Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man fat i et allerede opkøbt domaine navn?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Et domainenavn, som n.b., ikke bruges. Det er et .net navn som Uni2 (tele2)ejer og de er ikke til at komme i kontakt med hensyn til evt. køb. Navnet har ingenting at gøre med telefoni eller andre ting med relivans til deres foretning.

Jeg har en side med det næst bedste domainenavn jeg fandt.  Kan jeg efter et stykke tid gøre krav på deres domainenavn? Så står man bedre med en virksomhed end som privat?
Og ville jeg overhovedet få noget ud af det?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke du får noget ud af det, når de har registreret navnet forinden. Jeg ved ikke hvem der håndterer sager under NET, men den ville ikke gå ved Klagenævnet for Domænenavne (står for DK) i hvert fald - medmindre domænet er dit efternavn el. lign.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/24/2006 8:29:48 PM
Forfatter:Bergie
Et domainenavn, som n.b., ikke bruges.

Hvordan definerer du om et domænenavn bruges eller ej? Skal der være et website på det, eller er det nok at der er opsat mail for det? FTP evt.? Der er utallige måder hvorpå et domæne kan "bruges", og for den menige internetbruger, er det kun web, der umiddelbart er til at kontrollere.
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg var ind på siden for et par måneder, så blev jeg linket direkte til uni2 hjemmeside.. ringede til dem og efter endeløse call forwards så kunne de altså ikke henvise mig til den rigtige person..

Nu har de åbenbart besluttet sig for at "skjule" sporene bedre da de har sat denne her standart corp. side op. Den fører selvfølgelig ingen vejne. Bare en masse smarte corp. logos.

Nej jeg er ikke så heldig at have det samme efternavn som domain navnet. Men hvis nu man har drevet en forretning i et år med det navn og med det næstbedste domainenavn så må der vel være noget der kan gøres???
Hvem styrer .net ?? Nogen der ved det?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis domænet er registreret før du startede din virksomhed under samme navn tvivler jeg på at du får medhold i en eventuel klagesag. Du kan læse mere om sådanne sager her: http://www.icann.org/udrp/

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/25/2006 3:07:10 PM
Forfatter: Anders Christensen
Hvis domænet er registreret før du startede din virksomhed under samme navn tvivler jeg på at du får medhold i en eventuel klagesag. Du kan læse mere om sådanne sager her: http://www.icann.org/udrp/


Præcis.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
> Men hvis nu man har drevet en forretning i et år med det navn og med det næstbedste domainenavn så må der vel være noget der kan gøres???

Nej, og heldigvis da. Undskyld, men det rager da ikke dig hvordan jeg bruger, eller ikke bruger, de domæner jeg har købt. Hvis ikke jeg har købt dem i ond tro, eller at de bryder med eksisterende varemærker, kan jeg da slet ikke se hvorfor du skulle have dem. Vil du så også gøre krav på mine telefonnumre, hvis jeg ikke ringer så meget? Eller hvad med mit sommerhus - der er jeg heller ikke så tit? Nej du, ejendomsrettet eksisterer heldigvis over de ting vi erhverver os på lovlig vis, når de ikke strider mod anden lovgivning. Og det er jeg meget godt tilfreds med.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dejligt indlæg du kom med der, Mikkel.

Jeg må da også indrømme at jeg har nogen domæner i skuffen som ikke bliver brugt til noget vildt og voldsomt lige nu, men jeg har da planer om at bruge dem senere, det er jo derfor jeg har købt dem.

Så find på et nyt navn, eller forsøg at købe domænet fra den nuværende ejer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel:
Mit indlæg var ikke skrevet imod dig og de domaine navne du nu kunne have i din besiddelse.

Det kan ske at jeg har trådt nogen over på tæerne i og med at der er mange af jer som har købt domaine navne som i  ikke bruger til noget særligt. Det dømmer jeg ikke, der er sikkert mange tilfælde hvor der er reel mening bagved.

Men jeg er en mistroisk mand når det kommer til store selskaber og opkøb af domaine navne som intet har med feks. telefoni at gøre. Det kan gå ud over en iverksættere med en god idé feks. Det er ikke det der siger knald eller fald, selvfølgelig kører showet videre.

Det kan godt ske at tele2 har store planer udenfor telefoni og teknologi og køber domaine navne til det brug.
Det kan godt ske. Men jeg tvivler på det.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror du helt har misforstået det med domæner. Man behøver ikke at have et bestemt og snævert formål med de domæner man køber, eller endsige skulle forklare for dig, mig eller nogle andre hvorfor man har købt dem, eller forsvare deres relevans i forhold til ens virksomhed.

At du har fået en ide der lige passer på et domæne som andre har købt er bare sur røv - på samme måde som hvis du havde en ide der lige ville passe med mit telefonnummer, min bil, mit somerhus eller andre af de ting jeg ejer.
Side 1 ud af 4 (33 indlæg)