Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mystisk fænomen?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen, det kan give mig en god forklaring på mit "problem"?

Jeg sælger tøj via internettet, startede at sælge igennem "Trendsales". Da der var mange der spurgte om jeg ikke havde en hjemmeside, fik jeg lavet en med hjælp af Scannets webshop-løsninger. Jeg kan se, der er ganske mange besøg på siden, men har ikke solgt noget som helst der inde. På Trendsales sælger jeg stadig ok - det er de samme varer og de samme priser.

Jeg har selv tænkt over, om grunden til det kan være, jeg ikke har lagt så meget tøj ind på hjemmesiden, at kunderne føler udbudet ikke er stor nok? Jeg opgav den for noget tid siden, da den ikke gav noget. Der går ganske lang tid med at lægge nyt tøj ind, så jeg prioriterer i stedet at holde annoncerne aktuelle på Trendsales. Eller kan der være en anden grund til det?

Nu står jeg i den situation, at jeg ikke ved ,om jeg skal lukke hjemmesiden ned og kun satse på salg via Trendsales. Eller skal jeg give den en ordentlig chance og lægge alt tøj ind, som jeg har på lager?

Vil rigtig gerne have kommentarer fra jer der ude!  Smile

Mvh Malin

http://www.faynai.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Der er stor forskel på trendsales og en webshop. På trendsales forventer man ikke, at man frit kan vælge størrelse på tøjet. Når jeg finder noget lækkert på din webshop. Opdager jeg, når jeg har klikket ind at den kun findes i een meget specifik størrelse - det dur bare ikke. Hvis du ikke kan levere andre størrelser er det hele spildt - og du kan lige så godt lukke ned. Men du har en rigtig god smag, så jeg syntes det er værd at kæmpe for, hvis du kan skaffe i flere størrelser.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:17

Umiddelbart deler jeg din undren. Synes at dine produkter bliver præsenteret ganske ok.

o Hvor lang tid har webshoppen kørt?

o Hvor mange er "ganske mange besøg"?

o ved du hvor de kommer fra (søgning, trendsales, facebook eller lign)?

o bruger du markedsføring i form af Adwords/facebook eller lignende?

o har du overblik over hvor i købsprocessen kunderne evt springer fra?

Det kunne være at det mest effektive for dig var at have en "normal" hjemmeside med billeder, beskrivelser osv, og at dit reele salg så foregik via trendsales.

Tilmeldt 6. Dec 08
Skrevet kl. 11:18

Hej Robert!

Tak for dit svar, det tror jeg helt sikkert du har ret i!!

Meget af det tøj jeg sælger laves kun i en "one-size", er det også dette tøj du tænker på? Eller refererer du kun til det tøj der faktisk laves i small/medium/large, og som jeg kun har en enkelt størrelse af på lager?

Mvh Malin

Tilmeldt 6. Dec 08
Skrevet kl. 11:23

Hej Karsten!

Webshoppen har kørt siden i november måned og i snit er der ca 20 besøg om dagen. Det er jo måske ikke "vildt" mange, men det undrer mig alligevel at ikke en eneste har bestilt noget. Der er jo alligvel 1200 der har kigget rundt på siden.

Jeg ved at nogle af dem kommer fra Google, men mange kommer nok igennem Trendsales.

Jeg har ikke overblik over hovr i købprocessen de springer fra, desværre.

Har også tænkt over det du foreslår, at lave en "normal" hjemmeside og køre alt salg via Trensales. Det ville ihvert fald blive billigere for mig. Men jeg kan også forestille mig, at kunderne forventer sig at kunne bestille fra hjemmesiden, når det nu er tøj det drejer sig om.

Mange hilsner

Malin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Hej Malin,

jeg gik f.eks. ind på jeans, og fik at vide du kun sælger livvidde 38 og benlængde 84. one-sie er ikke noget problem, men med eksemplet jeans blir man nød til et større udvalg.

Da du skriver at du har mange besøgende, er det sådan set bare at  købe mere hjem, udvalget behøves ikke være stort, køb i mindre mængder og skift tit. Så er der noget at komme efter hele tiden.

PS. det er bare mit råd som mennig forbruger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27

20 besæg om dagen er bestemt ikke mange, og slet ikke på et marked med så stor konkurrence. Jeg har 20 besøg om dagen på min private hjemmeside! 

Din side er slet ikke søgemaskineoptimeret. Lav title-tags og adresse-optimering, og du er allerede kommet langt.

Tilmeldt 6. Dec 08
Skrevet kl. 11:31

Hej igen Robert!

Jeansen du har kigget på findes godt nok i 5 forskellige størrelser, disse mål er gældende for en strl. 38 for at give en idé om størrelsen. Men du har ret alligevel m.h.t. andre varer.

Jeg skal måske satse lidt mere på hjemmesiden og få lavet søgemaskineoptimering o.s.v, det var som om det hele gik lidt i stå. Bør nok give den en ordentlig chance før jeg lukker ned. Har du forstand på hvordan man søgemaskinoptimerer? Wink

Hilsen

Malin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37

Det har du ret i, men når jeg to gange misforstod, og først opdagede det da du fortalte mig det. Fortæller det mig, at du nok skal skrive det andeledes og mere præcis.

Jeg kan godt søgemaskineoptimering, og hvis jeg kender forummet ret, står folk i kø for at tilbyde deres ekspertice.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Kan du ikke åbne op for personlige beskeder - jeg vil gerne give dig et tilbud privat.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)