spørgsmål 2. hvilke informationer skal med i et sådant brev for at overveje dem, evt. hvilken rækkefølge.
Dit formål med brevet vil være, at jeg ved, hvem du er, når du ringer og følger op. Derfor er det meget vigtigt, at du starter med at fange min opmærksomhed på en måde, så jeg husker dig - og så du samtidig ikke fremstår plat eller uprofessionel. Et flot og ualmindeligt
logo kan være en indgang til dette. En anden indgang er en fængende overskrift, som indeholder det samlede budskab i få ord.
Når du har min opmærksomhed, skal du vække min interesse. Du skal kunne tilbyde mig noget ekstraordinært - du skal vise, at jeg kan stole på dig. Du skal gøre det klart for mig, at fætter Bents halve løsninger måske virker lige nu, men at du står klar til at hjælpe, når det brænder på.
Jeg har i den forbindelse brug for et kort CV - måske placeret under et billede i højre margin.
Når du har fanget min interesse, skal du vise mig, at jeg ikke kan undvære dig, og når jeg er overbevist om det, skal du give mig handlemuligheder - f.eks. i form at at vente på at du ringer, men også i form af selv at søge yderligere viden.
spørgsmål 3. Min opfattelse er at it folk ofte fokuserer for meget på løsninger de syntes er fede og prøver at sælge dem, f.eks en small business
server, istedet for at vi fokuserer på hvilke problemer en virksomhed har, og at vi kan løse dem, dvs uden hvad løsningen specifikt er, er dette korrekt ?
Som lille virksomhed vil jeg klart fokusere på prisbillig stabilitet. Det er det væsentlige for mig. Det skal virke perfekt og altid, og det må ikke koste alverden. Men naturligvis må en paranoid sikkerhedspolitik ikke forhindre mig i at tilslutte mine "fede ting".
Spørgsmål 4, andre gode ideer, forslag til andre kunde emner jeg kan sende dette til, eller lignende.
Få en proffessionel til at skrive brevet for dig, eller få én der skriver perfekt dansk til at læse korrektur.
.... nåja, glemte jeg at nævne, at du finder sådan en tekst-guru ved at klikke på mit
link i signaturen?
God skrivelyst
mvh Hans