Hej alle smarte aminoer.. Jeg skal finde et slogan til en bekendt, der skal til importere tandpasta fra Tyskland. Jeg må desværre ikke oplyse navnet på tandpastaen og det kan derfor ikke være baseret på noget rim. Tandpastaen forhandles ikke hos supermarkeder og lign. men kun via tandlæger og læger. Det er en tandpasta med 4 forskellige varianter, der bl.a. har "Whitening", "Mod rygere", "For folk over 40 år" + en almindelig. Der er kliniske beviser for virkningen af tandpastaen, og de vil gerne slå det fast. Slogan kan kan både være noget med indhold omkring dens "virkning", "garanti", "specialitet" osv. Hvad der nu falder jer ind. Alle forslag modtages med glæde.. Håber der kommer mange bud :-) Mange Tak Mvh |
Slogan skal findes.. Mangler hjælp!
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Dine tænder elsker det... Smil til hele verden... Lækkert smil... :) |
Hej William, Når du går igang med dit slogan eller din payoff, så skal du tænke på hvilke ord du vil positionere i hovedet på målgruppen. Der er mange kloge hoveder på amino der kan komme med mange kreative forslag, men det vil bare være den forkerte vinkel at gribe tingene an fra. Hvis man kigger på større virksomheder som f.eks. Coca-Cola, Nike etc. så linker payoffen til hele marketing kampagnen og deres positioneringsstrategi. Hvis i henvender jer til konsumentmarkedet så er det især vigtigt at i kan fortælle om jeres USP (det unikke ved jeres produkt) i en sætning. Men for at komme tilbage til sloganet så er det vigtigt at du kigger på produktnavnet. Der er lavet flere undersøgelser der viser, hvis sloganet indeholder dele eller hele navnet så er der chance for bedre positionering hos forbrugeren. Mange vil måske være uenige med mig, men jeg mener at sloganet er en så vigtig del af ens branding at man ikke bare lige skal finde på noget uden at have den rette baggrundsviden. Selvfølgelig kan vi (Amino) finde et guldkorn der bare vil ramme målgruppen, men 9/10 gange så vil de ikke huske jeres produkt frem for konkurrenten. Jeg vil dog meget gerne være behjælpelig med en mere målrettet strategi fra slogan til positionering overfor målgruppen. Men held og lykke med projektet. Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Det er indlysende: Tandlægens tandpasta Det siger alt. Prøv at gætte, hvor mange, der køber dyrlægens hundefoder, fordi de tror, det er sundere end Bilkas. mvh Hans |
Hvad med: "Tandlægens natmad" Det siger da alt ![]() |
/Jonas Vestfalen
Og den platte: "En tand bedre..." ![]() Jeg kom lige i tanke om den TV reklame med en mor og en søn som laver suppe, hvor moderen siger at den lige skal have en tand til, hvorefter sønnen tager bedstefars gebis og kommer den i suppen ![]() mvh Carsten |
Hej Alle, Tak for de gode forslag og råd foreløbig.. Jeg tager alt til mig.. Og er i fuld gang med en masse forslag.. Jeg skal nok skrive en masse forslag senere.. I må endelig gerne komme med flere bud.. :-) mvh |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
hehe - i vores lokale revy havde jeg lavet en tandlægemonolog. På væggen havde tandlægen følgende slogan hængende: "Din tandlæge Tjener kroner på broer" Så kunne man bare tilføje: ".......og tandpasta!" ![]() mvh Hans |
|
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.