Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til vagtplaner

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har nu søgt nettet tyndt (men åbenbart ikke tyndt nok) efter et program til at lave vagtplaner (roster/scheduling) i.

Det skal være GRATIS, være nemt at lave vagtplaner for minimum 3 personer, kunne regne sammen hvad timer der er brugt or hvad overtid der er optjent, gerne pr.lønperiode (pay roll).
Meget gerne holde styr på ferie, helligdage og sygedage. Men det er ikke et must.

Det er ok at programmet er på engelsk.
De engelske ord giver lidt ide om hvad jeg har søgt på.

Nu giver jeg altså op... Så jeg håber at andre lige kender det perfekte opensource/freeware etc til mig :)

 

på forhånd 1000

tak

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rollike

Umiddelbart var jeg lidt overrasket over at du ikke kan finde noget på nettet, da jeg ville mene at der var tonsvis af den type programmer. Så jeg har søgt lidt og ligesom du konstateret at det ikke  er overvældende hvad der findes - når det altså skal være gratis. Dog fandt jeg et par programmer som jeg altså ikke kender, men som er gratis og som hævder at kunne styre medarbejderplaner.

http://www.download.com/DRoster-Employee-Scheduling/3000-2076_4-10636664.html

http://www.download.com/ManPlan-Client/3000-2064_4-10794812.html?tag=mncol

Du kan jo prøve at downloade dem, hvis ikke du har været omkring dem.

Ellers ville jeg - hvis det var mig der havde udfordringen - sætte noget op i Exel. Ud fra hvad du beskriver må der kunne laves noget ganske funktionelt.

God fornøjelse!

Venligst

Karsten

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Disse 2 har jeg ikke haft downloadet.. men ellers tror jeg mindst jeg har 10 andre forskellige programme installeret på min computer lige pt... dels nogle scheduling programmer og nogle project-programmer, jeg har installeret nogle i php også, og der har bare overhovedet ikke været noget der har kunnet leve op til mine forvenintninger.

Jeg troede også at det da bare lige var noget jeg fandt på 10 minutter... hvor svært kunne det være? Surprise

Så nu glæder jeg mig til at prøve dine 2 links af og håber og krydser fingre for at det er en af dem der kommer til at blive mit fremtidige redskab :)

Pt. laver jeg 16 ugersplaner i excel. Men jeg synes det er for omstændigt. men finder jeg dog ikke andre og bedre muligheder, så fortsætter jeg selvfølgelig med mit excel ark. Big Smile

 

1000 tak for dine links

Mette

PS.. hvis der sidder en der ude som savner lidt at nørde med i fritiden... så er et open soruce vagtsplans-program en mangelvare Big SmileBig Smile

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ØV...

For at bruge manplan skal man have sqlExpress og det har jeg ikke..

Med droster kan man kun have 300 vagter af gangen, så kan man slette gamle vagter, men så ryger overblikket over hvor mange overarbejdstimer m.m. der er.
Umiddelbart ser det også ud til at man skal kunne skrive i "koder" for at få programmet til at lave rullende arbejdsplaner...

Jeg er lidt imponeret over at der ikke er et hav af disse programmer...

Jeg grubler videre :)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vagtplanlægning er så vidt jeg husker også stadig et NP komplet problem, så selve planlægningen tror jeg ikke der findes programmer til. Men det er måske heller ikke det du søger?

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Vagtplanlægning er så vidt jeg husker også stadig et NP komplet problem, så selve planlægningen tror jeg ikke der findes programmer til. Men det er måske heller ikke det du søger?

NP? Forkortelse for hvad?

Det jeg søger er et program hvor jeg kan indtaste medarbejdere, vagter og få programmet til automatisk lave en rullende plan. Hvor jeg så løbende kan rette i manuelt, når der bliver ændringer under vejs.

Disse ændringer giver jo nogle overarbejdstimer, som også senere skal afvikles.

Så i bund og grund vil jeg gerne at programmet laver en god og overskudelig udskrift af arbejdsplanen samt kan holde styr på om medarbejderen har timer tilgode eller skal afvikle nogle.... -Og så gerne i en uendelig hed :)

Det er så de små behov, der ud over havde jeg egentligt regnet med at finde et program der kunne holde styr på ferietimer, overarbejde, vagter, afspadsering, sygetime samt udregne timer i lønperioden (i mit tilfælde 26. til 25. måneden efter).

Men men.. det ender nok med Excell, da det ikke sådan er lige til at finde et freeware program der kan leve op til mine forveninger.... Alt andet findes ellers i hopetalsom open source :)

Men sig endlig til hvisi falder over det helt rigtige :D

MVH Mette

 

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Prøv at se Tigo.dk der skulle være ret godt se dette link Program til vagtplaner.

Desværre ikke gratis :) men ellers tak for buddet :)

MVH Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups det så jeg ikke lige det skulle være. Så er det vel bare at lave noget i Excel.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ønsker er vist lidt mere avanceret end at jeg selv formået at lave det. Wink

Jeg har lige pt. et excel ark der kan rumme 16 uger af gangen, men det er udelukkende selve vagtplanen. Så sidder jeg ved siden af og holder styr på overarbejde, sygdom, helligdage, ferie og timeafregning.

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)