Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt til projektansættelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber, der er en kontraktkyndig, der kan hjælpe mig med dette:

Jeg har startet et designbureau, der varetager projektbaserede kreative opgaver for andre virksomheder.

Det foregår således, at en virksomhed henvender sig til mig med noget, de skal have lavet, f.eks. en brochure. Så finder jeg en designer, der er perfekt til opgaven, og står så selv for at holde i trådene, sørge for at alt bliver færdig til tiden osv.

Det jeg har brug for, er to kontrakter - en til kunden og en til designeren. Jeg har tidligere prøvet kun at have et tilbud til kunden, men med dårlig erfaring.

Mit spørgsmål er, hvad kontrakterne skal indeholde? Jeg er selv i tvivl om ting som betalingsbetingelser, konsekvenser hvis man ikke overholder deadlines og om der er faldgruber, jeg skal være forsigtig med?

Mvh Maja

Platform 1st designbureau - freelance løsninger til virksomheder!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:39

I realiteten skal du have en "leveranceaftale" overfor kunden, der indeholder visse krav og forpligtelser, og så skal du have en "konsulentaftale" med designeren, der står ryg mog ryg (back to back) på dine forpligtelser overfor kunden... Dvs. du skal sikre dig at designeren er MINDST (og gerne mere) forpligtet end dig...

Ring i morgen og jeg kan gratis uddybe hvad jeg snakker om - du skal regne med en konstruktion, der ligger i niveauet 2 - 4 timer á 1500 + moms - i hvert fald hos mig. .

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:31

TAk for det.

Jeg står pt og overvejer 1 af 2 løsninger. Den første værende det, du foreslår, og den anden kunne evt være, at der blev lavet en aftale direkte mellem designer og kunde, og jeg så kun har en provisionsfatale. Tanken udspringer selvfølgelig fra realiteten om en meget konkursramt branche. Og det ville jo være træls, hvis jeg har en kunde, der går konkurs og så selv skal hæfte for lønnen til designeren. Det scenarie vil jeg jo gerne undgå...

Platform 1st designbureau - freelance løsninger til virksomheder!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:06

Det forretningsmæssige må du jo overveje, men vi kan sparre over en kop kaffe...

dog skal siges, at det er muligt at lade denne mellemrisiko du omtaler følge over på designeren, selv om det måske giver en dårlig smag i munden... altså pointen er, at designerens krav mod dig først forfalder når end-user har betalt... på samme måde som en sælgers bonus af et salg først udbetales når kunden, der har indgået købsaftale vitterligt køber (og betaler...)

tænk over det og send en mail til mig direkte, så kan vi drøfte udenom offentligheden...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)