Jeg synes generelt ikke der bliver snakket specielt meget om iværksætteri når man hører de politiske partier. Der bliver tilgengæld snakket om erhverslivet, jo, men så handler det typisk om de store emner som skattelovgivningen, eksportraten, bruttonationalproduktet, eu-harmoniseringsregler osv.. Der bliver sjældent givet nogen særlig stor forståelse for den "lille" ildsjæl der med sin pc eller høvlebænk prøver på at give sit bidrag til samfundet - endsige, på bare at overleve.
En anden ting jeg kommer til at tænke på er, at grunden til at Venstre umiddelbart synes at være dem der gør mest for iværksættere, skyldes nok regeringen såvel som oppositionens
trend til at lægge afstand til hinanden. Hvis f.eks socialdemokratiet begyndte at mene, at staten skal gøre det nemmere for befolkningen at starte virksomheder og nyt erhverv op - så vil det for deres vælgere signalere, at de rykket længere mod højre, og vil måske kunne fortolkes som at den nye strategi er at slikke statsministeren i ..... . -og det vil de jo ikke risikere.
Jeg tror altså desværre, at der er mange emner der ikke bliver taget op og gode beslutninger der ikke bliver truffet, fordi det så vil gøre det mere kompliceret at være politiker..
Desuden lyder det sommetider som, at nogle politikere fraskriver sig ansvaret for iværksætteri og nytænkning, ved at kalde det for et "personligt initiativ". Det er altså åbenbart ikke noget særligt nationalt anlæggende, om iværksættere kan finde ud af at realisere de ideer de selv har fået..
Lige hvad jeg kunne finde på at sige