Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om trykning af brochure

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Selvom mit koncept udelukkende er baseret på online salg via webshop, er jeg nu kommet frem til den erkendelse, at jeg er nødt til at have nogle almindelige brochure også.

Kender i et godt og billigt trykkeri i mit område (Aalborg/Århus/Randers/Hobro)?

Og ved i hvilken filtype et trykkeri kan modtage og omsætte til en brochure?

På forhånd tak for jeres hjælp. Jeg sætter meget stor pris på den sparring der findes her på Amino, og håber jeg nogen gange giver lidt tilbage også :o)

Hav en skøn weekend.

Med venlig hilsen

Louise Grønhøj, www.Basicclean.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:10

Hej Louise.

Pdf er et rigtig fint format at sende tryksager i, da det kan indeholde ret mange informationer og filer for at sikre optimal kvalitet. Hvis du skal have trykt et større parti, vil det nok være en god idé at have en med på sidelinjen, som kan hjælpe dig med at sætte det rigtigt op, eller evt. betale trykkeriets grafiker for lige at screene din fil.

Der findes trykkerier i alle pris- og oplagsklasser, så her må du nok komme med lidt mere info hvis jeg skal komme med et godt råd.

Nu skriver du:

Louise Grønhøj:
Og ved i hvilken filtype et trykkeri kan modtage og omsætte til en brochure?

Jeg er ikke helt med på om du selv designer brochuren, eller om du blot leverer filerne til den.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:40

Jeg kender ikke noget trykkeri i dit område.

Mht. filtyper så kan du, som Michael også siger, sende PDF-filer. Bare husk at slå komprimering fra - så bliver folkene hos trykkeriet sikkert glade Smile

Du kan formentlig også sende diverse Adobe-filformater. Her tænker jeg på illustrator- og indesign-formater. Men ellers spørg trykkeriet om hvad de helst vil have. Det svarer de sikkert gerne på.

Held og lykke med brochurerne.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:52

Du skal når du komponerer din pdf bruge en adobe-distiller fil, som trykkeriet typisk er behjælpelige med. Den gør at diverse parametre bliver sat rigtigt i eksporteringen. Det er nemlig ikke kun komprimeringen der bestemmer om dit tryk bliver som du har tænkt dig.

Men hvis du kan skrive om du selv laver design, og hvor mange eksemplarer du skal bruge, vil jeg godt hjælpe dig videre.

ps. der er rigeligt med trykkerier i dit område, så det er ikke noget problem. Hvorfor skal det forresten være noget der ligger tæt på dig?

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:22

Hej Louise,

Jeg kan tilbyde dig 250 stk. 3-fløjet M65 for 870,- eks. moms og fragt eller en 4-sidet A5 til samme pris, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan den ser ud, men skriv og jeg skal komme med det bedste tilbud! ;)

- og de bliver tryk på 150 g. gloss...

Forsat rigtig god dag!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise,

Er det nødvendigt at trykkeriet ligger i AAlborg/Århus/Randers m.m.?
MediaMouse ligger f.eks. i Allerød i Nordsjælland, men vi sender da dagligt tryksager med Post Danmark eller en fragtmand.

Som de andre skriver, så er en PDF at foretrække.
Alt det med komprimering m.m. skal du spørge det pågældende trykkeri om.
At slå komprimering fra er ikke noget vi nødvendigvis bliver glade for - tværtimod kan det være ensbetydende med filer som er kæmpe store uden at der er behov for det.
Normalt siger vi som tommelfingerregel at du skal holder din grafik i 300DPI (hvilket er noget du sætter under komprimering).
Men de generelle PDF-indstillinger kommer an på hvad det er for et program du laver PDF'en i. De fleste programmer så som InDesign m.fl. har en foruddefineret indstilling som hedder noget i stil med "Press Quality". Den sætter indstillingerne (her i blandt komprimeringen) i henhold til at tingene skal trykkes.

Husk at holde alle farver i layoutet i CMYK. Det er faktisk den fejl som vi ser oftest - f.eks. at der er et billede eller noget tekst som ligger i RGB-farver i layoutet. De skal konverteres til CMYK inden de samles i layoutet.

Husk også at sætte skæremærker i layoutet når du eksportere det til en PDF. Dette er også noget som i de fleste programmer vælges i forbindelse med PDF'en.

Endvidere er der nogle andre detaljer omkring beskæring m.m., men der vil jeg igen anbefale dig at spørge trykkeriet til råds. Det er lidt forskelligt hvad de foretrækker. Vi plejer normalt at bede om 2 mm. beskæring / bleed, hvis der er elementer i layoutet, som skal trykkes helt til kant.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:28

Hej Til jer der allerede har svaret mig,

Jeg er i en presset situation, og har brug for nogle folder allerede fredag.

Opsætning skal jeg også finde hjælp til, og de to som jeg egentlig havde i tankerne, mener ikke at kunne løse opgaven af hver deres årsag.

Jeg havde forstillet mig to A4 sider foldet på midten. Grafik/design eller hvad man nu kalder det skal hentes fra min hjemmeside (hvis man kan det).

Kender i nogen, som kan sætte det op?

Mht. tryk har jeg en lokal mulighed, hvor jeg tror at den korte tidsfrist ikke er en forhindring, men prisniveauet der er lidt højt.

Lad mig vide, hvis nogen har forslag til hvordan jeg kommer ud af kniben :o)

Hilsner fra Louise

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:34

Jeg kan godt sætte det op til dig, så vi kan sende det til tryk mandag. Du skal muligvis betale lidt ekstra ved trykkeriet for at have det allerede fredag, men sådan er det - Desværre men forståeligt nok.

Når du skriver to foldede A4 ark, hvad mener du så helt præcis? En lille 8 sidet brochure i A5 eller en 4-sidet brochure i A4?

Der er også lidt med papir kvalitet du kan overveje. Du kan evt. lige sende mig en mail på mv (snabela) mediatown.dk eller ringe 60 86 29 66. Så skal jeg prøve at sætte et godt tilbud sammen til dig, inklusiv tryk og med levering senest fredag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

Hej Louise

Jeg kan godt sætte din brochure op, hvis det ønskes... se yderligere på mit site eller kontakt mig på mail. Jeg bruger et trykkeri i Holstebro, som har virkelig rimelige priser og god kvalitet. Jeg kan dog ikke i weekenden svare på, om de kan have din brochure klar til fredag.

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:49

Hej Louise

Hvis ikke du har fået løst poblemet kan jeg nemt være dig behjælpelig! Jeg kan sætte den op og har samarbejde med et lokal trykkeri (MORS) så der skulle ingen problem være- Du kan kontakte mig på : kennbo.grafik@gmail.com

MvJ

Kenn Bo Overgaard

Kenn Bo Grafik

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)