Hejsa Jeg har et problem med at andre butikker stjæler mine billeder og bruger dem på nettet, er der nogen af jer der har samme problem og hvad gør man ved det.? jeg ønsker ikke at alle mine billeder skal være forsynet med vandmærker, men er også træt af at andre tager dem, når jeg har brugt tid og penge på at få dem lavet. Med venlig hilsen Allan |
Tyveri af billeder
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.
findes -ikke synlige- vandmærker som du kan bruge, er dog lidt usikker på om denne løsning findes gratis/open source. Men med denne løsning har du det juridiske på plads, og hvis du så sender en "klage" sammen med en advokat kommer der som regel andre boller på suppen.. Jeg har ikke haft lignende problemer selv -endnu-, men sådan ville jeg løse det.. |
Dem jeg har fundet til nu, er kopieret til deres egen server. Mvh Allan |
I fald du støder ind i folk der stjæler billeder ved at linke7refererer til dem, kan du bruge lidt sjove mod_rwrite tricks :) |
Hvordan kan det bevises at det er mine billeder, jeg har med tiden fået lagt mange nye over på nettet, så nogle af dem er der ikke længer, men jeg har dem til at ligge et eller andet sted i mine gemmer, det ved jeg. Mvh Allan |
Dato: 6/14/2006 9:52:03 PM Forfatter: Allan Nielsen Hvordan kan det bevises at det er mine billeder... Fordi du har originalerne i den oprindelige, høje opløsning. Hvis det ikke drejer sig om fotografier, men anden grafik, så har du også kildematerialet til det eksempelvis Photoshop- eller Gimp-filer. |
Jeg har samme problem med mine tekster, at alle kopirer dem og sætter dem på deres site! Det er møgirriterende!!! |
Total iorden humor :-) |
Alt om både i Danmark
Er ved at undersøge omkostningerne ved at få lavet nogle spots til min egen hjemmeside, i butikker og på DK4. Det er et firma, der hedder GenMedia, der står for dette. Det lyder ok. I den forbindelse fortalte dig mig at man faktisk skal indberette alt hvad man skriver, viser af billeder etc på sin hjemmeside. Jeg mente han sagde det var til det kongelige bibliotek. Måske er der nogen, der kan forklarer mere. Men nu jeg læser denne tråd, kan jeg se hvorfor. Har man først indberret sig materiale og det er originalt, svarer dette jo til patetnt kontoret. Så er det jo meget nemmere at bevise at materialet er ens eget. jesper |