Hej Min forretningspartner og jeg vil meget gerne forpagte et større konferencehotel i Nordjylland. Det drejer sig om et hotel på 80 værelser, 3 restauranter, 2 barer og gode konferencefaciliteter. Forpagtningen koster 2 mio. årligt, men vores bank vil desværre ikke hjælpe os med projektet. Kapitalbehovet er ca. det samme, altså 2 mio. kr. Der er tale om et depositum på 6 mdr. (6'166,66 = 1.000.000 kr.) Den sidste million skulle gerne ligge som kapital til varelager, indkøb og uforudsete udgifter. Der er tale om et hotel med en omsætning i 2008 på 21 mio. kr, så der er bestemt gode muligheder i projektet. Alternativt er hotellet også til salg til 29.000.000 kr. Vi søger råd eller muligeder om en finasiering og/eller en kapitalstærk investor, som tror på mulighederne i området. Vi har tilsammen 11 års erfaring i både hotel- og rejsebranchen og arbejder begge i øjeblikket som hotelchefer i Frankrig. Til evt. interesserede investorer kan budgetter og salgsopstilling selvfølgelig fremsendes. |
Hej Bagge
Desværre har finanskrisen sat meget store propper i den risikovillige kapital for øjeblikket, og især hotelprojekter er nok svære at finansiere for øjeblikket. Dermed ikke sagt, at det er umuligt.
Men jeg håber i får held med at finde en investor - jeg skal nok selv lige "have ørene ude".
PS tror godt jeg ved, hvilket hotel du tænker på.