Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google: Dette websted kan beskadige din computer.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det stormede hen over nettet med nyheden twitter fik 100 beskeder i sekundet

http://search.twitter.com/search?q=google

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Og Amino var det første danske "medie" hvor historien kunne Googles :-)

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver spændende at se hvor mange retssager der rejser sig i forlængelse af det her ...

I Danmark er der også åbnet mulighed for gruppesøgsmål, så måske skulle de store eHandelssites slå sig sammen og anlægge sag mod Google Danmark. Jeg mener klart at det strider mod markedsføringsloven at udstede den slags MEGET alvorlige advarsler mod andre virksomheder, når det viser sig ikke at være sandt. At det foregår automatisk er ligegyldigt - Google har ansvaret for deres website!

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

deMib, tror ligeså godt du kan dødsdømme din e-butik, hvis du går mod google. De fjerner sikkert butikken fra deres hjemmeside, og da det meste af salget kommer fra kunder som fandt butikken på google, så mister man en masse salg der.

Tror det er lettere bare at trække på skulderne og sige "Sådan noget sker jo..."

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det bliver spændende at se hvor mange retssager der rejser sig i forlængelse af det her ...

I Danmark er der også åbnet mulighed for gruppesøgsmål, så måske skulle de store eHandelssites slå sig sammen og anlægge sag mod Google Danmark. Jeg mener klart at det strider mod markedsføringsloven at udstede den slags MEGET alvorlige advarsler mod andre virksomheder, når det viser sig ikke at være sandt. At det foregår automatisk er ligegyldigt - Google har ansvaret for deres website!

Jeg ville ikke have noget imod, at Google skulle af med en sjat penge... men husker jeg min erhversret fra handelsskolen korrekt, så skelnes der i dansk ret mellem god og ond tro.
Med indførelsen af advarslerne I SERP'en har Google jo været i god tro og en, sandsynligvis, hændelig fejl, gør det vel ikke til ond tro. Samtidig skal firmaerne kunne bevise et økonomisk tab og på en eller anden måde får drejet fokus væk fra at Google ikke tager penge for indekseringen.

I USA er der klart en sag :-)
... men i DK, det ville være spændende at se

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det bliver spændende at se hvor mange retssager der rejser sig i forlængelse af det her ...

I Danmark er der også åbnet mulighed for gruppesøgsmål, så måske skulle de store eHandelssites slå sig sammen og anlægge sag mod Google Danmark. Jeg mener klart at det strider mod markedsføringsloven at udstede den slags MEGET alvorlige advarsler mod andre virksomheder, når det viser sig ikke at være sandt. At det foregår automatisk er ligegyldigt - Google har ansvaret for deres website!

Det er en joke ikk?Stick out tongue

Du mener ikke seriøst at der kan være nogle der er så naive at starte en retssag på det grundlag?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står på txttv at det er et hacker angreb..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man på forsiden af Berlingske i morgen kan læse, at der er risiko for at få Ebola virus hvis man besøger Ikea - uanset hvad Berlingske så bortforklarer fejlen med, så er jeg overbevist om at Ikea anlægger erstatningssag.

Google har mange flere "læsere" end Berlingske.

At bevise et tab behøver ikke være svært. Jeg er overbevist om, at de største shops i Danmark kan dokumentere en voldsom direkte nedgang i salg i den periode det her stod på, og kan måske dokumentere langvarig skade, der vil koste penge at rette op på.

Man kan ikke uden ansvar påstå at det er "livsfarligt" at bruge en virksomhed.

Gruppesøgsmål gør det så bare mere realistisk for mange små at gå sammen om en sag - og det er som sagt blevet muligt i Danmark nu.

En af min gamle venner anlagde som en af de første private, sag mod Google i USA for en del år siden i en sammenlignelig sag. Det kostede ham $400k - men han tjente langt mere på opmærksomheden :) Han vandt dog ikke da det ville ende med at blive for dyrt at føre den helt til dørs

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis man på forsiden af Berlingske i morgen kan læse, at der er risiko for at få Ebola virus hvis man besøger Ikea - uanset hvad Berlingske så bortforklarer fejlen med, så er jeg overbevist om at Ikea anlægger erstatningssag.

Google har mange flere "læsere" end Berlingske.

At bevise et tab behøver ikke være svært. Jeg er overbevist om, at de største shops i Danmark kan dokumentere en voldsom direkte nedgang i salg i den periode det her stod på, og kan måske dokumentere langvarig skade, der vil koste penge at rette op på.

Man kan ikke uden ansvar påstå at det er "livsfarligt" at bruge en virksomhed.

Gruppesøgsmål gør det så bare mere realistisk for mange små at gå sammen om en sag - og det er som sagt blevet muligt i Danmark nu.

En af min gamle venner anlagde som en af de første private, sag mod Google i USA for en del år siden i en sammenlignelig sag. Det kostede ham $400k - men han tjente langt mere på opmærksomheden :) Han vandt dog ikke da det ville ende med at blive for dyrt at føre den helt til dørs

Din sammenligning er jo helt ude af proportioner... At sammenligne ebolavirus som er uhelbredeligt dødeligt, med en mulig inficeret hjemmeside, som i de fleste tilfælde vil blive stoppet af klientens firewall/scamcontrol eller hvad man ellers har installeret.

Enhver der har besøgt Google bare et par gange før i dag på det pågældende tidspunkt, vil jo vide at det ikke passer, når det er samtlige søgeresulteter den er galt med.

Men jeg glæder mig til at se dig sagsøge dem, og til at se hvem du kan få lokket med på vognen.

Du har det med stille ting på spidsen, hvilket er fint nok for at tydeliggøre din stilling i en sag, men nogle gange bør man lige trække vejret, inden man farer i blækhuset.

 

 

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)