Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.hottehvidevarer.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som vil give mig nogle gode råd omkring min side... www.hottehvidevarer.dk samt www.hotphoto.dk  - hvordan jeg kan gøre dem bedre..

Gode råd modtages gerne, men naturligvis også dårlige råd..

Tak

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:55

Hej Scandieuro,

Ja, jeg har kigget på din side og vil gerne give dig et par råd med på vejen.

Det allerførste der springer mig i øjnene er - at din forside er fyldt med produkter, som stort set ingen kan eller vil have. Når jeg siger det, så er det udfra mere end 10 års erfaring med salg af hvidevarer i en fysisk butik, så jeg ved mere end de fleste om, hvad folk har plads til og hvad de gerne vil have.

Du er nødt til at have nogle mainstream produkter på din forside. Noget som alle kan relatere til. Langt de færreste kender til Whirlpool integrerbare køleskabe eller retro-køleskabe fra SMEG i fede farver. Jeg ved godt, at du har placeret dem på forsiden for at skabe en WOW-effekt, men desværre virker det ikke sådan. Du må hellere finde på noget andet, fordi folk leder altså ikke efter retro-SMEG skabe til lavpris. De leder efter mainstream produkterne til superlavpris. Der er en kæmpe forskel. Når folk så samtidig slet ikke kan have dem i hjemmet, så er din energi helt spildt.

Mit bedste råd til dig er: Drop helt hvidevarerne eller hav dem som en bi-beskæftigelse. Der er alt for mange butikker, fysiske som online, der bruger alt deres krudt på at sælge hvidevarer stort set uden fortjeneste. Sats på de små elektriske apparater i stedet. Der er stadig super-avancer på dem, når du sælger dem til lavpris, men der skal så flere antal igennem.

Hvis du ser på støvsugerposen.dk, så har han tjent kassen på at sælge støvsugerposer og selvkørende støvsugere. Find på noget lignende og så kører du Mercedes om to år. Med den nuværende side, så skal du være heldig, hvis du omsætter for en million, at du har 50.000 tilbage. Der er ingen avancer i køl/frys/indbyg produkter.

Jeg kan ikke tage stilling til funktionaliteten af din side, for det har jeg ikke gravet dybere i. Jeg ville blot vide mere om hvidevarerne, da det er min profession. Og ja, jeg er faktisk konkurrent til dig, men du er ikke konkurrent til mig. Jeg har kun een eneste gang oplevet, at en hjemmeside har kunnet snuppe en ordre fra mig, så jeg sover roligt og tør godt give dig nogle gode råd med på vejen.

God vind. Jeg håber, at du finder nichen, der tager pusten fra de andre. Skriv gerne en PM, hvis du vil vide mere eller savner noget info.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 00:09

Hej Flemming, nu er det sådan at mange produkter - specielt småapparater er billigere i Tyskland, men hvor meget tror du man skal være billigere for at kunne vinde kunderne...

Jeg har set produkter som koster 1295,00 i Imerco som jeg sælger til omkring 900,00 - er der plads til større advance og stadig sælge produktet. hvad tror du???

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:27

Hej Scandieuro,

Kunsten er at bevare en god relation til sine kunder uden at forære varerne væk. Du skal finde en gylden mellemvej, hvor din avance er fornuftig - læs: tid og omkostning for dig i forhold til din avance. Der er intet værre end at sælge meget billigt for derefter at få en reklamation på varen og så er det hele spildt.

Du skal nok lægge dig ca. 25% under den almindelige handelspris og ikke over 30% under som nu. Kunderne gør stadig en god handel og din vigtigste opgave er at give dem en købsoplevelse, ikke bare en super lavpris. Lykkes du med det, så har du succes.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)