Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et kort spørgsmål om selskabsform...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så ved jeg godt - ud fra hvad jeg har fået ud af at browse lidt rundt - at der kan opstå en diskussion omkring valget mellem SMBA'er og ApS'er. Men - jeg prøver alligevel.

Jeg er stoppet som lønmodtager i november 2008 for at realisere mit ønske om at blive selvstændig og på kort sigt opbygge min egen blomstrende IT-virksomhed - og der foreligger ingen begrænsende rammer, men masser af ideer og mål :-)

Jeg har en begrænset kapital - men dog det krævede beløb til et ApS plus lidt mere - til at starte på, men under hvilken virksomhedsform - personligt ejet, SMBA eller ApS? Jeg vil selvfølgelig gøre det så billigt som muligt under skyldig hensyntagen til dansk og svensk lovgivning, da firmaet primært vil operere i Danmark og jeg bor i Sverige.

Desuden overvejer jeg indenfor et års tid at gå med i yderligere et selskab, hvorfor jeg også overvejer stiftelse af et Holding. Overvejelserne omkring et sådant er også for at kunne beskytte den indtjening jeg har samt gøre et evt. senere salg af datterselskaber mere gnidningsløst

Jeg har undersøgt lidt mht. stiftelse af ApS og Holding. Kan i evt. anbefale virksomheder der stifter sådanne - jeg har lagt mærke til at ditselskab (Jakob Tøjner) i hvert fald deltager en del i debatterne herinde - men jeg er samtidigt selv stødt på Nemreg. Hvad kan der siges for / imod f.eks. de to?

Jeg ser frem til jeres svar. Hav en fantastisk aften.

Mvh.

René

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Dit spørgsmål går det på selv at stifte selskab contra lade en advokat/rådgiver stifte dit selskab?

Eller hvor vil du hen?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:18

René H. Frederiksen:
jeg har lagt mærke til at ditselskab (Jakob Tøjner) i hvert fald deltager en del i debatterne herinde

Jacob kan man ikke undgå at lægge mærke til herinde. Meget dygtig og kompetent i hans arbejde. Hvis du "roder" lidt rundt på Amino vil du se at der er en del tilfredse kunder herinde. Helt klart en nuanceret advokat med holdninger.  Hvad der taler imod at bruge Jacob Tøjner - intet.

For og mod Nemreg er hurtigt overskuet. Jeg kender dem ikke.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:21

Peter - Revisor:

Dit spørgsmål går det på selv at stifte selskab contra lade en advokat/rådgiver stifte dit selskab?

Eller hvor vil du hen?

http://www.nemreg.dk/ er en lille konkurrent til eksempelvis ditselskab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Hej Peter,

Jeg så lige at overskriften måske var lidt vildledende - så den er rettet til. Jeg er ikke selv interesseret i at stifte mit selskab - det har jeg ikke nok indsigt og tid til.

Så spørgsmålet går på: form og hvem - samt evt. erfarede fordele og ulemper.

Jeg håber jeg fik afklaret ift. til en evt. klumpet formulering.

/R

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37

O.K.....så er jeg med!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Ok. Jeg forstod så bare ikke lige dit svar - med mindre det var en kommentar?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04

Det var så bare en kommentar.

Jeg vil helst ikke svare, idet vi også opretter selskaber!*S*

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35

Peter - Revisor:

Det var så bare en kommentar.

Ok - det kan jeg så godt forstå. Men jeg må sige at jeg havde regnet med mere feedback/input fra amino'erne - der virker noget stille ved tastaturerne :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:54

Peter - Revisor:

Nå Peter, har du kastet dig over smba'er (ups nu får jeg tæsk for min nedladende holdning igen)

- spøg til side sammen med advokat eller i forbindelse med vurderinger af apportindskud?

Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)