Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min kammerat blevet fanget i et pyramidespil? (MLM)

Side 3 ud af 8 (80 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fashion-Seller:
PS det er lige præcist i et eksempel som dette, hvor I som branche har mulighed for at udtrykke skepsis over, at andre misbruger MLM konceptet i en forkert retning... Men eneste reaktion man få, er at alle MLM forsvare konceptet, og det er altså derfor MLM failer.

I de fleste andre brancher havde sådan et firma fået den kolde skulder...


Tror bare jeg stopper med at svare dig. Jeg siger klart at jeg ikke kender til firmaet, så derfor mener jeg ikke at jeg har ekspertise til at udtale mig. Og straks bliver det til forsvare...
MLM er ikke velset ude i virkelighedens Danmark, men sammenlignet med behandlingen på Amino vil jeg nu stadig sige VOLDSOM forskel!
Jeg er ikke på amino for at rekruttere.

Så du vil have MLM folk til at udtrykke skepsis pga dine links eller trådstarter?
Skal vi udtrykke skepsis fordi du udtaler dig omkring den manglende dokumenterede effekt?

Og jeg finder det decideret latterligt at jeg skal udtrykke skepsis overfor noget jeg ikke har tilpas viden om! Jeg har sagt klart at det ikke er i orden at manipulere med cv...
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Jeg har ik kommenteret, om det er okay at dele noget gratis ud eller ej... Har du læst de to links, som var i mit svar?

Du synes det er iorden at markedsføre et produkt, som ingen kan dokumentere virker? 

Jeg har faktisk pløjet det meste af de to sider igennem - og selvom de muligvis har ret, så kan jeg ikke helt se, hvad den info skal bruges til. Det ville jo have været en hel del nemmere, hvis de bare havde prøvet produktet. Big Smile

I stedet argumenterer de for, at produket NOK ikke virker, fordi LifeWave direktøren har fusket med sit CV og at han umuligt kan have opfundet plastret baseret på hans tidligere meritter. De har sikkert ret når de siger, at det i stedet er ham doktoren, der har opfundet det. Ham prøver de så at miskreditere ved at nævne, at han engang har arbejdet sammen med en anden, som var interesseret i - skal vi kalde det - alternative metoder.

Og hvis det viser sig, at det er fup, så skal jeg da være den første til undskylde at jeg har talt positivt om firmaet - men egentlig prøvede jeg bare at fortælle, at jeg har hørt om andre fra LifeWave, som opererer på den måde - altså giver produktet gratis ud, og flere af "test-personerne" vender tilbage, og vil gerne købe efterfølgende.

Og så kan det godt være jeg skuffer dig - men i det tilfælde er jeg altså græsk-katolsk, om der er en dokumenteret effekt, hvis folk der lider af smerter eller søvnproblemer, mener at det virker.

Der ville være et problem i forhold til EU-lovgivningen, hvis forhandlerne lover, at produktet har nogen egenskaber, som de ikke kan dokumentere - men så længe de giver den første prøve gratis ud - så kan jeg virkelig ikke se problemet.

Men nu skal du så nok også kende min holdning til lægemiddelstyrelsen, medicinalindustrien mv. for at mine udtalelser giver 100% mening - men det ville nok tage et par timer for mig at blive færdig med at svine dem til -> derfor nøjes jeg bare med at sige, at jeg synes det er vederstyggeligt, at det skal koste flere millioner kroner at få godkendt et produkt, bare fordi medicinalindustrien har fået indført, at alt hvad der har en fysiologisk virkning på kroppen skal registreres som medicin eller lægemiddel.

Selv vand har en fysiologisk virkning på kroppen, så der går nok ikke mange år, før kildevandsproducenterne bliver tvunget til at registrere deres vand som naturlægemiddel, hvis de stadig vil have lov at reklamere med, at vand er sundt! Smile 

Men det er en helt anden snak - som jeg kan garantere ville komme op på over 300 indlæg hvis vi startede på den. Wink

Fashion-Seller:

Allan I:

Jeg siger ikke, at det dermed er OK - men det viser bare, at det åbenbart ikke er en helt ualmindelig måde at nå til tops på - for nogen. Wink

Allan jeg taber mere og mere respekt for dine svar, når du blindt forsvare alle MLM firmaer, uden overhovedet at der er nogen fornuft bag svarene.

At manipulere med et CV bliver hverken mere eller mindre iorden, ej heller fordi Stein Bagger har gjort det... Men det er som om, at ting åbenbart kan være iorden, hvis tilhørsforholdet er et MLM selskab... 

Jeg skriver også netop at det IKKE er OK. 

Jeg kunne bare ikke rigtig se, hvad oplysningen havde med produkternes eventuelle virkning at gøre...

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan,

 

En i tråden siger:

"Allan jeg taber mere og mere respekt for dine svar, når du blindt forsvare alle MLM firmaer, uden overhovedet at der er nogen fornuft bag svarene."

Det undrer mig at du udsættes for dette jeg finder nemlig, at du er en blandt de få debattører i Amino - i Amino - der er meget omhyggelig med at besvare alle spørgsmål. Selv om det ofte er centreret om samme person og samme indhold - Hatten af for dette Allan!

Jeg finder det egentligt også utroligt som ganske få personer her i tråden forsøger at gøre sig til dommer om alt vedr. produkter og metoder også når snakken falder på Network Marketing!

Man kunne tilføje at man efterhånden fatter en mistanke om at disse debattører, de få der har så mange subtile spørgsmål, de stiller dem alene for at blive set og hørt - så man ikke kan tage dem alvorligt man mister lysten til at læse deres input og til at give grundige svar!

Men nå der er mange vinkler på erhvervslivet og aktørerne deri!

Så Allan keep up the good work!  Skype-Wink

 
mvh

 

john sommer 

    

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hold nu kæ.. alle sammen, LifeWave er MLM og MLM er pyramide spil i kan ikke komme uden om det. Nogen tjener godt på det og andre gør ikke.

Er det så svært at forstå?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AngryBird:

Hold nu kæ.. alle sammen, LifeWave er MLM og MLM er pyramide spil i kan ikke komme uden om det. Nogen tjener godt på det og andre gør ikke.

Er det så svært at forstå?



Er du rar at "tale" pænt?

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skal jeg nok martin også derfor jeg lavede de der "......" Men de kommer jo aldrig videre i deres snak, det er det samme igen igen hver gang vi snakker pyramide spil..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Det undrer mig at du udsættes for dette jeg finder nemlig, at du er en blandt de få debattører i Amino - i Amino - der er meget omhyggelig med at besvare alle spørgsmål. Selv om det ofte er centreret om samme person og samme indhold - Hatten af for dette Allan!

Tak for de pæne ord John! Big Smile

Fashion-Seller har faktisk lige for nylig rost mig - så jeg synes det er OK, at han tilkendegiver, hvis han mener jeg er ved at falde af på den.

Jeg ved så ikke helt, hvad det er, jeg gør anderledes nu i forhold til før?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:

Hold nu kæ.. alle sammen, LifeWave er MLM og MLM er pyramide spil i kan ikke komme uden om det. Nogen tjener godt på det og andre gør ikke.

Er det så svært at forstå?

AngryBird -> Vi kan meget nemt komme uden om det. Du får lige et kort udpluk fra forbrugerombudsmandens hjemmeside:

"Multi Level Marketing, Network Marketing eller andre lignende pyramidisk opbyggede salgsorganisationer er som udgangspunkt lovlige i modsætning til pyramidespil."

Hvis du mener, at lovgivningen i DK skal ændres, så skriv et brev til politikerne - men indtil du får ændret loven bør du måske overveje at moderere dit sprog lidt. Wink

Edit: Jeg glemte lige at nævne, at du da har helt ret i, at nogen tjener penge og andre gør ikke.

Mit eget bud på den tendens er, at nogen arbejder seriøst med deres forretning og andre gør ikke - faktisk fuldstændig ligesom at nogen får succes med deres webshop og andre gør ikke, nogen får succes med deres butik, og andre gør ikke - og så fremdeles.

Hvad er dit bud? ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:

Skal jeg nok martin også derfor jeg lavede de der "......" Men de kommer jo aldrig videre i deres snak, det er det samme igen igen hver gang vi snakker pyramide spil..

Hej Angrybird,

Du har ret så langt at det ikke er mange holdninger der ændrer sig i MLM-debatterne, men som jeg ser det gælder det nu "begge sider".

Jeg har ikke "set lyset" i MLM, men jeg ved at det ikke er pyramidespil i ordets tekniske/juridiske forstand, så det er ikke specielt fremmende for debatten at bruge det udtryk. Det er ihvertfald ikke det der får debatten løftet og debattører til at forholde sig til andres holdninger :-)

God weekend
/Brian 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv været indblandet, og jeg var ved at gå fra totterne... MLM er byg på byg på byg... Han køber sig ind han køber flere ind og den næste køber endnu flere ind. Hvorfor ser folk ikke logikken i det lille spil?

Er man en snedig forretningsmand der kan manipulere med folk, så er man den perfekte til MLM. Og kan tjene kassen.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 3 ud af 8 (80 indlæg)