Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surftown

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du selv er programmør, eller har et godt løbende budget til at købe dig til det, så skal du ikke vælge en løsning som OSCommerce. Absolut ikke!

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:53

kmtrader:

Hej Michael

Hvis vi antager at jeg vælger surftowns løsning. Kræver det så en rimelig grad af færdigheder inden for computer viden. Hvad vil du tro den billigste løsning er og hvad vil du tro den billigste løsning koster?

På forhånd tak for hjælpenBig Smile

Hey kmtrader.

Jeg bruger selv den løsning som du nævner, jeg har deres Webshop Medium pakke.. Jeg synes dte fungere rigtig godt, du kan jo kigge på min side: www.bigbuy.dk Jeg er ikke en haj til computere, og det som du ser er alt sammen noget jeg selv har lavet.. Det er også et osCommerce template jeg bruger, men jeg har opdateret til en nyere version end den som medfølger.. Det tog ca. en dags tid med at få det opdateret osv.. Det som tager lang tid er handelsbetingelser osv..  Jeg har kun gode erfaringer, supporten er ikke verdens hurtigste men de har løst mine problemer hver gang indenfor 38 timer. Så det klager jeg ikke over.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:54

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis ikke du selv er programmør, eller har et godt løbende budget til at købe dig til det, så skal du ikke vælge en løsning som OSCommerce. Absolut ikke!

Hvorfor egentlig ikke? Jeg har f.eks. denne løsning og jeg er ikke it programmør eller lign. Jeg synes det er relativt simpelt.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:00

kmtrader:
Hvis vi antager at jeg vælger surftowns løsning. Kræver det så en rimelig grad af færdigheder inden for computer viden.

Som sagt er osCommerce ikke helt så smart bygget op at man som i andre systemer blot tager en zip-fil og trykker installér. De fleste udvidelser ligger dog sådan at man kan "copy-paste" dem til sit system. De fleste er dog basseret på en frisk osCommerce installation, og når du installerer tredje udvidelse risikerer du at overskrive komponenter fra de to første. Du bliver derfor tit nødt til selv at sidde og flette filer, og her er et basis kendskab til php en fin ting. Man skal desuden selv oversætte udvidelserne fra tid til anden, og selvom det kun er 4 bidder tekst, går det væsentligt hurtigere når man ved hvordan det skal gøres. Hvis du kan html/css kan du installere det modul der hedder STS. Så er det rimelig nemt at gå til designmæssigt.

kmtrader:
Hvad vil du tro den billigste løsning er og hvad vil du tro den billigste løsning koster?

Hvis du går efter det absolut billigste, kan du jo få hostet din side hos one.com til 9,- kr. pr. måned. Her kan du fint placere osCommerce. Så kan du få dig et betalingsmodul fra friBetaling til 59,- pr. måned. Så skal du yderligere betale 1000,- pr. år til pbs for at få indløst dankort. Så har du en shop der kan modtage dankort til 68x12+1000=1816,- pr. år. Det er dog en super skrabet løsning, og ikke hvad jeg vil anbefale. Når du først kommer i gang, bliver du med sikkerhed mere krævende omkring din hosting, og det kan være noget være rod at flytte. I hvert fald meget rod i forhold til at spare et par hundrede kroner de første måneder ind til shoppen er igang. Men det hele kommer selvfølgelig an på dine ambitioner.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:05

> Hvorfor egentlig ikke?

Fordi du som iværksætter kommer til at tjene flest penge, hvis du bruger tiden der hvor du er bedst

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:11

Mikkel deMib Svendsen:

> Hvorfor egentlig ikke?

Fordi du som iværksætter kommer til at tjene flest penge, hvis du bruger tiden der hvor du er bedst

Kan sgu godt li dine svar Mikkel.... der bliver ikke fejet noget ind under gulvtæppet...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:17

kmtrader:

Hvis vi antager at jeg vælger surftowns løsning. Kræver det så en rimelig grad af færdigheder inden for computer viden. Hvad vil du tro den billigste løsning er og hvad vil du tro den billigste løsning koster?

Det du skal passe på med er at gå efter den billigste løsning. Der findes forholdsvis mange systemer som er gratis at bruge og det er ikke altid det første der er det bedste.

Hvis du satser på det billigste nu, så kan det godt være at det er blevet dyrer om 6 måneder forstået på den måde at du har fundet en del rettelser du skal have foretaget. Du skal også tænke på fremtiden og ikke bare lige spare 5 kr her og nu.

Du bør koncentrer dig om din forretning og evt. outsource kontrollen med din webshop til en med erfaring på området.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:30

Når man skal finde ud af hvad der er billigst eller dyrest er det vigtigt dels at se på TCO (Total Cost of Ownership) samt hvor lang tid det vil tage at nå et givent omsætnings- og profitniveau.

TCO handler om at se på alle de faktorer der udgør den samlede pris - softwarepris, hosting, din tid, konsulenters tid osv osv.

Den anden del handler om, hvor hurtigt du kan komme til at tjene penge. Hvad er bedst? At kunne tjene 1000 kroner om dagen fra og med i dag - eller (måske) 3000 kroner om dagen om 6 måneder? Som iværksætter ville jeg - med mindre jeg har mange penge i projektet, vælge den første løsning. For på de 6 måneder vil jeg så have mindst 180.000 kr. på kontoen - og sikkert meget mere.

Som iværksætter handler det om at "iværksætte". Det er bedre at være på markedet med noget der er 80% af det man gerne vil have i dag - end noget der er 100% som man vil have det om mange måneder (hvilket så også kan ende med at betyde aldrig).

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)