Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære Amino'er

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er.

Jeg er relativ ny her og jeg synes det er et fantastisk initiativ. Tak for det Martin T. med flere...

Jeg har dog lige et spørgsmål! Der er rigtig mange som synes de har fået en eller anden god idé som de så lufter for hele den danske iværksætter scene her inde. Jeg har selv en god idé, men jeg ved da ikke lige om jeg tør at lufte den her hvor alle iværksætterne er.

Så hvorfor tør man det? Der kunne jo sidde en som havde meget bedre forudsætninger for hurtigere at sætte den idé igang. Og så er man jo lige 3 skridt bagefter fra starten og en har lige fået en god idé som måske burde være en andens. 

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man tør det? - specielt på dette forum... ?

Mvh. Morten Hyldgaard.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:46

Det er fordi erfaringen viser, at dem der tør dele sine ideer med andre - frem for at holde krampagtigt på dem, får mest succes som iværksættere

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 23:51

Det tror jeg da at du har helt ret i, men her? Jeg har da fortalt masser af mennesker om min idé, men jeg har bare ikke lige fortalt alle iværksættere om min idé. Men måske gør det kke så meget. - men tak for dit svar :) Det gir' mening :)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:55

Jeg er helt enig med Mikkel

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:02

Som Mikkel så kortfattet sagde: Så får du mest succes.

Sagen er jo den, at godt nok deler du din ide med alle os andre - men du deler jo kun ideen i grove træk og derefter får en helvedes masse inputs, indspark og gode ideer, som du ikke selv var opmærksom på.

Og hvad så, om andre tager ideen op? Stjæler den, om du vil sige det på den måde. Der er masser af plads til 2-3-4 lignende koncepter i markedet og starter en anden samtidig med dig, så betyder det bare at bevågenheden omkring konceptet øges og her kommer så det sjove.

Det sjove er nemlig, at du skal gøre det ANDERLEDES, BEDRE og MERE SPÆNDENDE end konkurrenten. Konceptet er sådan set ligegyldigt, men du skal bare levere varen på en bedre og mere indbydende måde og så vinder du slaget i sidste ende. Ergo er der intet som helst i vejen for, at du deler din ide med andre. Det er ikke interessant, hvem der fik ideen først - men hvem der fik mest ud af den!

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 00:13

Det har garanteret ret i! Tak for svar...

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 02:16

Tillader mig at citere fra Martin Thorborg's E-pusher:

"Blandt iværksættere er det en folkesport at holde kortene tæt ind til kroppen. Man er bange for konkurrenterne, og mange er så paranoide at de slet ikke tør sparre med nogen. Bevares, man kan da komme ud for at ens ideer bliver hugget og det er da surt, men det bliver de jo nok alligevel når man skal til at sælge dem.

Problemet med ikke at sparre med andre er at man meget ofte ender med superdårlige produkter. Man er sjældent god nok til selv at nå et godt resultat, ofte skal man have mange øjne på projekter. Så når man endelig er klar til at sælge, så viser det sig at markedet efterspurgte en rød og rund dims, mens den man nu har på hylden, er blå og firkantet. Så mit råd er at man skal sparre med alt og alle hele tiden. Fortæl vidt og bredt om dine ideer og modtag al den gratis sparring du kan tygge i dig. Fordelen overskygger langt ulemperne. Prøv det, og se hvor god din forretning kan blive!"

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 08:40

Godt svar... !

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:46

Hej Morten!

Mit svar er lidt anderledes: Hvis din idé er nem at kopiere er det mindre sandsynligt, at du får succes med den. Hvis din idé bygger på insider-viden, særlige kunderelationer, et patent, et unikt team, osv, så er idéen ikke nem at kopiere og så gør det mindre, hvis du eksponerer den for andre.

Jeg har selv flere gange præsenteret idéer for fx. nogle større teleselskaber, hvorefter de selv har realiseret idéen uden mig. Det var ærgeligt, men jeg fortalte mig bare, at jeg ikke havde forberedt mit projekt godt nok, fx. ved at gøre idéen sværere at kopiere.

Heldigvis er mit private idé-katalog uendeligt :-)

Bedste hilsener,
Aleksander 

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 10:54

Præcis... Tak for det...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)