SummaSummarum og delvist momsfradrag
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
08-02-2009 kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej!
Et lille spørgsmål til SummaSummarum-eksperterne:
Tager SummaSummarum højde for et delvist momsfradrag?
Altså som f.eks. i følgende:
Momspligtig omsætning : 100.000
Momsfri omsætning: 400.000
Samlet omsætning: 500.000
Fradragsprocent: (100.000/500.00) = 20 %
Det vil sige, at man i dette tilfælde kun ville kunne fratrække 20 % af købsmomsen.
Kan SummaSummarum det?
Venlig hilsen
Timo Iwersen
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
08-02-2009 kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Kan Summa da sikkert...men hvad vil du bruge det til?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
08-02-2009 kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Øhm... Til at angive momsen korrekt!
Det er vel ikke korrekt, at programmet fradrager 25 % moms (som jeg mener, det gør...) uden at tage højde for, at den momspligtige omsætning kun udgør en del af den samlede omsætning ?
Hilsen
Timo
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
08-02-2009 kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Forstår ikke dit spørgsmål så!
Når du har bruttoprisen udgør momsen 100%-100/125*100=20% af bruttoprisen!
Svar