Håber, der er en kontraktkyndig, der kan hjælpe mig med dette:
Jeg har startet et designbureau, der varetager projektbaserede kreative opgaver for andre virksomheder.
Det foregår således, at en virksomhed henvender sig til mig med noget, de skal have lavet, f.eks. en brochure. Så finder jeg en designer, der er perfekt til opgaven, og står så selv for at holde i trådene, sørge for at alt bliver færdig til tiden osv. Det jeg har brug for, er to kontrakter - en til kunden og en til designeren. Jeg har tidligere prøvet kun at have et tilbud til kunden, men med dårlig erfaring. Mit spørgsmål er, hvad kontrakterne skal indeholde? Jeg er selv i tvivl om ting som betalingsbetingelser, konsekvenser hvis man ikke overholder deadlines og om der er faldgruber, jeg skal være forsigtig med? Mvh Maja |
I realiteten skal du have en "leveranceaftale" overfor kunden, der indeholder visse krav og forpligtelser, og så skal du have en "konsulentaftale" med designeren, der står ryg mog ryg (back to back) på dine forpligtelser overfor kunden... Dvs. du skal sikre dig at designeren er MINDST (og gerne mere) forpligtet end dig...
Ring i morgen og jeg kan gratis uddybe hvad jeg snakker om - du skal regne med en konstruktion, der ligger i niveauet 2 - 4 timer á 1500 + moms - i hvert fald hos mig. .