Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark er de dovnes paradis

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fredspiber skal ikke ryges alene - så "ryger" pointen vel lissom..?

Anyway. En brainstorm om hvordan man vil kunne bidrage med til hvordan Danmark I VIRKELIGHEDEN kunne blive en iværsætternation, synes jeg lyder som en fin idé.

En af de ting jeg lige vil bidrage med til at starte med, er at udvikle sætningen du lige smed: "Er du iværksætter eller tænker på at blive det" Her er det jo så sådan, at de fleste IKKE véd om de vil være iværksættere, endnu - så i national forstand, så er det også vigtigt at beskæftige sig med dem som ikke har noget forhold til det - det er trodsalt dem der er flest af.

Det er iøvrigt meget centralt i holistisk tænkning at behandle de ting man endnu ikke véd. Så, din erkendelse om, at du ikke kan se alting fra alle sider på samme tid - er et rigtig godt skridt i den retning. Det er der iøvrigt ikke nogen der kan, men nogle er klar over det og kan derfor interpolerer sig frem til en løsning der med god tilnærmelse kunne være et bud.

Så, nu prøver jeg vist at lyde som en holistisk guru - det gad jeg egentlig også godt være men er jo "fanget" i min egen knold som så mange andre på visse områder..

Oh, det er sent og jeg bliver helt filosofisk nu..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 01:12

Jeg er helt enig i, at den generelle mistro til at betale skat til "statskassen" forveksles med, at vi faktisk betaler til det danske samfund (jeg vil dog sige, at der er desværre ikke stor forskel på hvordan politiske organer og dermed regeringen opfatte samfundet. Der er for mig at se nogle ting der umiskendeligt går igen, og som viser mangel på reel forståelse. Men det er jo en klassisk sag mellem politikere og befolkning).

Et meget spændende punkt du nævner er, hvordan vi kan få indvandrer på arbejde. For det første, så skal vi holde op med at gøre forskel på "dem" og "os". Ord som anden- eller tredjegenerationsindvandrer (og bare det at de udtryk har overlevet i så lang tid) indikerer mangel på forståelse for VORES ALLESAMMENS situation i det hele taget! (og jeg mener: hvis du virkelig synes at en en andengenerationsindvandre er på ligefod med en pære-dansker, så vil du ikke bruge det udtryk.) Jeg er selv himmelråbende træt af at høre ordet "andengenerationsindvandre", fordi ordet i sig selv fører jo til en sekularisering her i det danske samfund. Hvor klog behøver man at være for at kunne fornemme det?!!

Jeg vil her slet ikke komme ind på hvor gode arbejdsforbindelser jeg har haft med "andegenerationsindvandrer", eller hvor godt jeg synes om min købmand og om min grønthandler, som ikke er pære-danske - fordi så vil jeg jo falde i samme suppegryde af sammenkogt uvidenhed.

Som en entreprenante danskere, vil jeg håber på vi kan råbe den "politiske oppenion" op, så den slags katagoriseringer ikke skal finde sted. Dernæst, at vi hver især ikke fraviger, så snart en af os har med en "andengenerationsindvandre"  - at gøre. Det vil ikke bare være torskedumt, men på længere sigt meget farligt.

Men derudover, så synes jeg at folk skal have samme muligheder - og fri for ugenemmentænkte clichéer - sådan kan vi helt sikkert få tingene til at køre. - Så altså, ingen særbehandling.. NETOP ingen særbehandling.

(og hvis jeg for et øjeblik må skældne mellem "dem" og os, så har jeg ALDRIG haft andet end posistive oplevelser med "dem" i forhold til diverse flødefede danskere - aldrig!!) Måske er der forskel alligevel - men kun til det gode, set fra mig..

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:25
Andy,

Tak for korrektionen: "Samfundet vi betaler til, ikke skattevæsenet!"
Jeg er helt enig i de samfundsmæssige opgaver du lister - og som jeg har været inde på i en anden tråd: Det er umuligt at forholde sig til alles meninger, for der er noget rigtigt i alt hvad andre siger: Netop derfor har vi et folkestyre, som varetager vore interesser.

Uden iøvrigt at kende den direkte årsag til det følgende:
Jeg mener ikke riots i Los Angeles og Hijackings udelukkende kan tilskrives mangel på politifolk til at holde styr på folk; riots har muligvis racistiske islæt, ligesom hijackings kan tilskrives en fuldstændig uforbeholden adgang til skydevåben.

MEN...

Andy, iværksætter debat, det er det vi skal have: Og hvordan får vi flere indvandrer til at være selvstændige...
Jeg synes nu de gør det godt, der popper jo shops overalt - af forskellig karakter - jeg kender bl.a. iværksættere i Danmark med rødder i Jordan og Tyrkiet -- og det er altid genstand for ophedet dialog når de hver især beskriver det danske bureaukrati og den danske mentalitet iøvrigt.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:35

Andy, jeg tager dit svar til efterretning. Som nævnt så sidder jeg her i "lille" Danmark og har kun den viden jeg har fra det jeg ser; som nævnt så skriver jeg at det KAN have med de pågældende ting at gøre, netop derfor er det rart at være i dialog med en som du, Andy, der VED hvad det reelt drejer sig om.

Riots og carjacking må vi hellere til dialog i anden sammenhæng, vil gerne have større indsigt i de ting - og andre samfundsmæssige ting.

Til det du eftersøger; Hvordan vi gør det mere interessant for indvandrer at blive selvstændige kan jeg ikke give et bud på, uden hjælp; men fornemmer helt klart en større lyst til, mod på - og evne til at springe ud som selvstændig; vel i nogle tilfælde fordi det er den eneste mulighed.

Vi danskere er nok for slappe - som Jim Rohn siger: Never wish the job was easier, wish you were better - hvor man i andre lande måske har lidt større evner til at stå distancen; fordi det er den eneste mulighed krydret med at man måske er bedre til at hjælpe hinanden: I mellemøstlig kultur er det at opkræve rente af lån et ukendt begreb; det gør man ikke - og små ting tæller.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 10:32

Jeg kan simpelthen bare blive pisseærgelig når I nu taler om "indvandrere". - så er det sgu lidt som at I ikke har fattet en skid!

Holistisk tænkning - remember?!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:46

David - vanens magt spiller ind; når skriverierne kører derudaf bruger man jo de udtryk og vendinger som hænger ved: Er det ikke lidt underordnet om vi skriver etniske danskere, nydanskere eller indvandrere... en tråd er startet hvor benævnelsen "indvandrer" er benyttet; en slidt frase, selvfølgelig, men om vi bruger det ene eller andet ord for den befolkningsgruppe i Danmark, som er flyttet hertil synes jeg er lidt en unødvendig diskussion.

Fokus: Hvordan gør vi det mere interessant at starte som selvstændig; hvad kan vi lære fra andre lande - og de som kommer hertil med forskellige ressourcer og viden.

Lasse

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 10:59

Vanens magt mig i røven! Ja, undskyld - men det har absolut ingenting med nytænkning at gøre.

"Er det ikke lidt underordnet om vi skriver etniske danskere, nydanskere eller indvandrere... en tråd er startet hvor benævnelsen "indvandrer" er benyttet; en slidt frase, selvfølgelig, men om vi bruger det ene eller andet ord for den befolkningsgruppe i Danmark, som er flyttet hertil synes jeg er lidt en unødvendig diskussion"

Nej det er fandme ikke iorden. Så snart man bruger nogen af de fraser, så DIFFERENTIERER MAN - altså, der er forskel. Og selvfølgelig er der forskel i en ens etniske baggrund, men der er IKKE umiddelbar forskel om hvovidt om man vil være selvstændig (eller om men i det hele taget fatter noget).

Du/I skal sgu være mere præcise med hvad I mener. Mener I folk der sidder fast i deres religion, eller folk der bare hare sat Lykkhjulet på replay? Hvad??!

Det er lissom det bare ikke siver ind, at man som anstændigt menneske simpelthen bare ikke kan snakke om en predefineret minoritetesgruppe, bare fordi "nogen" synes det giver mening. Den slags "forståelse" er NETOP roden til alt ondt.

Så, Lasse, og diverse: FORMULÈR JER!!!! Total opfordring fra en pære dansker, som ikke bare æder hvadsomhelst.

Sorry.. Men man må sgu være lidt hård af og til..Især når det er ment på den "rigtige måde"

<sletttet> trods alt under mit lavmål.. </slettet>

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:25
Og så ikke mere navnekalderi m.m. vel drenge, ellers bliver viceværten rigtig irriteret.

Dbh Martin
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:42
Tak Martin - synes slet ikke personlige skyderier og navnekalderi passer til dette ellers udemærkede forum !

Debattens oplæg er i sig selv ganske udemærket og alle fik jo netop lov at komme med deres synspunkter, om man var enig eller ej. Jeg må derfor indrømme, at jeg indtil idag hvor jeg læste denne tråd havde dyb respekt for dig og dine kundskaber Mikkel. MEN jeg har godt nok mistet utrolig meget respekt for dig nu - at kalde debattører for "dumme svin" og "selvfokuserede fjolser" klæder virkelig ikke en mand som dig !

Tilbage til oplæggets oprindelse - jeg er ganske enig i, at der fokuseres alt for meget på at vi alle skal være lige - at tage fra de rige og give til de fattige er en ganske smuk tanke, men det holder bare ikke i praksis. Hvis vi alle skulle have samme lønniveau, samme boligstandard osv, hvordan belønner man så den hårdarbejdende mand/kvinde som gerne lægger 60 timers ugentligt arbejde overfor deltidsarbejderen der heller bruger tiden hjemme ? Hvordan får vi mere gang i iværksætterlysten, det danske erhvervsliv og eksport hvis vi bliver straffet for at yde en indsats ? Der skal være plads til os alle ja, men det nytter ikke noget at fjerne guleroden for ekstra hårdt arbejde !

Det er endda fakta, at for nogle kan det ikke betale sig at arbejde - de får total set mere ud af at gå hjemme med støtte fra staten (os andre) - det er da helt til grin!

Nu håber jeg ikke jeg har trådt nogen over fødderne og har med vilje lavet indlægget forholdsvist kort

Venlig hilsen

Kenneth Olin

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:11
Meget fin debat (LÆS :Emne), og bestemt et af de helt store politiske gøremål.

Synes bare at det er helt forkert at fjerne nogen af alle vores goder – som vores forældre i den grad har bygget op og kæmpet for – synes at det handler om individets ansvar i forhold til samfundet.

Vi skal bruge de penge på vores sundhedsvæsen som der er behov for, ligeledes er det da perfekt at folk som rammes af sygdom, arbejdsløshed, osv. an opretholde en fair levestandard.

Så må vi heller (som vores nuværende regering) sætte lidt fokus på de få elementer som ikke kan finde ud af at tage et ansvar !! (i samme omgang skal samfundet selvfølgelig også se i egne rækker - kan vi selv gøre mere?)

Men lad nu ikke de få dovne ødelægge det for alle os andre !

Måske kender vi selv sådanne typer (de dovne) … måske kunne vi selv starte med at tage os lidt af dem … på den pæne måde !?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)