Fredspiber skal ikke ryges alene - så "ryger" pointen vel lissom..? Anyway. En brainstorm om hvordan man vil kunne bidrage med til hvordan Danmark I VIRKELIGHEDEN kunne blive en iværsætternation, synes jeg lyder som en fin idé.
En af de ting jeg lige vil bidrage med til at starte med, er at udvikle sætningen du lige smed: "Er du iværksætter eller tænker på at blive det" Her er det jo så sådan, at de fleste IKKE véd om de vil være iværksættere, endnu - så i national forstand, så er det også vigtigt at beskæftige sig med dem som ikke har noget forhold til det - det er trodsalt dem der er flest af.
Det er iøvrigt meget centralt i holistisk tænkning at behandle de ting man endnu ikke véd. Så, din erkendelse om, at du ikke kan se alting fra alle sider på samme tid - er et rigtig godt skridt i den retning. Det er der iøvrigt ikke nogen der kan, men nogle er klar over det og kan derfor interpolerer sig frem til en løsning der med god tilnærmelse kunne være et bud.
Så, nu prøver jeg vist at lyde som en holistisk guru - det gad jeg egentlig også godt være
![]() Oh, det er sent og jeg bliver helt filosofisk nu..
|
Jeg er helt enig i, at den generelle mistro til at betale skat til "statskassen" forveksles med, at vi faktisk betaler til det danske samfund (jeg vil dog sige, at der er desværre ikke stor forskel på hvordan politiske organer og dermed regeringen opfatte samfundet. Der er for mig at se nogle ting der umiskendeligt går igen, og som viser mangel på reel forståelse. Men det er jo en klassisk sag mellem politikere og befolkning).