Du er sgu da en værre fanatiker :-) |
Så fik jeg ringet til min A-Kasse. for jeg ville da lige have dem til at fortælle mig hvorfor jeg skulle blive os dem.
Han kom med en grund som var nok for mig. Og det er som en anden også skriver. A-kassen ser ikke på hvor mange penge eller værdi'er jeg har. Så hvis jeg lukker mit firma så kan jeg få penge fra dem 3 ugere efter. Hvis jeg ikke er i A-kasse så skal jeg jo på kontant hjælp og kontant hjælp kan man kun få hvis man har værdier for mindre end 10.000Kr altså lige med ingen bil,hus OSV. en total værdi på under 10.000Kr.
Hvis du får brug for din a-kasse så finder de din sats fra dit regnskab 3 år tilbage og sætter satsen ud fra de bedste 2 år i dit regnskab. For som han siger, så har det sidste år før man lukker jo nok ikke været et godt år.
Og hvis man som mig lige har startet firma så går de tilbage og ser hvad man lavet i løn før man lavet sit firma. Så hvis du kun har haft firma i 1 år så tæller der 2 år med af den gang man var fastansat. og igen laver man satsen ud fra de 2 bedste år.
Håber dette kan hjælpe andre som heller ikke helt har kunne se hvad man skulle med en A-Kasse.