Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailserver

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder spændende med hMailServer. Man kunne frygte at faciliteterne var begrænsede fordi det netop var gratis. Hvad angår MailWasher, så er det netop denne type funktionalitet vi kunne tænke os - blot integreret med webmail eller webadmin, hvis det kan lade sig gøre.

Jeg har også kigget på SmarterMail, men kan ikke helt blive klog på den.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det kan man rigtigt nok, mit indtryk ud fra de mailservere jeg har testet er dog nærmere at det er MDaemon der er langt foran mange af deres konkurrenter, og mange af de ekstra indstillingsmuligheder der er vil være irrelevante for de fleste. hMailServer dækker de fleste behov, og er der en funktion du mangler og som du kan få opbakning til fra andre på deres forum, så er der en ret stor sandsynlighed for at den bliver implementeret.

Jeg har også hørt godt om SmarterMail, dog ikke prøvet det.

Lad os endelig høre hvis du finder en god løsning :)
Tilmeldt 28. Jun 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

En anden mulighed er jo også at sætte Linux til at håndtere mail, så kan du nøjes med ekstra prisen for en ny maskine og bruge nogle få kroner påopsætning af en inux server til formålet.

 

Det er gratis og jeg synes efter min egen erfaring med adskillige mailservere, at du får mest for pengene via Linux.

 

Windows er simpelthen ikke beregnet til hostning, ligesom ISS er hullet som en si når vi snakker sikkerhed.

 

Yffer

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er gratis og jeg synes efter min egen erfaring med adskillige mailservere, at du får mest for pengene via Linux.


Windows er simpelthen ikke beregnet til hostning, ligesom ISS er hullet som en si når vi snakker sikkerhed.


Det er der ret så mange meninger om - jeg vil i hvert fald ikke give dig ret i det der ;) Begge platforme kan være lige (u)sikre, det afhænger primært af kompetencerne på de folk der administrerer dem.
Tilmeldt 2. Jul 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Open source er bestemt ikke et dumt alternativ. Jeg kører selv XMail + PHPXMail + Uebimiau på min Debian "server" (en lille Linux box der står og støjer herhjemme. Status: http://en.uptime-project.net/page.php?page=toplist&content=profile&uid=100246).
De brugere jeg har på er meget tilfredse med Uebimiau (som er webmail klienten).
Jeg er selv 100% tilfreds med XMail (som er SMTP + POP3 serveren). PHPXMail er til overvågning og administration af mailserveren (via. webben).

Der findes en masse alternativer til Uebimiau, PHPXMail og XMail som er open source.
Du bør helt sikkert overveje at skifte til en Linux server med open source mail server.

Hvis du har brug for viden om Linux / XMail etc. så skal du være velkommen til at kontakte mig på mail (Biggi [at] PC-Holic.net) eller her på forumet ved hjælp af privat besked (PM).

Disse ting kan også køre på Windows men det har jeg ingen viden om og har heller ikke tænkt mig at få det da jeg ikke har Windows i mit hjem og heller ikke får det.

Fordelene ved Linux:
Billigt/Gratis.
Stabilt (server uptimes på op til flere år!).
Bruger ikke RAM på et GUI (medmindre man installerer det selvfølgelig).
Massere af support og hurtig bugfixing.
Ofte er der opdateringer.

Ulemper ved Linux:
Kan være svært i starten hvis man er vant til Windows.


Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for de gode råd der er kommet indtil nu. Jeg vil tage dem alle med i vurdering ved valg af vores kommende mailserver og skal selvfølgelig nok holde jer opdateret med hvad valget bliver.

Omkring Ability Mail Server, så har jeg kigget på den tidligere og den ligner meget Ocean Mail Server i selve brugerfladen og mht. indstillinger. Umiddelbart virker den ikke så stærk på spam-området, men det er givetvis mig der ikke har undersøgt det i detaljer endnu.

 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg bruger thebat som mail klient,  symtes den er  lidt nemmere og ikke så tung som outlook. Her har du også mulighed for spamfilter..

 

men der skulle også være filter på mailserveren..

 

Jeg syntes dog ikke de filtere der er i dag er så meget værd... På job bruger vi spamfighter og det er da ok.. Men den fanger også alm mails som jeg vil læse.. og så skal jeg alligevel gå alle mails igennem ... og så syntes jeg et eller andet sted ideen er væk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Jeg har selv brugt hMailServer. Dog synes jeg ikke at spam assasin fungerede optimalt.  Der er PHPWebAdmin til at styre adgangskoder osv, det er ret smart. samt Squriril Mail er også en god ting at smide ind, mht til SPAM Boxen ved jeg ikke..

 

Men nu kører vi udelukkende Postfix via en mysql database, det giver rigtigt mange fordele når det er implementeret sammen med styring af ftp mysql koder osv på et webhotel.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
> Windows er simpelthen ikke beregnet til hostning, ligesom ISS er hullet som en si når vi snakker sikkerhed.

ja, og der er kun en Gud, en kirke, en slags rigtig mad, og en rigtig bil og en slags sex som overhovedet dur. Verden er i det hele taget sort/hvid og det er MIG der har ret
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)