Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ved du om MLM og hvad er din mening?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Vender..!

Der er mange der har en mening om MLM...! lad mig høre din, og lad os få nogle facts på boret.

Jeg har arbejdet med MLM flere gange,men kun mødt 2 som jeg synes var gode, og som jeg kan anbefale, men jeg kan godt lide den idé som MLM, byger på.

Lad snakken begynde

Af Salgschef

Ulrik M. Haislund petersen.ulrik@mail.com

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ulrik,

Jeg tillader mig lige at kopiere mit eget indlæg fra den anden debat du havde:

"MLM er - ja - pyramidespil, og det er kun toppen, hvilket som regel er 0,5% af organisationen der høster pengene. Resten bliver narret.

Pyramidespil har sjældent gjort folk rige, og heller ej givet dem mulighederne for at 'stikke hænderne i lommen og lave ingenting, imens pengene ruller ind'.. det er rent bedrag.

Så lad være med at blive fristet.. jeg har efterhånden stødt ind i en del MLM-folk i diverse varianter, herunder ACN videotelefonen (come on... vi er i 2009 - det var da det mest outdatede produkt jeg har set længe..) KAFFEMASKINER (?!?!), og andet ****..

Brug jeres tid på at sælge jeres egne produkter - så kan I komme til at få penge i lommerne.. det andet er spild af tid, penge og liv.

Mvh Christian :) "

Derudover kan jeg referere til Wikipedia, som faktisk har en god saglig forklaring om både MLM-selskaber og pyramideselskaber:

http://da.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing 

Multi-level marketing

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Gå til: navigation, søg

Multi-level marketing (MLM) eller Network Marketing er en forretningsmodel, der sætter et firma i stand til at markedsføre og distribuere deres produkter direkte til forbrugeren via personlig reference og direkte salg.

Lovlighed

Det er ofte svært at skelne lovlige MLM firmaer fra ulovlige pyramideforetagender. Der findes MLM firmaer i mere end 100 lande i verden mens pyramideforetagender er ulovlige i de fleste lande. Et pyramideforetagende vil ofte giver sig ud for at være et MLM firma.

I de fleste lovlige MLM firmaer tjener deltagerne penge ved salg af varer og ikke ved at nye personer bliver del af firmaet ("tilmeldingsgebyrer"). Hvis deltagerne i et firma primæret tjener penge ved at hverve nye medlemmer og er forpligtet til at købe flere varer end de kan sælge så er der sandsynligvis tale om et ulovligt pyramideforetagende.

Eksterne links

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ulrik. God idé.

Jeg synes MLM-konceptet er fint. Og det er tit en arbejdsform der passer godt til mange mennesker, og kan være et godt alternativ til dagligdagsarbejdet hvis man er ved at være træt af det, eller hvis man gerne vil føle sig selvstændig.

Men i praksis er mine erfaringer med dedikerede MLM-entusiaster ikke så gode.

Og selvom jeg selv ville kunne argumentere for, at MLM/direct selling ikke er det samme som pyramidespil, synes jeg strukturen efter et stykke tid er slående symmetrisk med pyramidespillene.

Jeg tror på, at det kan fungere hvis man får fortalt sandheden fra start.

Men da det tit er en sælger foran dig, og du tit er en indtægstkilde, får subjektet sjældent en præsentation der er uden pynt.

Jonas

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om du kender en del til det.

men hvd hvor det stammer fra?

hved du hvem der bruger det "lovligt"..?

Mvh Ulrik

Af Salgschef

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er det somgør at du ikke har gode erfaringer med MLM..?

Af Salgschef

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik P. Haislund :

Det lyder som om du kender en del til det.

men hvd hvor det stammer fra?

hved du hvem der bruger det "lovligt"..?

Mvh Ulrik

Jeg har kun erfaringer med ACN, så jeg kan ikke udtale mig om andre virksomheder med samme forretningsform.

Jeg tror egstrups livsfilosofi beskriver meget, her fra: http://www.amino.dk/forums/p/50858/304357.aspx#304357

også her:

Sandt er det også at 97% af dem som starter en MLM forretning aldrig for succes, men kommer til at bruge flere penge end de tjener, og derfor stopper de igen.

Da jeg først - efter flere år - forstod hvordan det forholdt sig, og hvad man IKKE skal gøre - med mindre man hører til gruppen på de 3% - fik jeg øjeblikkelig succes.

Så min filosofi er:

• Sælg ikke!
  • Rekrutter ikke!
  • Lad vær med at fortælle din familie hvad du arbejder med!
  • Lad vær med at fortælle dine venner hvad du arbejder med!
  • Skab et netværk af mennesker, med ligeværdig tillid.

Gør man som ham, kan man nok godt få succes. Men succes skal opvejes med det man har mistet for at få den.

Og ikke fortælle din familie eller dine venner hvad du laver, i et hemmeligt liv, hvor du til sidst ikke har venner, men kun kontakter, som kun kontakter dig når de vil generere profit, og som du ikke har mere brug for end den sorte bundlinie de kan skabe i dit regnskab, er bare ikke en mulighed jeg synes er attraktiv.

I parallel med det egstrup skriver, mødte jeg en SVP'er(en høj stilling i ACN, millionær), der sagde at han havde skabt sin succes, ved uden undtagelse, at præsentere alle der kom inden for 2 meter af ham for muligheden om ACN.. Og da han sagde uden undtagelse mente han det..

Det er penge, ja. Og man kan kun beundre hans fremgang. Men.. Hvad er det for et liv?

Og her taler jeg udelukkende om livet for dem der har succes, historien om dem der ikke får, er værre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik P. Haislund :
Hvad er det somgør at du ikke har gode erfaringer med MLM..?

Og selvom nogen måske vil være uenige med mig i, at man ikke får hele sandheden i præsentationen af et eller andet MLM-foretagende, så vil jeg igen henvise til Egstrups indlæg, som går ind for mlm.

Og jeg har aldrig oplevet, og tror simpelthen ikke på, at nogen som helst i et mlm-foretagende ville sige til en potentiel downline(en som er under dig, hvis residuale indkomst du får del af), "Men husk nu, det virker kun for 3 %... Og jeg kan ikke love dig at du er i den percentil"..

Skal selvfølgelig ikke udelukke at sådanne ærlige sælgere findes.

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Hej vindhjemmeside.dk

Med som alt ander inden for Business så må man være besluttet og have målet for øje, lyder lidt som om du ikke har det i dig..?
er enig i at det ikke er alle der klare sig godt i MLM men det er sådan at hvis du ikke laver nogat så får du ikke noget, laver du lidt så får du lidt, laver du maget så får du maget..!
det er også vigtigt at man forstår hele konceptet som man arbejder med, jeg kan se at du først sent forstod det.
Mvh Ulrik

Af Salgschef

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg tror du har ret. Jeg har det ikke i mig. Men din lav meget / få meget, lav lidt / få lidt -filosofi synes jeg ikke er et billede på MLM. ACN er i hvert fald ikke et meritokrati i den forstand jeg tror du mener.

Jeg har det ikke i mig fordi MLM og ACN udelukkende handler om kedelige penge, og chancerne for at få fat i de penge er små, det indrømmer flere mlm-tilhængere selv. I forhold til ACN, spurgte jeg tit folk, "interesserer du dig overhovedet for telemarketing? Synes du det er spændende?", og de svarede alle sammen noget omkring hvor mange penge der var i det. Om du så fandt telemarketing spændende, er man ikke med til at udvikle det. Du er bare en sælger for nogen der tjener mere end dig hver gang du har arbejdet for noget. En sælger der kun får 1-7 % af det arbejde han og alle dem han har sat til at arbejde laver. En sælger hvor du i mange tilfælde får et socialt underskud, hver gang du lukrerer ved at overbevise andre om at din livsstil er lykken. Det er helt fint at have vilje inden for "business" .. Men man skal også stoppe op og tænke en gang i mellem.. 25 timer om ugen fysisk, og 168 timer om ugen psykisk arbejde og fokus, for 1-7% ??

Man skal finde glæde i det man laver, og føle at man udvikler sig, og man er i stand til at få andre ting til at udvikle sig. Det gør MLM ikke i mine øjne.

Og træd et skridt tilbage hvis du kan.. Rent psykologisk har du investeret penge i konceptet(hvis du har), du har sat din intelligens på display ved at lade dig overbevise om noget som du selvfølgelig så vil have fungerer, for hvis det fungerer, fungerer din forstand udadtil, og du har sat en form for "ære" på spil ved at bruge dine ressourcer på at overbevise folk der ikke er overbeviste.. Det er noget der sikkert fylder meget i din hverdag, og det ville nok gøre meget ondt på dig, hvis korthuset faldt, og dit valg, din investering tidsmæssigt, socialt og økonomisk viser sig at være forkert.. Så jeg ville faktisk være mere overrasket hvis du lod mig have ret i bare lidt af det jeg sagde.. Det ville være din person modstridende.

Men det er kun mine erfaringer, og dine stikker sikkert meget dybere end mine :)

bare husk på at hver gang du føler du har nogle fakta, er der kontrafakta.. Fordi du kan linke til et sted, eller en person (donald trump) i en eller anden uvist kontekst har sagt, eller personer du kender der har succes har sagt noget, er der ligeså mange der har ligeså stærke modsatrettede fakta.. 

Det er min erfaring med ACN... 

Jonas

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Tak for dit svar Jonas..

jeg håber du har gang i noget godt nu ..!!

en ting er jeg ikke i tvivl om og det er en som dig vil jeg gerne arnejde sammen med..

Lykke til..

Mvh Ulrik

Af Salgschef

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)