Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bankoverførsel i webshop??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har nogle kunder som øffer lidt over at de ikke kan bestille hos os, fordi vi kun tager kreditkort i vores webshop. De ønsker noget bankoverførsel eller girokortbetaling af en art.

Hvad er Jeres erfaring? Er det en god ting at give kunderne den ekstra mulighed med bankoverførsel...eller bliver det brugt forsvindende lidt i jeres shops??

På forhånd tak

Rikke

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 02:57

Mener der står noget ganske fornuftigt omkring dette i E-pusher. Og det er noget i retning af, at du bør tilføje så mange betalingsmuligheder som muligt for ikke at gå glip af salg.

Men det kommer nok an på størrelsen af din butik og udgifterne forbundet med øgede betalingsmuligheder. Hvor mange salg/kunder skal der til, før det er en god forretning?

Mvh,
Michael

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 03:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har 10-15% af vores gennemførte bestillinger der er via bankoverførsel.

Vi har dog tidligere overvejet om det ville kunne betale sig at få e-mærket imod at skulle fjerne vores mulighed for bankoverførsel, men har ikke gjort det endu, da vi ikke er sikre på om det ville give os de flere bestillinger vi ville miste ved ikke at have bankoverførsel som mulighed.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 08:39

Thomas Pedersen:

Vi har dog tidligere overvejet om det ville kunne betale sig at få e-mærket imod at skulle fjerne vores mulighed for bankoverførsel, men har ikke gjort det endu, da vi ikke er sikre på om det ville give os de flere bestillinger vi ville miste ved ikke at have bankoverførsel som mulighed.

Det skal du ikke regne med !

Andando blev e-mærket august 2008 og det har ikke givet noget ... vi var nu i forvejen indstillet på at fjerne muligheden for private at betale med bankoverførsel, idet der simpelthen var alt for mange bestillinger, som ikke blev betalt.

Utallige gange har jeg snakket med en kunde som havde bedt om bankoverførsel og som var gjort opmærksom på, at varen først ville blive sendt når pengene var overført. Alligevel ringede de og spurgte om varen ikke nok kunne sendes samme dag, for det hastede og de skulle nok betale samme dag! I 2007 mistede vi en del penge på den bekostning, så i 2008 var beskeden hver gang - "desværre, pengene først" - og det medførte til en voldsom stigning i ordre der ikke blev gennemført ... så besværet gjorde at vi fjernede denne mulighed for private!

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Fra vi startede vores eButik i 2005 har vi kun tilbudt Dankort betaling. Fordelen ved kun at tilbyde kortbetaling er, at der er ikke nogen fake-ordrer, og du slipper for at skulle sidde og afstemme din bank hver dag, før du kan sende ordrer. Dankort/kort betaling er absolut det nemmeste for dig rent administrativt.

Vi har haft nogle få forespørgsler på andre kort og lidt flere forespørgsler på muligheden for bankoverførsel.

Og da jeg her på Amino læste, at nogen eButikker hentede en del omsætning på bankoverførsler, åbnede vi forsøgsvis op for muligheden for et års tid siden i godt 2 måneder. Vi skrev om forsøget i vores nyhedsmail, og jeg mailede tilbage til nogen af dem, der havde efterlyst det.

Da der var gået nævnte 2 måneder, kunne vi konstatere, at vi havde modtaget 3 reelle ordrer af den kanal, og I alle 3 tilfælde havde kunden fået valgt bankoverførsel ved en fejl (faktisk valgte den samme kunde forkert 2 gange). Kunden ville altså have betalt med kort, men fik valgt bankoverførsel ved en fejl, selv om Dankortmuligheden er "default". Så for os og kunderne var det bare noget bøvl.

Derfor har vi lukket for det igen, men jeg har valgt at bevare muligheden, dog ikke synlig for kunden. Jeg har også brugt muligheden en enkelt gang siden. Så åbner jeg - iflg. aftale - op for muligheden, men kun så længe kunden får sin ordre gennem systemet, og det fungerer fint for os, og vi kan gøre alle kunder glade på den måde.

Groft sagt kan man sige, at der er 2 typer mennesker herhjemme, der ikke har et Dankort, nemlig dem, der ikke vil have et (eller stadig af en eller anden grund ikke tør lufte det på nettet), og dem der ikke kan få et, og har disse mennesker lyst til at købe dine produkter, skal du da endelig sælge (når du har fået din betaling), men hvis dit forsøg ender op i for meget administration med ubetalte og fake ordrer, så luk for adgangen igen, men sig, når du starter, at det er et forsøg, for så har du spillet med åbne kort.

Så held og lykke med det.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 11:30

Hej Rikke

Du bør helt klart åbne op for muligheden. Du vil opleve at mellem 5-10% benytter sig af muligheden (vores erfaring) så hvorfor ikke afprøve det?

Det koster dig ikke andet end tid (tjek for indbetalinger) Husk som beskrevet ovenfor, at modtage pengene på forhånd.

Held & lykke

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:35

Hej alle,

Tak for gode input. Jeg tror jeg vil åbne op for det i en prøveperiode -  og se om det betaler sig.

De bedste hilsner

Rikke

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:51

Hej Rikke

Vil du dele med os, hvordan det gik med bankoverførsler ? Giver det ekstra kunder ? Hvordan fungere håndteringen ? Hvordan med fake ordre - det kunne være interessant at få af vide.

mvh.

Jacob Koch

www.cardcashmangement.com

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:56

Jacob Koch:

Hej Rikke

Vil du dele med os, hvordan det gik med bankoverførsler ? Giver det ekstra kunder ? Hvordan fungere håndteringen ? Hvordan med fake ordre - det kunne være interessant at få af vide.

mvh.

Jacob Koch

www.cardcashmangement.com

Nu hedder jeg ikke Rikke, men i den shop jeg arbejder med er ca. 7% bankoverførsler. 

Nogle af de andre nævner administrationen med disse, og de falske ordrer der kan komme. Måden vi har gjort det på er ved at automatisere nogle mailudsendinger, hvis pengene ikke er betalt inden for 8 dage.

Efter vi er begyndt at sende disse mails ud har vi stort set aldrig nogle bankordrer der ikke betales. Jeg har ikke nogle procenter på det, men jeg vil tro 5-10% ud af de 7% der vælger bankbetaling aldrig bliver betalt.

Vi er E-mærket, men vi har "omgået" det ved at skrive at det kun er virksomheder og udenlandske kunder der må benytte denne form for betaling. Mange private bestiller dog alligevel via bankoverførsel og dem håndterer vi helt normalt.  

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:06

Hej Aminoer.

I min shop, BilligeGolfobolde.dk, der kan man kun købe med bank overførsel, og det kører godt. Det kræver noget afstemning hver dag, men det kommer man hurtigt ind i det.

Mvh.

Casper.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)