Hej Shop-me
Jeg kender fuldstændig det der, du beskriver. Nu har jeg f.eks. lige fået en idé til, hvordan staten kan spare 20 mia. kr. Jeg ved godt, hvad der skal til for at føre den idé igennem; jeg har endda en plan for det; jeg magter bare ikke at føre den ud i livet.
Det der med at skrive en forretningsplan synes jeg ikke rigtig fungerer: Jeg har flere mere eller mindre færdige forretningsplaner liggende, og de har aldrig bragt mig nogen vegne med et projekt. Jeg har også hørt, at Amino kunne være et sted, hvor man kan få kontakt til mennesker, der kan fuldføre det, sådan nogen som os kan sætte i gang; men jeg tror måske at folk, der har de der executive-evner ser lidt ned på os, der ikke har dem (det synes jeg i øvrigt også fremgår af nogle af svarene på dit indlæg); ihvertfald har jeg endnu til gode at få positiv respons på mine ideer herfra.
Det, jeg prøver med mine ideer for tiden er, at definere dem på en måde, så de bliver så overskuelige som muligt. Jeg lægger en exit-strategi inden jeg er kommet i gang, og prøver at få placeret exit-en så tidligt som muligt, så jeg selv skal lave så lidt som muligt af det, jeg alligevel ikke kan finde ud af og/eller gider. Derudover har jeg gode erfaringer med at søge hjælp hos personer i mit netværk.
Hvis nogen har lyst til at starte en form for dating-bureau, hvor ídémagere bliver sat sammen med executives - måske ikke ud fra den konkrete idé, men mere ud fra selve det at få et samarbejde i gang mellem forskellige typer mennesker - så er den idé hermed givet videre.
Kristian