Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med webshop hos Scannet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nu brugt noget tid på at sidde og lege med webshop løsningen fra Scannet. Jeg synes den er nem og overskuelig, for en forholdsvis nybgynder som mig!

Jeg kunne godt tænke mig og høre om andre har brugt eller bruger denne shop, og hvad man har syntes om det?

Jeg har læst noget om, at nogle udbydere læser en fast. Er det også tilfældet med Scannet?

God weekend!

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 12:18

Når du vælger en lejet løsning vil du altid være låst et eller andet omfang, da du ikke har adgang til koden.

Hvis man ikke selv har det store kendskab til html osv, er en lejet løsning efter min mening den bedste måde at starte ud på.

Hvis shoppen efter et år eller 2 kører godt og giver overskud, kan det være en fordel at få lavet din egen shop fra bunden eller opensource. Til den tid er du også klogere på hvad du har brug for i din shop og hvordan den skal se ud, fungere osv.

Som udgangspunkt vil jeg sige at en webshop kræver mere end de fleste tror fra starten, så synes en lejet løsning er at foretrække, da du kan få alt den gratis hjælp du ønsker fra supporten.

Du skal kigge på hvad DU har behov for, og hvad du har råd til. Hvis jeg skal dømme ud fra din anden tråd, vil jeg mene at du skal starte med scannet, og så kan du skifte til noget andet om et år eller 2, når du ved at din forretningside holder, så skulle du også gerne have råd til at invistere i din egen shop.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:26

Dennis Kjærgaard:

Når du vælger en lejet løsning vil du altid være låst et eller andet omfang, da du ikke har adgang til koden.

Hvis man ikke selv har det store kendskab til html osv, er en lejet løsning efter min mening den bedste måde at starte ud på.

Nu er det ikke kendskabet til det ene eller andet der bør afgøre om man vælger en lejet eller færdigkøbt løsning. Jeg synes simpelthen dine argumenter ikke holder vand.

Dennis Kjærgaard:

Som udgangspunkt vil jeg sige at en webshop kræver mere end de fleste tror fra starten, så synes en lejet løsning er at foretrække, da du kan få alt den gratis hjælp du ønsker fra supporten.

Og hvis en webshop ikke er lejet, så kan man ikke få gratis support ? Ofte vil alene lejen af selve webhotellet faktisk give adgang til support på webshoppen, da denne er en del af den samlede aftale.

Dennis Kjærgaard:

Du skal kigge på hvad DU har behov for, og hvad du har råd til. Hvis jeg skal dømme ud fra din anden tråd, vil jeg mene at du skal starte med scannet, og så kan du skifte til noget andet om et år eller 2, når du ved at din forretningside holder, så skulle du også gerne have råd til at invistere i din egen shop.

Samlede udgifter det 1. år med scannet = 4.931,35 inkl. moms.

Synes du selv dette er billigt ? Du snakker så meget om økonomi, men jeg synes bestemt ikke dette er billigt hvis vi snakker økonomi.

mvh

Mogens Jørgensen
Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 18:24

Til Mogens

Du giver råd fordi du vil sælge ham den løsning som du tilbyder, og så selvfølgelig også fordi du har erfaring på dette område. Jeg giver råd ud fra de erfaringer jeg selv har fået. Om jeg synes 4.931,35 er billig eller ej er fuldstændig irrelevant, det må være op til trådopretter at vurdere.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:45

Nytænkeren:

Jeg har nu brugt noget tid på at sidde og lege med webshop løsningen fra Scannet. Jeg synes den er nem og overskuelig, for en forholdsvis nybgynder som mig!

Du har fundet et system som du er glad for - det skal du tænke på er meget vigtigt for nu kan du begynde at koncentrere dig om din forretning.

Scannet-systemet er der mere end 3.000 der benytter (ud fra deres egne udmeldinger) så du er ikke alene. Om det er et godt eller dårligt system du har valgt er umuligt at svare på. Nogle syntes at det er dårligt og andre syntes at det er godt.

Det DU skal fokusere på er at  lære at bruge systemet og arbejde på din forretning.

Det er korrekt at Scannet "låser" dig til dem som kunde fordi du bruger deres system. Sådan er der mange forskellige firmaer der har lavet et system (og jeg er selv på vej med mit eget) og andre firmaer lader dig bruge de gratis webshops man kan downloade.

Men du skal ikke være bange for at de lukker som man ser forskellige butikker gør. Jeg tror at Scannet er god nok på bunden.

Du kan om et år når din aftale med Scannet skal forlænges se om den butik du har nu er god nok eller om du vil "flytte til nye lokaler" som det er jo nogle gange sker for firmaer når de vokser.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:01

Dennis Kjærgaard:

Du giver råd fordi du vil sælge ham den løsning som du tilbyder, og så selvfølgelig også fordi du har erfaring på dette område. Jeg giver råd ud fra de erfaringer jeg selv har fået. Om jeg synes 4.931,35 er billig eller ej er fuldstændig irrelevant, det må være op til trådopretter at vurdere.

Hej

Det er ikke kun ment for at sælge en løsning, men samtidig forsøge at beskrive hvad du får for pengene.

Da økonomi er en væsentlig faktor som nystartet, vil jeg mene dette er en væsentlig faktor, som man ikke bør sidde overhørigt.

Jeg har haft kunder i telefonen, som ikke inden købet er blevet rådgivet ordentligt omkring webshop og de udgifter der følger med, resultatet var udgifter for imellem 20-30.000, uden at webshoppen gav det forventede overskud.

Bagefter stod man med yderligere udgifter, da man lå et sted som var dyrt og man var låst fast på en lejet webshop, som man ikke kunne flytte fra, så nej jeg er ikke kun interesseret i salg, men mener man skal holde sig fra lejede webshops.

Det kan godt være, at du kan lide nævnte shop, men at man låser kunden fast og gør det besværligt at flytte og samtidig giver kunden mer ekstra arbejde end nødvendigt, da det tager tid at flytte en shop, hvor du ikke bare kan forlade butikken, men skal starte forfra med opbygning af shoppen, synes jeg jo nok er en væsentlig parameter, som du intet nævner om.

Hvor mange timer vil det tage at flytte en shop, som er låst i et lejet miljø ?

Mit gæt ca. 50 timer.

En købt shop, kan derimod flyttes indenfor et døgn og være køreklar på få timer.

Koster det 500 kroner i timen, hvis man ikke selv gider at flytte en webshop, står du med en uforudset regning på 25.000 kroner, så jeg vil nok mene at dette har betydning.

Mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:07

Jeg har haft en Scannet shop i ca. 4 år, og den er jeg glad for. Jeg har den 'lille løsning' med tilknyttet betalingsmodul og nyhedsbrevsmodul. Det er fint til min butik - jeg kan fint arbejde inden for de rammer, der er i systemet.

Mht. prisen - om den er høj eller lav, må være op til den enkelte at vurdere. jeg betaler 483 kr/md + moms, og det er vel en lav husleje. Hvis butikken ikke kan bære denne omkostning, skal man nok overveje forretningen een gang til. Set fra min stol er pengene givet godt ud - jeg har ingen problemer, og skulle jeg have brug for support virker den upåklageligt. Så jeg kan koncentrere mig om det jeg har forstand på, nemlig forretningen.

Jeg havde 3 shops på prøve i 14 dage, og de to andre fungerede bare ikke for mig, mens Scannets shop var let at gå til. Jeg vil ikke nævne de to andre, der er masser af brugere, der er glade for de systemer.

Og så lige en enkelt ting: Der er mange herinde, der skriver, at man ikke skal vælge en standardshop, for så ligner den alle de andre. Der er mange frihedsgrader mht design, og det er min erfaring, at mange kunder er trygge ved at handle et sted, hvor funktionaliteten ligner noget de kender (det her får jeg sikkert tæsk for!)

Når du skriver, at du har let ved at arbejde med det, synes jeg bare, du skal springe ud i det.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)