Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Okay at stille sig op og sælge?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé som jeg synes er alletiders.
Og jeg er overbevidst om at den kan føres ud i livet og få succes Smile

Jeg vil i hvert fald arbejde med det indtil det lykkes. Og virker de første 100 ting jeg gør ikke,

så prøver jeg bare noget andet, indtil der er gevindst.

Nu ved jeg ikke så meget om iværksætteri. Jeg er også helt ny her på Amino,

som jeg med garanti kommer til at bruge flittigt.

Jeg har en række unikke produkter jeg selv har lavet, og jeg kan blive ved med at lave nyt

næsten i en uendelighed. Hvert enkelt produkt kan let masseproduceres og sælges både fra en webshop og i mange butikker over hele verden hvis det skulle være.

Ved ikke om det er skik at holde sin idé hemmlig herinde, men jeg er bare bange for at nogen tager min idé og bruger den Smile

Mit første problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg rigtig skal komme igang.

Jeg vil gerne have nogen til at se min idé, begynde at sælge den, og få nogen til at producere.

Hvordan gør man lige det..

Jeg tænkte at jeg for at promovere mit produkt, kunne stille mig op et sted og sælge.

Men ved ikke helt hvornår man har lov til det?

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:12

Produktionen vil nok være i Østen hvis det skal være billigst.. Nu nævner du godt nok ikke hvad det er, men hvis det er billigt at få produceret så ville jeg få nogen til at lave det.. og derefter få en stor etableret webshop til at forsøge at sælge det.. F.eks. wupti, happii o.lign. alt efter hvad produkter det er.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:15

Du må uddybe hvad det er for nogle typer produkter osv.
Du bliver ikke rig af at stille dig op på Strøget og sælge dine produkter. Tværtimod bliver du nok smidt væk af Politiet ;-)

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 17:27

Det er tryk på t-shirts og måske trøjer, evt andet tøj.

Jeg har tegnet hele mit liv og det er sådan set min hobby.

F.eks. kunne det være en t-shirt med en cartoon og noget tekst, mest målrettet mod de unge.

JEG laver selv tegningerne der skal trykkes. Men skal vel have nogen til at trykke det for mig. Har været ved at undersøge,

men jeg kan ikke finde ud af hvor dyrt det vil blive.

Så havde jeg fantaseret om at tøjet kunne blive solgt rundt i tøjbutikker og evt. via webshop.

Sådan een har jeg dog ikke lært at lave endnu, men jeg er villig. Men som du nævner Zacho, ville være ret smart, hvis jeg kunne få en allerede existerende shop til at sælge det. Nogen som f.eks. Streetman.dk

Derudover skal jeg vel også havde copyright på mine designs, så folk ikke begynder at kopirer det og derefter sælge det. Hvad gør jeg her?

Håber ikke mine spørgsmål er latterlige. Jeg brænder bare utrolig meget for at komme igang, og er ikke så erfaren endnu Smile

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 17:45

Så, nu fik jeg sagt det hele.

Håber det kan slettes igen engang Confused

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:48

Du kigger på din økonomi og spørger dig selv om du har pengene til at føre det her ud i livet i disse hårde tider...

Vi er indenfor mode verden og alle tøjfimaer lider for tiden. Det lyder ik som om at du egentlig ved hvor meget arbejde der er i dit projekt samt hvor store summer du egentlig skal bruge. Copyright (trademark) skal du forvente minimum løber op i 100.000 kr, men det afhænger af hvor meget du vil beskytte...

Så skulle du ik evt starte med noget erfaring i branchen inden du starter et større projet op og har du det der egentligt skal til på nuværende tidspunkt?

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:02

I startet behøver du ikke bekymre dig så meget om at få taget copyright, men om at få solgt produkterne.. Jeg er selv stor fan af tshirthell.com som desværre lukker, synd for det var en sjov side.

Da du er en kreativ sjæl kunne det nok sagtens være at et større firma vil købe dine designs eller tshirts.. Det er da værd at høre dem om.. Du skal først og fremmest igang og få skrabet lidt penge sammen, så kan man overveje copyright og hjemmesider..

... Efter min mening :-)

Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 19:53

Er allerede igang med pengene Smile

Er dog uheldigvis på kontanthjælp i denne tid.

Men foreslår du så, at jeg spørger et firma om de kan bruge mine ting i første omgang?

Hvordan købe mine designs? Jeg er godt nok i tvivl om hvordan det skal gå til, da jeg ikke har gjort det før.

Skal jeg sælge dem mine designs, lade dem printe det på nogle t-shirts, og så forlange nogle % for hver t-shirt de sælger?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:08

Umiddelbart lyder det som om, du først og fremmest har brug for at strukturere dine tanker og indsamle noget viden.
Jeg vil foreslå dig at lave en forretningsplan. Du kan eventuelt bruge én af de muligheder, der findes her: http://www.startvaekst.dk/vaerktoej/0/4/0.

Forretningsplanen vil "tvinge" dig til at strukturere den viden, du allerede har og indsamle den viden, du mangler.

For udpræget kreative mennesker er den mest oplagte fælde ofte, at man kommer til at overvurdere sine muligheder og undervurdere sine risici. Dette gælder nok især på det (lidt kedelige) økonomiske område. Derfor får du sikkert brug for professionel bistand til at gennemgå det økonomiske, før du for alvor kommer i gang.

Hvis du ikke kan lave en forretningsplan med et budget, der giver overskud, skal du være parat til at erkende, at din idé enten skal ændres eller droppes.

Jeg har selv droppet adskillige projekter, fordi de simpelt hen ikke holdt til en saglig analyse.

Du skal derimod ikke være bange for at din idé bliver stjålet på baggrund af den beskrivelse, du er kommet med her. Der findes masser af producenter af sjove t-shirts i forvejen, så ideen er ikke unik. Det unikke ligger i dit design, som du jo ikke har beskrevet her. Hvis du kan designe t-shirts, som vi alle vil elske, er du på vej frem. Hvis du kan designe ligegyldige t-shirts, som vi godt vil grine lidt af, når vi ser dem på nettet, men som vi ikke vil gå med, så drop det.

Måske skulle du prøve at få lavet nogle prøvetryk, som du kunne tage med på kræmmermarkeder. Regn ikke med at tjene penge på det i første omgang, men brug det til at lære noget om folks reaktioner på dit design.

Hvad angår copyright, så er dit design automatisk beskyttet af lov om ophavsret. Ingen kan lovligt kopiere dine t-shirts. Problemet er, om du har kræfter til at retsforfølge de, der alligevel måtte gøre det. Et andet problem er, at nogen måske kan lave noget der ligner, men som ikke er en kopi. Så kan det hurtigt blive et langt retsligt tovtrækkeri, før du måske vinder og måske taber en retssag. Hvor tit har du råd til det? Mit budskab med dette er, at du nok ikke skal bekymre dig så meget om denne problematik, før du har "vokset dig stor". Du har alligevel ikke musklerne til at tage de relevante slagsmål, og hvis du har, bruger du bare det krudt, som du skulle have brugt til at udvikle din virksomhed og hitte på nye designs.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:19

Hans

Lige en lille rettelse men copyright dækker kun i DK og det dækker kun delvis. Dvs andre udenfor DKs grænser lovligt kan oprette trademark mm på et evt navn og trådstarter vil aldrig kunne gøre det mindste ej sælge sine varer ud på f.eks det europæiske marked.

Reglerne angående Trademark er meget komplicerede og jeg vil klart anbefale at kontakte en advokat som kan hjælpe med det punkt.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)