Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM's dårlige rygte

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg aldrig købrt noget via MLM, men jeg tror at det er som at kæmpe mod vindmøller, hvis man skal ændre MLMs rygte til det bedre. Skal man gøre noget godt, så er det mere produktet, der skal frem og ikke salgsformen. Flere af de produkter, der sælges er måske heller ikke i en kategori, der har det nemt. Piller og cremer af forskellig karakter bliver gang på gang i pressen udråbt som uvederhæftig markedsføring og for løfter, der ikke holder.

Det svarer vel lidt til det rygte som varer, der købes via en TV-shop, har. Varerne her bliver nok heller ikke solgt, hvis det ikke var på grund af salgsformen.

Hvis du har succes med at sælge den  vej, så er det vel underordnet, hvad andre synes om det. De køber sikkert ikke noget alligevel.

Peder, det lyder lidt som om du lider af forfølgelelsesvandvid Big Smile. Dine venner må vel også respektere at du har sagt nej - og så er den vel ikke længere.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:32

Konsinski:

Tror du har fuldstændigt ret Andreas - mange aner ikke hvad de ellers kan gøre for at få gang i forretninge... Smile

At presse venner og familie er dog SLET ikke vejen frem - de skal nok komme som kunder hvis de selv ønsker det..

/Konsinski

Ja lige præcis. Hvis de ser det fungerer og at man ikke kun er sammen med dem for at sælge, skal de nok komme med..

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jamen dog - endnu en der er frelst MLM pusher.

Mit seneste møde med en MLM pusher foregik lige efter bogen. Invitationen forklarede ikke hvad det drejede sig om, det tog 45 min før manden præcist ville fortælle hvad der skulles sælges og hvad betingelserne var ( investeringen) og han kunne, som alle de andre jeg også har hørt på og som vil fremkomme i min bog " MLM - only for dummies ", ikke fortælle hvor langt fra toppen jeg var og hvem der ellers tjente penge på mit salg.

MLM er kun for de der vil bedrages og bedrage andre.

Men et positivt ord til sidst. Hvis du er med helt oppe på toppen og er ligeglad med de andre - så dur det måske.

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 15:39

Jeg har også solgt shakes og piller. Jeg er glad for at jeg gik videre til et nyt produkt, som er lidt nemmere at afhænde.

Det er meget vigtigt at man ikke overdriver, når man sælger noget, for så er man sikker på at kunden kommer og brokker sig, når de opdager det. Så er det faktisk bedre at underdrive lidt, og lade folk blive begejstrede over at produktet kan mere end de regnede med.

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 15:45

Experience:

Jamen dog - endnu en der er frelst MLM pusher.

Mit seneste møde med en MLM pusher foregik lige efter bogen. Invitationen forklarede ikke hvad det drejede sig om, det tog 45 min før manden præcist ville fortælle hvad der skulles sælges og hvad betingelserne var ( investeringen) og han kunne, som alle de andre jeg også har hørt på og som vil fremkomme i min bog " MLM - only for dummies ", ikke fortælle hvor langt fra toppen jeg var og hvem der ellers tjente penge på mit salg.

MLM er kun for de der vil bedrages og bedrage andre.

Men et positivt ord til sidst. Hvis du er med helt oppe på toppen og er ligeglad med de andre - så dur det måske.

Hej , og tak for dit indlæg.

Jeg kan kun sige at jeg er fuldstændig uenig i din påstand om bedraget.  Hvis ikke de mennesker der er i mit team tjener penge, tjener jeg heller ikke ikke en krone på at starte dem op.

Det denne tråd handler om er jo netop at få sådan en som dig, til at argumentere for din holdning, og det syntes jeg ikke du gør. Kommer blot med en endnu en fordom. Kom igen Experience :0)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:58

Konsinski:

Jeg funderede lidt over dit udsang, som jeg har tilladt mig at citere:

Peder TakeTwo.dk:

Mit største problem med mlm og network marketing er at indtjeningen bliver baseret på 1. hvervning af sælgere 2. slag til nærmeste omgangskreds

I min del af MLM branchen  - jeg sælger Tupperware - er det ikke hvervning af sælgere der kommer foran salget, men der i mod salg til kunder der er i fokus, og finder vi så en ny forhandler er det fint, og gør vi ikke er der ingen "straf" i forhold til den indtjening man får ved at sælge produkterne ...

/Konsinski

Jeg må indrømme at jeg ikke havde sat indtjeningsmuligheder op i prioriteret rækkefølge, my bad. Big Smile
Jeg ved ikke meget om hvor mange 5 de to hver skaber af indtjening og det er helt sikkert også meget forskellige fra koncept til koncept.

Jeg er glad for at høre at du ikke forsøger at sælge til venner og familie, det må simpelthen skabe så dårlig stemning så ingen af parterne kan være tjent med det.

Mvh Peder

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

JakobN:

Peder, det lyder lidt som om du lider af forfølgelelsesvandvid Big Smile. Dine venner må vel også respektere at du har sagt nej - og så er den vel ikke længere.

Hilsen Jakob

Haha. Det kan du selvfølgeligt have ret i Big Smile En smule paranoia skulle vist også være sundt.

Spøg til side. Jeg tror bare at når man første gang er blevet set som en indtjeningsmulighed frem for som en ven så virker det underminerende for forholdet. Sådan på et pricipielt niveau, jeg har aldrig været i situationen så jeg skal ikke faktuelt kunne sige hvordan jeg ville reagere på det.

Mvh Peder

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nøglen er jo, hvis man er interreseret i at arbejde sammen med sin ven, at være meget åben om alt hvad konceptet indebærer. Manipulation er simpelthen forbudt! (eller burde være det...)Men hvis man ser muligheder for at vennen kan få succes med forretningen er det fair nok at man spørger, men man skal virkelig tænke sig om. Kan man f.eks stå inde for alt hvad konceptet byder på??  Vil man kunne acceptere at vennen siger nej tak?

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peder TakeTwo.dk:

Hvis jeg har en ven som på et tidspunkt forsøger at sælge et eller andet til mig så vil jeg jo aldrig nogen sinde igen kunne have mine parader nede når jeg var i rum med vedkommende. Det vil mest være, uhh jeg er blevet inviteret til middag vil vedkommende nyde mit gode selskab eller vil vedkommende tjene penge på mig.

Peder, er det din holdning generelt eller kun omkring MLM produkter? Personligt, synes jeg det kommer an på om de produkter mine venner sælger dækker et behov privat eller firmamæssigt. Jeg vil hellere sende forretning i retning af gode venner istedet for mere perifiære(?) kontakter.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:37
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hejsa Michael

Jeg ville hellere end gerne sælge ting til eller købe af venner.

Men hvis jeg skal købe noget af en ven kommer jeg med en forspørgsel og (forhåbentlig) omvendt. Også hvis der er tale om en der arbejder med et mlm koncept.

Mit problem er når der bliver lavet opsøgende salg inden for de nære relationer.

Mvh Peder

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)