Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man fat i et allerede opkøbt domaine navn?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Et sommerhus er ikke det samme som et domain navn og kan ikke sammenlignes.

Lad os kigge på de store virksomheder og de store artister.

Er der nogen der tror at Coke ikke ville have fået medhold hvis nogen havde snuppet domainenavnet coke?

Jeg er godt klar over at mange synes et domaine navn er noget af det samme hos bageren. Det er bare at tage fat. b

Jeg efterlyser stadig nogen der har erfaring af lignende sager.








.

Jeg eftersøger stadig nogen der kan føre lys på mit problem.




Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Din holding omkring domænenavne hænger ikke sammen med gældende lovgivning. Du har fået flere gode beskeder her (også fra andre end mig) om hvad du kan gøre - det er nemlig sikkert intet. Man må gerne booke de domænenavne man vil have, uanset hvad du så end mener om det.
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
At mit synspunkt ang. domaine navne ikke er i henhold til den gældende lovgivning???

I hvad for en lovgivning bliver der henvist til?




Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bergie,


Jeg håber da virkelig ikke du nogensinde får fat i det domænenavn på den baggrund
du angiver her.


Hvorfor mener du at Uni2 skal retfærdiggøre overfor dig eller andre
hvilken begrundelse de har haft for at købe et domænenavn der (går jeg ud fra)
ikke på købstidspunktet krænker andres rettigheder eller varemærker?


Hvis de ikke vil sælge domænenavnet til dig er de vel i deres gode ret til det?
Eller hvad mener du ?


Et eksempel omhandlende et site jeg har nævnt i en anden tråd:
vi valgte www.morgenfrisk.com


www.morgenfrisk.dk var registreret i forvejen - ejeren ville ikke sælge det.
bad luck - det var der jo ikke så meget at gøre ved - men vi havde jo frit valg
på næsten alle hylder.


Jeg forventer da ikke at jeg nu efter 12 måneder kan tvinge ham til at overdrage domænet
til mig ? hvad skulle prisen så være, hvem skulle afgøre det ? Hvad nu hvis han synes det er fedt at have en mail
adresse der hedder morgensur@morgenfrisk.dk ?


Du er ude på det fri marked - sælger afgører hvem han vil sælge til og til hvilken pris.


Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/26/2006 12:08:06 AM Forfatter: Bergie Et sommerhus er ikke det samme som et domain navn og kan ikke sammenlignes.
Lad os kigge på de store virksomheder og de store artister.
Er der nogen der tror at Coke ikke ville have fået medhold hvis nogen havde snuppet domainenavnet coke?
Jeg er godt klar over at mange synes et domaine navn er noget af det samme hos bageren. Det er bare at tage fat. b
Jeg efterlyser stadig nogen der har erfaring af lignende sager.
Jeg eftersøger stadig nogen der kan føre lys på mit problem.

 

Coca Cola ville selvfølgelig få domænet, da Coca Cola startede deres virksomhed lang tid før domænet kunne regges. Vedkommende ville krænke deres varemærke og kendetegn.

Det du efterlyser er at man skal kunne oprette et firma og derefter kræve et domæne udleveret - også selvom personen/virksomheden der ejer det har haft det længere tid end dit nye firma. Forestil dig det kaos det måtte medføre, hvis det var muligt.

Men du er ikke alene om tanken. Andre folk har forsøgt før dig på .dk. domæner. Heldigvis uden held (igen med henvisning til kaos)

Se f.eks. :

http://www.domaeneklager.dk/uploads/574-legetoejdk.pdf "nyoprettede Legetøj APS Nethandelsportalen forsøger at få fat i legetøj.dk"

http://www.domaeneklager.dk/uploads/Boeger.pdf "Nyoprettede Bøger APS Nethandelsportalen forsøger at få fat i bøger.dk"


http://www.domaeneklager.dk/uploads/baade.pdf  Både APS  - Nethandelsportalen

http://www.domaeneklager.dk/uploads/575-oekologi.pdf Økologi APS  - Nethandelsportalen

o.s.v.

Altså samme folk der bare oprettede hver sit firma med det domænenavn de ville have fat i og derefter gik igang med klageproceduren. Og det er så samme smarte tanke du mener bør være muligt?

 

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Frankie: Hvorfor håber du det? Hvad for en baggrund?

Tele2 behøver ikke at retfærdiggøre deres køb over for mig. Min personlige mening om tele2 er ikke en baggrund for hvordan jeg vil have fat i domaine navnet.

Det jeg var inde på er at der må være eksempler på en virksomhed eller feks. en kunstner der har fået medhold i sådan en sag. Det kan man da ikke se bort fra.


Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/26/2006 10:29:19 AM Forfatter: Bergie Frankie: Hvorfor håber du det? Hvad for en baggrund?

Tele2 behøver ikke at retfærdiggøre deres køb over for mig. Min personlige mening om tele2 er ikke en baggrund for hvordan jeg vil have fat i domaine navnet.

Det jeg var inde på er at der må være eksempler på en virksomhed eller feks. en kunstner der har fået medhold i sådan en sag. Det kan man da ikke se bort fra.



 

Du har lige fået eksempler på det modsatte. Det må vel være rigeligt?

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit firma er ikke startet for at få fat det domaine navn.  Jeg skriver måske ikke detaljeret om hvad jeg laver osv. det er ude for emnet.
Jeg har en virksomhed omkring mit arb. Mit arbejde er ikke fusk med domainer.

Hvis jeg fik domaine navnet vil det være godt. Jeg vil derfor undersøge om der er reel baggrund for at gøre krav på det.




Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er der galt med DK-, COM- eller endda BIZ-udgaven af dit ønskede domænenavn? De er måske heller ikke ledige? Skal registranterne af disse domæner også overdrage brugsretten til dig, fordi du synes? Har navnet overhovedet bare en smule særpræg eller består det af generiske ord?

Hvad med at oplyse dit eksisterende domænenavn og yderligere det domænenavn du ønsker at registrere, så det er lidt nemmere at forholde sig til sagen?
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det indeholder særpræg og det skal være .net fordi navnet er en net side.

Ovenænvnte eks: http://www.domaeneklager.dk/uploads/Boeger.pdf "Nyoprettede Bøger APS Nethandelsportalen forsøger at få fat i bøger.dk

Det er et fint eks. Hvad hvis bøger aps har drevet en succesrig nethandel i en årerække under www.boger.dk
Ville de få medhold et at krav på www.bøger.dk
??


Side 2 ud af 4 (33 indlæg)