Det kan godt være det er et totalt dumt spørgsmål (satser nu på du tænker; der er ingen dumme spørgsmål) men kan jeg tjene penge på min blog?
Jeg går meget op i økologi og eco venlig livs-stil og har derfor lavet en blog derom (http://organicblog.wordpress.com/) men kan jeg mon på en eller måde tjene lidt klejner på min lille hobby? Jeg har rimlig godt besøgstal og opdatere tit (dog ikke denne måned da jeg er ved at finde ud af hvad jeg skal gøre).
Skal man have sit eget domæne og dermed kunne lave sin egen hjemmeside før det lader sig gøre? Til det skal siges at selvom jeg er relativt kvik til it så kan jeg ikke lave en hjemmeside fra bunden.
Bloggen er på engelsk da jeg bor i USA pt, og handler derfor ofte om amerikanske produkter men de fleste af dem kan købes i DK, så jeg kunne måske på sigt lave bloggen på dansk også.
Det kan godt være det er et totalt dumt
spørgsmål (satser nu på du tænker; der er ingen dumme spørgsmål) men
kan jeg tjene penge på min blog?
Ja, det kan du godt.
Skal man have sit eget domæne og dermed kunne lave sin egen
hjemmeside før det lader sig gøre? Til det skal siges at selvom jeg er
relativt kvik til it så kan jeg ikke lave en hjemmeside fra bunden.
Du behøver ikke at have dit eget domæne. Men jeg vil klart anbefale
dig at få det. Da det derved bliver lettere selv at styre ALT.
Jo jeg kender godt disse hjemmesider da vi deler samme kostplan og tankegang . Men de har jo skrevet mange bøger om emnet, jeg tænkte mere på om jeg kunne få sponsorer, googleads og den slags der måske kunne give indtjening uden at sælge produkter (det kan altid komme senere men de er udbudt så mange andre steder).
Det er svært når din blog er hostet hos wordpress.com, da det er forbudt at have reklamer på din blog jævnfør deres TOS. Hvis du vil have reklamer på din blog skal du hoste den et andet sted.
Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende:
1. køb dit eget domæne, det kan du godt hoste hos wordpress.com. Ved at gøre dette mister du ikke din ranking i søgemaskinerne når du evt. flytter din blog.
2. Når du føler at din blog er værd at begynde at tjene penge på køber du et webhotel og lægger wordpress systemet på.
3. Så kan du eksportere alle dine indlæg fra wordpress.com og lægge dem ind i din nye blog, som du selv host'er. Nu kan du lægge alle de reklamer på du vil ;-)
Jeg ville mene at det var smart at købe domæne og webhotel på én gang, og inden at hans blog bliver virkelig populær. Så er det hele jo sat op og klar til besøgende.
Så er det jo kun den løbende vedligeholdelse han behøver at bekymre sig om.
blinker
Der er utallige måder at tjene penge på, bl.a. google Adsense, tradedoubler, euroads, kontera osv.
Tusind tak for jeres svar. Summa Summarum må være at jeg bør anskaffe mig eget domæne? Fås host og domæne så man selv kan lave hjemmesiden uden at skulle være haj til det? Jeg havde en hjemmeside før i sammenhæng med den butik jeg var indehaver af, men der var designet lavet af et firma og bagved et system jeg sagtens selv kunne styre. Men jeg er jo ikke interesseret i at betale dem for det.