Hej Rikke
Fra vi startede vores eButik i 2005 har vi kun tilbudt Dankort betaling. Fordelen ved kun at tilbyde kortbetaling er, at der er ikke nogen fake-ordrer, og du slipper for at skulle sidde og afstemme din bank hver dag, før du kan sende ordrer. Dankort/kort betaling er absolut det nemmeste for dig rent administrativt.
Vi har haft nogle få forespørgsler på andre kort og lidt flere forespørgsler på muligheden for bankoverførsel.
Og da jeg her på Amino læste, at nogen eButikker hentede en del omsætning på bankoverførsler, åbnede vi forsøgsvis op for muligheden for et års tid siden i godt 2 måneder. Vi skrev om forsøget i vores nyhedsmail, og jeg mailede tilbage til nogen af dem, der havde efterlyst det.
Da der var gået nævnte 2 måneder, kunne vi konstatere, at vi havde modtaget 3 reelle ordrer af den kanal, og I alle 3 tilfælde havde kunden fået valgt bankoverførsel ved en fejl (faktisk valgte den samme kunde forkert 2 gange). Kunden ville altså have betalt med kort, men fik valgt bankoverførsel ved en fejl, selv om Dankortmuligheden er "default". Så for os og kunderne var det bare noget bøvl.
Derfor har vi lukket for det igen, men jeg har valgt at bevare muligheden, dog ikke synlig for kunden. Jeg har også brugt muligheden en enkelt gang siden. Så åbner jeg - iflg. aftale - op for muligheden, men kun så længe kunden får sin ordre gennem systemet, og det fungerer fint for os, og vi kan gøre alle kunder glade på den måde.
Groft sagt kan man sige, at der er 2 typer mennesker herhjemme, der ikke har et Dankort, nemlig dem, der ikke vil have et (eller stadig af en eller anden grund ikke tør lufte det på nettet), og dem der ikke kan få et, og har disse mennesker lyst til at købe dine produkter, skal du da endelig sælge (når du har fået din betaling), men hvis dit forsøg ender op i for meget administration med ubetalte og fake ordrer, så luk for adgangen igen, men sig, når du starter, at det er et forsøg, for så har du spillet med åbne kort.
Så held og lykke med det.