Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket politisk parti mener du gør mest for iværksættere?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes, det er lige så interessant at høre, hvad folk så egentlig mener at de forskellige partier gør for iværksættere...

Jeg kan se, at Venstre står stærkt som svar på spørgsmålet: Hvem mener du gør mest for iværksættere - men hvad er der lige som I mener, at de gør særligt og godt for iværksættere?

Jeg synes heller ikke, at man hører meget om iværksættere i den politiske hverdag og denne mangel kunne der komme fokus på - ved at få klarlagt hvad der er godt og hvordan det kan udbygges til endnu mere.

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes, det er lige så interessant at høre, hvad folk så egentlig mener at de forskellige partier gør for iværksættere...

Jeg kan se, at Venstre står stærkt som svar på spørgsmålet: Hvem mener du gør mest for iværksættere - men hvad er der lige som I mener, at de gør særligt og godt for iværksættere?

Jeg synes heller ikke, at man hører meget om iværksættere i den politiske hverdag og denne mangel kunne der komme fokus på - ved at få klarlagt hvad der er godt og hvordan det kan udbygges til endnu mere.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme min stemme blev sat mere i forhold til hvad jeg normalt stemmer og står inde for, end for hvad de forskellige partier gør for os iværksættere.

Jeg aner faktisk intet om hvad mange af partierne gør for iværksættere og om de i det hele taget af noget på dagsordenen angående iværksætteri.

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er lige det som jeg mener - det kunne være spændende at høre hvem der vil gøre hvad og hvad der allerede sker på iværksætterområdet - bare i sådan korte overskrifter, for jeg tror ikke nogen af os har tid til at læse hele partiprogrammet igennem ;-)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg lige googlet lidt og fundet lidt forskelligt:
 
 
 
 
Kommissionen har løftet sløret for et kommende rammeprogram for budgetperioden 2007-2013, der vil sammenfatte en del eksisterende programmer inden for konkurrence- og innovationsområdet i ét og derved forsøge at øge offentlighedens kendskab til området [...]  Rammeprogrammets samlede budget for hele perioden forventes at blive på ca. 4,2 mia. euro, hvoraf 2,6 mia. vil blive tildelt særprogrammet for iværksætteri og innovation."
EU gør altså også noget..
 
 
 
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ville føre politisk kampagne, vil jeg lige henlede opmærksomheden på følgende resolutionsforslag fra Det Radikale Venstre:

 

Forslag

Det Radikal Venstre vil arbejde for at give iværksættere bedre adgang til kapital til at finansiere opstarten og væksten af deres virksomheder. Dette kan ske ved at regulere dels i skattepolitikken, hvor det skal være muligt at udskyde dele af personskatten i opstartsfasen. Dels skal erhvervslovgivningen åbne for rimelige muligheder for lån til finansiering af egen virksomhed.

Begrundelse

Meget taler for, at Danmarks fortsatte velstand hænger sammen med behovet for flere, dygtigere, og iderige iværksættere. Ingen virksomheder kan imidlertid klare sig uden finansieringsmidler til opstart, drift og vækst. I dag er nøglen til kapital sikkert anbragt i hænderne på pengeinstitutterne, private og offentlige investorer. Alle tre aktører er desværre meget restriktive i deres udlåns- og investeringspolitik. Hvorfor det er vanskeligt at rejse den nødvendige start- og vækstkapital. Ofte må iværksætteren hæfte personligt, eller gå ind på stærkt ufavorable aftaler med investorerne. Derfor er det, nødvendigt at til veje bringe rimelige muligheder for finansiering, hvis det er alvorligt ment, at Danmark skal være et iværksættersamfund.

Endelig bør skattepolitikken i langt højere grad afspejle samfundets ønske om at hjælpe iværksætterne i gang. Naturligvis må der tænkes i at forhindre, og straffe misbrug. Men frygten for at nogle få misbruger reglerne, må ikke spænde ben for at flere danskere tør løbe risikoen, og skabe virksomheder, jobs og indtægter til samfundet.

 


Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dejligt. Jeg er den anden der har stemt på dem netop fordi de har det med at bryde dødevandet mellem fløjene og se konstruktivt og udviklingsvenligt på tingene - så før eller siden måtte de da have en mening omkring emnet. Jeg var så ikke klar over at de var kommet frem med dét som du skriver - men det er SÅ skøn radikal tænkning Mange tak.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil ikke snak politik men:
Se og gøre...to forskeligt ting, alle har noget ud på deres hjemmesider ang. iværksætter. 
 
Tak til Google:
"Men iværksætter- og selvstændighedskulturen har desværre ringe vilkår i Danmark. Der er masser af unge, der gerne vil være selvstændige, men når det kommer til stykket, er der procentvis færre der starter for sig selv i Danmark, end i de øvrige sammenligningslande.
Hertil kommer, at næsten halvdelen af initiativtagerne er bukket under i de første fem år.
Den manglende kompetenceudvikling, formidlingen af ny viden og ikke mindst de mange administrative byrder er en åbenlys belastning. I virkeligheden burde ingen forlade en uddannelse uden at være tilbudt et fag med titlen ”start din egen virksomhed”.
  OSV
 
"At blive iværksætter skal være en mulighed på lige fod med en tilværelse som lønmodtager. Vi skal gøre op med opfattelsen af iværksættere som klienter, der har brug for støtte fra det offentlige. I stedet vil vi skabe gode rammer og muligheder for iværksætterlyst og initiativ. Det er klart, at øget iværksætterlyst ikke alene kan skabes ved, at vi stiller gode rammebetingelser til rådighed.
Der er i høj grad også brug for en holdningsændring. Der skal være mere ”jeg-vil- mentalitet”. For at få en ny generation af iværksættere, er det vigtigt, at uddannelsessystemet åbnes op for verdenen udenfor. Det er i løbet af skolegang og uddannelse, at børn og unge skal tilegne sig en stærk selvstændighedskultur. Iværksættere som gæstelærere eller en udbygning af erhvervspraktikken kan være en del heraf.
Vi har længe arbejdet for at give den offentlige rådgivning til iværksættere et kraftigt kvalitetsløft. " OSV
 
"Dansk Folkeparti foreslår, at man giver helt nye virksomhedsejere lov til at komme i gang, før de bliver indhentet af alle reglerne.
Forslaget går ud på, at man undtager helt nye virksomheder for udvalgte indberetningspligter de første tre år.
Det kan f.eks. være reglen om, at nogle virksomheder skal indberette en masse ting til Danmarks Statistik.
Det kan være reglen om, at virksomheden skal udforme en arbejdspladsvurdering for alle arbejdsfunktioner osv.
Forslaget indebærer, at virksomhedsejerne i den svære opstartsfase kan bruge tiden på det, som er vigtigst. Nemlig at drive virksomheden og ikke på alt muligt unødigt bureaukratisk bøvl.
Regeringen tror, at den med deres regelforenklingskatalog har monopol på erhvervslivet…lad os nu se, hvad de kan drive det til…
I dag har Dansk Folkeparti i hvert fald vist, at vi bekymrer os om og vil gøre noget for dansk erhvervslivs rygrad - nemlig de mindre virksomheder og fremtidens iværksættere.
Lad os gøre det lettere at være iværksætter, lettere for de små forretningsdrivende og for de mindre virksomheder - overalt i Danmark!" OSV
 
men den her søg giv ikke noget (ang. firma iværksætter)
site:socialdemokratiet.dk  iværksætter
 
Men, jeg vil se at det er meget interessant at læse alt som er der ud...
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige siddet og læst div. partiprogrammer , og kan til dels se en gennemgående linie

hvor de fleste partier mener at iværksætterkulturen ska. ind med "modermælken".
Jeg mener man allerede i folkeskolen burde have mulighed for, om ikke andet så som
valgfag at snuse til det at være selvstændig, eller hvad med faget "privatøkonomi"
Da jeg (for mange år siden) gik i folkeskolen, havde vi tvungen håndarbejde udfra den betragtning at
"det kan du få brug for senere"  javel- men jeg tror også jeg ville få knappen syet i, hvis bukserne var faldet ned tilstrækkelig mange gange , uden at have haft dette fag.
 
udfra alderen på deltagerne her i debatten, tror jeg det er de færreste der har en lang uddannelse bag sig hvor man evt. har kunnet vælge netop ovenstående fag, hvorfor der efter min mening skal sættes ind allerede i folkeskolen hvis man vil ændre holdningen
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er et super interessant emne og jeg er sikker på at vi her kan lægge et ret godt pres på politikerne.
Når der er stemmer nok, så skal jeg nok sørge for at det ender i aviserne, bare vendt og se :-)

Dbh Martin
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)