Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Polsk virksomhed - drevet fra Danmark

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning..

 

Jeg har planer om at starte et selskab op i PL. som skal arbejde med salg og distribution....

Du beskriver at du har erfaring med at oprette selskab for 5000 + 3000 Pln.

Kan du give mig lidt mere info. at arbejde videre fra...

Så ville jeg være taknemmelig....

 

Mvh

Henrik

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først en sen tak til dem der har svaret i den tråd.

Efter at have kommet dybere ind i tingene, så er planerne om et lille rejseselskab dog foreløbig lagt på is.
Vi kan simpelthen ikke efterleve alle Rejsegarantifondens krav, og alternativerne er ikke optimale lige pt.

Til Lasse Bech: Så har du helt ret. 
Vores første opfattelse var at det var administrativt nemmest at opstarte virksomhed i Polen, men efterhånden som vi fik kigget på tingene, så kom vi også frem til at det både tidsmæssigt og adminstrativt er væsentlig nemmere i Danmark.

Til gengæld er der dog økonomiske krav som kan være langt nemmere at efterleve i nogle brancher, men generelt set må konklusionen være at det er klart nemmere i Danmark :)

Tak for hjælpen. Jeg har allerede gang i nye idéer hvor nogle af dem også involverer Polen, så jeg kommer sikkert med flere spørgsmål :)

 

Tilmeldt 6. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaminski:

Til Lasse Bech: Så har du helt ret. 

Vores første opfattelse var at det var administrativt nemmest at opstarte virksomhed i Polen, men efterhånden som vi fik kigget på tingene, så kom vi også frem til at det både tidsmæssigt og adminstrativt er væsentlig nemmere i Danmark.

Til gengæld er der dog økonomiske krav som kan være langt nemmere at efterleve i nogle brancher, men generelt set må konklusionen være at det er klart nemmere i Danmark :)

I det mindste rart for mig, at få bekræftet en vis overenstemmelse imellem undervisning og virkelighed ;)

Kaminski:

Tak for hjælpen. Jeg har allerede gang i nye idéer hvor nogle af dem også involverer Polen, så jeg kommer sikkert med flere spørgsmål :)

Så vil jeg se om jeg kan hjælpe lidt igen.

 

 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken type virksomhed er bedst at oprette i Polen hvis der kun er tale om salg?

Hvad skal man lonne de polske medarbejdere?

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et enkeltmandsfirma, så koster det kun fra 1000 Zloty og op, at oprette det.

Hvilket en advokat kan gøre. Det har jeg fra min forlovede, der er polsk advokat inden for virksomhedslovgivningen. Pøj, pøj med firmaet. Smile

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

tak :) jeg vil dog gerne ha at selskabet kan akkumulere overskuddet (spare op) som et ApS og så når der er et kæmpe plus, flytte derned og bo mens jeg arbejder og betaler mig selv en "høj" løn hvorefter jeg flytter tilbage til dk. Skal jeg så til at bøvle med SKAT herhjemme hvis jeg rent faktisk har boet dernede?

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt. Smile Nu er jeg ikke helt inde i skattereglerne. Men jeg ved, at der er en skatteaftale imellem Polen og DK, der gør at du kun skal betale en mindre del til den danske skattefar.Hvor meget mv. kan jeg ikke huske. Desuden er reglerne nok lidt anderledes, når du starter med at blive boende i Danmark.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at skrive, at når det er ApS, så er det en del dyrere. Så det førnævnte tal passer nok meget godt. Endvidere skal du også huske på, at du også skal betale ZUS (Sygeforsikring) for dig selv og dine medarbejdere hernede. Plus der er 2 typer ansættelseskontrakter. Men det kan være du allerede ved det?

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DC Trading

At bo i Danmark og eje et udenlandsk selskab, med henblik på at opspare overskud i selskabet, for senere at fraflytte Danmark for at spare skat af det opsparede overskud er ikke en holdbar løsning.

Når du rejser fra Danmark (opgiver en bolig i Danmark) vil der være fraflytningsskat af værdistigningen på aktierne. Dvs. er de købt for f.eks. 100.000 kr. og værdien på udrejsetidspunktet er steget til f.eks. 500.000 kr. så vil aktierne blive anset for afstået for 500.000 kr. den dag du udrejser og der vil blive beregnet dansk aktieavanceskat af den beregnede avance på 400.000 kr. Du kan opnå henstand med at betale skatten, men beløbet forfalder til betaling hvis du sælger aktierne, hæver udbytte, låner penge af selskabet, eller på anden vis gør værdistigningen likvid.

Hvis du bor i Danmark og ejer et selskab i udlandet skal du også være opmærksom på, at selskabet skal betale dansk selskabsskat, hvis det driver virksomhed i Danmark eller hvis den daglige ledelse af selskabet udøves fra Danmark. Hvis selskabets virksomhed i væsentligt omfang består af passive investeringer er der også risiko for, at du personligt skal beskattes af selskabets overskud efter reglerne om CFC-beskatning.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning

Hvor i Polen kan man oprette selskab for 3000 zl? Jeg havde møde med KPMG i Poznan som krævede 4800 EURO. Var lidt chokeret, da jeg forventede samme pris som de tilbød til polske virksomheder istedet for at "udnytte" at man er dansk iværksætter.. Det er måske bare mig, men 4800 EURO for oprettelse af en simpel virksomhed i et land som Polen er lidt store penge synes jeg..

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)