Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Polsk virksomhed - drevet fra Danmark

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis man starter et lille privat rejseselskab op mellem Danmark og Polen, er der så noget i vejen for at virksomheden bliver registreret som virksomhed i Polen, når meget af det praktiske arbejde (da kunderne vil være danske) foregår i Danmark?

Grunden til at den skal registreres som polsk virksomhed er naturligvis nogle administrative og skattemæssige fordele.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er på ingen måde noget jeg ved med sikkerhed, men så vidt jeg ved, så afhænger din personlige skatteprocent af hvilket land du bor og arbejde i. Så selvom du opretter et polsk firma så bliver du jo nok beskattet efter de danske regler når du både bor og arbejder i Danmark.

Jeg har en bekendt der har startet et byggefirma i Polen, med polske håndværkere der arbejder i Danmark. Men han er så også udenlandsdansker, og skal opholde sig mindst 50% af tiden i Polen, hvor han også skal have adresse (hvis jeg har forstået det rigtigt). Til gengæld så betaler han vist kun 19% i skat Cool

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope...en filial af en polsk virksomhed betaler ikke skat i DK:

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej virksomheden gør ikke, men han skal vel stadig selv betale dansk skat af sin egen inkomst?

 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for svarene.

Det er ikke min egen indkomst jeg er bekymret for bliver beskattet i Danmark, det er fint nok.

Det var først og fremmest det administrative jeg ser en fordel i, da det er knap så meget papirarbejde ved at starte op i Polen, ligesom der naturligvis også er fordele med hensyn til virksomhedens beskatning.

Jeg var blot i tvivl om der var regler som forhindrede mig i at gøre det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Jeg aner intet om papirarbejde - udover at det er kedeligt Stick out tongue

Men jeg ved fra min bekendte at de blev tjekket i hoved og r** før de fik tilladelse til deres form for virksomhed. Så allerede inden opstart havde de en frygtelig masse papirarbejde.

Men mon ikke der er nogen hos fx skat som kan svare på det?

Hilsen Morten

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak, det vil jeg have med i overvejelserne.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har naturligvis forudsat, at du etablerer selskab i Polen, og herefter oprette en filial af

dette polske selskab i DK.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være 100% sikker mener jeg der er noget om at udlændninge ikke kan eje en virksomhed i polen, noget med at der skal være en polak som med ejer...

Det samme med jord, så kan en dansker ikke opkøbe jord i polen....

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)