Jeg synes nu nok at Mikkel har fat i noget. Den allerførste søgning jeg lavede efter at deres fejl indtraf gjorde da at jeg ikke gik ind på hjemmesiden jeg søgte på. Så hvis ikke jeg havde lavet flere søgninger og derved opdaget fejlen, kunne jeg have lukket browseren, sat kaffe over, og fået den ide at den specifikke hjemmeside var syg, og bestemt ikke noget der skulle besøges en anden gang. Jeg kan da godt forestille mig at der er nogle hjemmesider eller webshops der laver ret mange penge lørdag eftermiddag, og de må da kunne måle et betragteligt tab... |
Der kan både være tale om tab i form af kunder der er blevet skræmt, samt langvarrige tab som følge af, at de kunder måske aldrig kommer igen.
Dertil kommer så, at mange annoncører måske har en sag, fordi AdWords klik for mange sikkert er gået kraftigt op - da AdWords jo vare det eneste "sikre" i Google.
Det sidste kan Google så afværge sager omkring ved ganske enkelt at fjerne alle kliks i den time fra alle annoncører. Det vil jeg mene de gør klogt i at gøre - af såvel etiske som juridiske årsager.