plads.

Mondo kan klare jobbet for godt 1.100 kr. pr. måned. Er der nogen der har et bedre forslag?

Dbh Martin

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:16
Jeg ville gerne tage mig af opgaven til en fin pris med en dedikeret server, dog har vi ikke selv en MSSQL server kørende, men hvis du kan "nøjes" med MSSQL Workgroup Edition installeret på serveren burde det kunne klares billigt alligevel (sagt med forbehold for hvor meget trafik siden trækker).

Forskellen på workgroup udgaven kan ses her: http://www.microsoft.com/sql/prodinfo/features/compare-features.mspx

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:05
Det lyder spændende.
Jeg er ikke klar over om den SQL version kan bruges. Umiddelbart ser det sådan ud, men jeg ved ikke om der er features den ikke har som skal bruges af boarded.
Hvor er vi henne prismæssigt?

Dbh Martin

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:14
Alternativet kunne være at leje sig ind på MSSQL et andet sted, så vil du kunne få alm. standard edition af MSSQL og det vil helt sikkert også være billigere - jeg ved dog ikke om ydelsen vil være mærkbart dårligere.

Prisen afhænger primært af trafikforbruget, hvis du kan skrive det her eller sende det i en PM skal jeg gerne finde en god pris frem.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:18
Vil det ikke være en ulempe at dele site og database ud mellem to firmaer?
Jeg tænker da at det må give længere svartid på siden, og to steder man skal lede efter fejl hvis noget ikke virker?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:22
Jeg kan anbefale Danhost - det er en fortrinlig udbyder og jeg er meget tilfreds. Har selv deres Business Webhotel med mange fede features.

Nå, men det du efterspørger har de tilsyneladende også: http://danhost.dk/virtuel_server.php

Håber du kan bruge det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:27
Jeg har gode erfaringer med billige virtuelle løsninger hos Wannafind. Jeg giver 50 kr pr. måned for MSSQL server pr. 50 MB - så det vile være 200 kr for de omtalte 200 mb - og du kan udvide med 50 mere ad gangen som behovet viser sig (og sikkert også få en bedre pris hvis det er vildt meget). Selve webhottel koster også kun 50 eller 100 kroner hos dem, alt efter features, så alt i alt er det i hvert fald en hel del bedre end Mondo''s tilbud - og jeg har som sagt gode erfaringer med dem. God og velig support - og de løser de ting de skal.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:31
Vil det ikke være en ulempe at dele site og database ud mellem to firmaer?
Jeg tænker da at det må give længere svartid på siden, og to steder man skal lede efter fejl hvis noget ikke virker?

Min umiddelbare mening er at det bedste nok vil være at køre MSSQL serveren på samme maskine som webserveren (det er dog også det dyreste), men om du lejer MSSQL plads på en anden server ved samme udbyder som du har webserveren ved eller ved en anden udbyder som måske endda er i samme datacenter, giver formodentlig ikke den helt store forskel. I begge tilfælde vil du have to maskiner der kan opstå fejl på, så på det område er der ingen forskel.

Har du kun en udbyder får du dog kun en faktura og har et sted at placere ansvaret - det er en fordel i hvert fald :)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:33
Dato: 7/3/2006 2:30:34 PM
Forfatter: Sune Christesen
Har du kun en udbyder får du dog kun en faktura og har et sted at placere ansvaret - det er en fordel i hvert fald :)

Vi er ganske enige. Ellers risikerer man nemt at blive kastebold mellem flere firmaer som sender skylden videre.
(Har selv prøvet med SU-styrelsen og SKAT, og de var sku tunge at danse med, selvom det ikke var helt det samme)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:01
Jeg har en dedikeret server til mine egne kunder, som Amino sagtens kan få lov at være på - evt i bytte for lidt reklameplads.
Serveren har ikke installeret MS SQL, men jeg kan leje mig ind på en SQL server i samme servercenter. Prisen er også her 50 ,- om måneden pr. 50 MB og med mulighed for rabat når vi kommer op i de der 200 - 300 MB

Hvor meget trafik snakker vi om på månedsbasis?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)