Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-handel i DK

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! Smile

Jeg er igang med at opbygge en online business. Indtil videre har jeg lavet to salgssider på engelsk. (f.ex. www.musicformotherandchild.com)

Jeg bruger one.com som hotel, og har en indkøbsvogns konto hos 1shoppingcart.com.

Jeg bruger PayPal som betalings Gate Way.

Jeg er ved at udvikle nogle digitale download produkter til det danske marked, og vil spørge Jer, om der er nogle bestemte regler for at handle i DK med danske kunder?

Og hvilken handelsløsning kan I anbefale? Jeg ønsker at bruge samme "model", altså en salgside med eget domæne til hver produkttype....

Hvis jeg skal bruge 1shoppingcart, skal jeg enten tage betaling i Dollars (kan man det til danske kunder?), eller oprette en ny konto til en ny valuta...

Jeg håber at få nogle forslag og kommentarer til mine spørgsmål. Jeg er ret ny i online biz verdenen.. Big Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:34

Claus D Jensen:

Jeg håber at få nogle forslag og kommentarer til mine spørgsmål. Jeg er ret ny i online biz verdenen.. Big Smile

Det kan jeg høre :)

Start med at finde et andet webhotel, og find så dernæst at komplet shopsystem istedet for en "indkøbsvogns konto", der findes mange systemer du selv kan sætte op med lidt øvelse og velvillighed.

Dernæst, hvis du vil sælge i DK, især til det markede jeg kan regne ud du satser på så _skal_ du have Dankort. Du kommer alså ikke udenom PBS, beklager.

Held oh lykke :)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:40

Hej

"Jeg er ved at udvikle nogle digitale download produkter til det danske marked"

Der kan jeg anbefale MAGENTO (www.magentocommerce.com) som er gratis, og som har mange flexible muligheder (dog ikke så 1-2-3-GO orienteret som 1shoppingcart.com). Den nyeste update af MAGENTO introducerede netop muligheden for at sælge digitale downloads.

Jeg har valgt følgende opsætning til de shops jeg er i gang med at lave:

Star www.magentocommerce.com MAGENTO Webshop system

Star www.gigahost.dk som host (efter lidt bøvl kører det nu upåklageligt, og gigahost har været meget behjælpelige med at afvikle evt. problemer)

Star www.epay.dk som betalingsgateway, som har et gratis modul til MAGENTO.

Held og lykke!

-Karsten

Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 13:44

Hej Mikkel!

1000 tak for hurtigt svar!

Bliver nød til at spørge dig, hvorfor jeg skal finde et nyt webhotel? Og hvilket?

Hvilket shopsystem kan du anbefale?

Big Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 13:46

Jeg vil også anbefale dig Magento hvis du vil bygge selv, eller DanDomain hvis du vil have en hosted shopløsning. Det virker i hvert fald upåklageligt.

Vil du bygge selv, så mener jeg fint at du kan fortsætte med dit one.com webhotel. Med mindre du regner med at din hjemmeside bliver overrendt af 5.000+ besøgende om dagen, så kan det fint trække din trafik, og i mine øjne finder du ikke en bedre service til prisen et andet sted. Ja, såmænd heller ikke til prisen plus 500%.

Mange venlige hilsener
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 13:47

Karsten Lund:

Star www.magentocommerce.com MAGENTO Webshop system

Star www.gigahost.dk som host (efter lidt bøvl kører det nu upåklageligt, og gigahost har været meget behjælpelige med at afvikle evt. problemer)

Star www.epay.dk som betalingsgateway, som har et gratis modul til MAGENTO.

Hej Karsten!

1000 tak for dit hurtige svar! Det lyder som en god løsning, du har fundet!

epay.dk - kan man så betale med dankort/visakort?

Mvh Claus

Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 13:49

Peter Holmstrand:

Jeg vil også anbefale dig Magento hvis du vil bygge selv, eller DanDomain hvis du vil have en hosted shopløsning. Det virker i hvert fald upåklageligt.

Vil du bygge selv, så mener jeg fint at du kan fortsætte med dit one.com webhotel. Med mindre du regner med at din hjemmeside bliver overrendt af 5.000+ besøgende om dagen, så kan det fint trække din trafik, og i mine øjne finder du ikke en bedre service til prisen et andet sted. Ja, såmænd heller ikke til prisen plus 500%.

Mange venlige hilsener
Peter

Hej Peter!

Tak for dit svar! Det jeg godt kan lide ved f.eks. 1shoppingcart er, at jeg kan have en salgsside til hvert produkt. Er DanDomain ikke mere hvis man har en stor shop på ét domæne?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:50

Claus D Jensen:

Bliver nød til at spørge dig, hvorfor jeg skal finde et nyt webhotel? Og hvilket?

Fordi B-One er noget ragelse, sammen med alle andre danske billige webhoteller. You get what you pay for.

Webhoteller hos os koster 50kr/mdr for de billigeste, hvis du gerne vil spare alligevel så vælg Surftown, det er de bedste af de billige. De har hoteller helt ned til 19kr/mdr :)

Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 13:58

Mikkel Mikjær Christensen:

Fordi B-One er noget ragelse, sammen med alle andre danske billige webhoteller. You get what you pay for.

Webhoteller hos os koster 50kr/mdr for de billigeste, hvis du gerne vil spare alligevel så vælg Surftown, det er de bedste af de billige. De har hoteller helt ned til 19kr/mdr :)

Når du siger B-One går jeg ud fra du mener one.com? Du bliver nok nød til at uddybe, hvad der gør det til noget ragelse?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:08

Claus D Jensen:

Når du siger B-One går jeg ud fra du mener one.com? Du bliver nok nød til at uddybe, hvad der gør det til noget ragelse?

det gider jeg sku ikke gøre igen, sorry :) Søg på Amino så finder du forklaringen :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)