Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket politisk parti mener du gør mest for iværksættere?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kunne være interessant at vide hvem du mener gør mest for iværksætterne. Altså ikke hvem du stemmer på, men hvem du mener gør mest for os.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil vide, hvem vi stemmer på, skal du spørge om det.

Det er jo ikke sikkert, vi stemmer på det parti, som gør mest for iværksættere.
 
Dels indtager vi hver især mange andre roller end netop iværksættere, og dels vil nogle af os måske stemme efter, hvad vi vurderer gør mest samfundsgavn frem for hvad der på kort sigt gavner os selv mest.
 
Jeg har faktisk ikke sat mig ind i partiernes politik på iværksætterområdet, og når man en sjælden gang hører et slagord, vil alle jo have at det skal være så godt som muligt.
 
mvh Hans
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil vide, hvem vi stemmer på, skal du spørge om det.

Synes spørgsmål er passende...(Amerikaner, så jeg kun ikke stem, men jeg har min mening ang. hvem gøre mest for iværksætter)

-Andy
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes bestemt også spørgsmålet er fint - jeg kan blot ikke svare, fordi jeg ikke tror, de partier, jeg normalt vælger imellem, er de, der gør mest for iværksættere.
Hvis jeg så svarer, at jeg tror Venstre gør mest for iværksættere, og mit svar bliver tolket derhen, at jeg stemmer på Venstre - så ville tolkningen være forkert. Hvis det sker i få tilfælde i en undersøgelse, er det bedøvende ligegyldigt, men hvis det sker i mange tilfælde er det noget hø.

Hans

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er helt med vilje at det er formuleret sådan. Jeg vil ikke vide hvad i stemmer på, men blot interesserer det mig hvem i mener gør mest for iværksætterne. Det kan jo evt. være med til at lægge pres på de politiske partier. Underøsgelsen tager jeg med i mit nyhedsbrev der bliver læst af indtil flere politikere og mange journalister og andre meningsdannere.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
He he, nej life is a bitch
Men så vil jeg gerne understrege, at fordi man her krydser af ved f.eks. Venstre, så er det ikke ensbetydende at man stemmer på netop dem. Det er udelukkende et helt isoleret spørgsmål om hvem man mener gør mest for iværksætterne.

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Så fik jeg kværuleret nok til at afgive min stemme.
Har du redigeret det oprindelige spørgsmål, Martin, eller læste jeg det for hurtigt i første omgang? - Hvis det sidste er tilfældet beklager jeg mine indlæg i denne tråd.

mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes generelt ikke der bliver snakket specielt meget om iværksætteri når man hører de politiske partier. Der bliver tilgengæld snakket om erhverslivet, jo, men så handler det typisk om de store emner som skattelovgivningen, eksportraten, bruttonationalproduktet, eu-harmoniseringsregler osv.. Der bliver sjældent givet nogen særlig stor forståelse for den "lille" ildsjæl der med sin pc eller høvlebænk prøver på at give sit bidrag til samfundet - endsige, på bare at overleve.

En anden ting jeg kommer til at tænke på er, at grunden til at Venstre umiddelbart synes at være dem der gør mest for iværksættere, skyldes nok regeringen såvel som oppositionens trend til at lægge afstand til hinanden. Hvis f.eks socialdemokratiet begyndte at mene, at staten skal gøre det nemmere for befolkningen at starte virksomheder og nyt erhverv op - så vil det for deres vælgere signalere, at de rykket længere mod højre, og vil måske kunne fortolkes som at den nye strategi er at slikke statsministeren i ..... . -og det vil de jo ikke risikere.
 
Jeg tror altså desværre, at der er mange emner der ikke bliver taget op og gode beslutninger der ikke bliver truffet, fordi det så vil gøre det mere kompliceret at være politiker..
 
Desuden lyder det sommetider som, at nogle politikere fraskriver sig ansvaret for iværksætteri og nytænkning, ved at kalde det for et "personligt initiativ". Det er altså åbenbart ikke noget særligt nationalt anlæggende, om iværksættere kan finde ud af at realisere de ideer de selv har fået..
 
Lige hvad jeg kunne finde på at sige

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg rettede det lidt for at være helt sikker på at folk forstod hvad jeg ment

Dbh Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er min stemme røget afsted - dog ikke i samme retning som min normale stemme ville ryge, men meget tæt på.

Jeg er enig i at vi til daglig ikke hører meget om iværsættere fra politikerne, men det hænger vel sammen med antallet af stemmer de ville kunne vinde på det område sammenlignet med at sætte fokus på ældrepleje, børnepasning, skat og hvad der ellers er af mere brede emner.

Umiddelbart ser resultatet ud til at folk er meget enige i at den siddende regering gør mest :)
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)