Og så ved jeg godt - ud fra hvad jeg har fået ud af at browse lidt rundt - at der kan opstå en diskussion omkring valget mellem SMBA'er og ApS'er. Men - jeg prøver alligevel. Jeg er stoppet som lønmodtager i november 2008 for at realisere mit ønske om at blive selvstændig og på kort sigt opbygge min egen blomstrende IT-virksomhed - og der foreligger ingen begrænsende rammer, men masser af ideer og mål :-) Jeg har en begrænset kapital - men dog det krævede beløb til et ApS plus lidt mere - til at starte på, men under hvilken virksomhedsform - personligt ejet, SMBA eller ApS? Jeg vil selvfølgelig gøre det så billigt som muligt under skyldig hensyntagen til dansk og svensk lovgivning, da firmaet primært vil operere i Danmark og jeg bor i Sverige. Desuden overvejer jeg indenfor et års tid at gå med i yderligere et selskab, hvorfor jeg også overvejer stiftelse af et Holding. Overvejelserne omkring et sådant er også for at kunne beskytte den indtjening jeg har samt gøre et evt. senere salg af datterselskaber mere gnidningsløst Jeg har undersøgt lidt mht. stiftelse af ApS og Holding. Kan i evt. anbefale virksomheder der stifter sådanne - jeg har lagt mærke til at ditselskab (Jakob Tøjner) i hvert fald deltager en del i debatterne herinde - men jeg er samtidigt selv stødt på Nemreg. Hvad kan der siges for / imod f.eks. de to? Jeg ser frem til jeres svar. Hav en fantastisk aften. Mvh. René |
Hej!
Dit spørgsmål går det på selv at stifte selskab contra lade en advokat/rådgiver stifte dit selskab?
Eller hvor vil du hen?