Jeg tror ikke OP skal bekymre sig så meget om sikring af rettigheder på nuværende tidspunkt. Det er vigtigere at få ideen/designs prøvet af, og se om der er et marked for dem.
Spreadshirt ideen lyder rigtig spændende.
Er tegningen i din avatar en del af dit design? De ser søde ud - evt. til børnetøj :)
Jeg kiggede en for længe side på det og det virkede ikke alt for svært. Ellers søg på nettet eller find et forum hvor de taler om affiliate marketing/iværksætteri og se om der er nogle der kan hjælpe.
Spreadshirt har valgt at bruge både diverseaffiliate netværk og samtidig have deres eget affiliate program på deres hjemmeside. Fordelen ved at at bruge et affiliate netværk er at man hurtigt kommer i kontakt med mange tusind affiliates, men det kan være noget dyrer at køre. Men man slipper for at skulle betale affiliates selv og er samtidig sikker på at der er nogle gode værktøjere til at holde øje med snyd.
Grunden til at de har deres eget program kan være at man ikke selv kan bygge en shop gennem affiliate netværket og de kun kan håndtere bannere og tekst links.
Jeg ved ikke om du stadig kan lave en Dansk shop, men for lidt over et år siden mener jeg at Dansk var en mulighed. Men prøv at skriv til dem, evt hvis der er en email adresse til en affiliate manager. Ellers kig her: