Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville i helst have og hvorfor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Hvad vil i helst?

Få Gratis fragt eller 5% rabat på alt (+50 i fragt) i en e-shop? og hvorfor?

Jeg er lidt nysgerrig da jeg ikke rigtig selv ved hvad jeg helst ville og hvad der er mest hensynsfuldt for kunden og for firmaet.

Hvis jeg taler om en ganske normal e-shop med en gennemsnitsordre på 500,-. Som primært dagligvarer.

Mit spørgsmål er så:

Hvad vil du helst hvis du skal handle på nettet (primært dagligvarer), sparer 5 % på ALT eller gratis fragt?

Og hvad tror du, ud fra vores synspunkt virker bedst? Både hvad der er omsætningsmæssigt bedst og markedsførings bedst?

Umiddelbart tror jeg at gratis fragt er et godt buzzword og kan tiltrække mange. Derudover tror jeg at gennemsnits ordren falder, da kunden ikke "stræber" efter de 600kr. - da vi giver folk gratis fragt ved køb over det beløb.

Jeg er spændt på at hører jeres forslag og for og imod.
Kom gerne med egen erfaring.

Mvh. Frederik

Hvad vil du helst have når du handler (primært dagligvarer) online?

Hej Amino'er.

Hvad vil i helst?

Få Gratis fragt eller medlemsrabat af 5% på alt (+50 i fragt) i en e-shop? og hvorfor?

[Poll]

Jeg er lidt nysgerrig da jeg ikke rigtig selv ved hvad jeg helst ville og hvad der er mest hensynsfuldt for kunden og for firmaet.

Hvis jeg taler om en ganske normal e-shop med en gennemsnitsordre på 500,-. Som primært dagligvarer.

Mit spørgsmål er så:

Hvad vil du helst hvis du skal handle på nettet (primært dagligvarer), sparer 5 % på ALT eller gratis fragt?

Og hvad tror du, ud fra vores synspunkt virker bedst? Både hvad der er omsætningsmæssigt bedst og markedsførings bedst?

Umiddelbart tror jeg at gratis fragt er et godt buzzword og kan tiltrække mange. Derudover tror jeg at gennemsnits ordren falder, da kunden ikke "stræber" efter de 600kr. - da vi giver folk gratis fragt ved køb over det beløb.

Jeg er spændt på at hører jeres forslag og for og imod.
Kom gerne med egen erfaring.

Ps. Vil lige prøve at bruge Aminos Afstemnings funktion, håber det virker.

Mvh. Frederik

• Gratis Fragt! (82,1%)
  • Medlemsrabat på 5 % på alt. Dog koster fragt 50,- (under 600,-) (17,9%)
  • Totalt antal stemmer: 28
  • Afstemning sluttede: 05/02/2009

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 01:34

Hej,

Jeg tror, at fri fragt virker noget bedre end at give kunderne 5 %. Nu gør vi selv det på www.pump-up.dk, at vi giver kunderne fri fragt og 5 % rabat ved ordrer over 1000kr.

Vi har overvejet at sætte "fri fragt-grænsen" ned til 500kr, hvorefter vi så vil yde de 5 % rabat ved ordrer over 1000kr. Nu skal vi lige se effekten af den nuværende løsning, før vi begynder at lave alt for mange ændringer.

Jeg glæder mig til at følge denne tråd!

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:43

Jeg tror også at fri fragt ville være langt at foretrække for kunderne, især når det gælder dagligvarer, fordi det for mig virker som den største draw-back at skulle betale f.eks. 50 kr. for at slippe for at gå ned om hjørnet selv at handle. Omvendt tror jeg ikke man lægger så meget til de ekstra 50 kr. du betaler gennem varernes pris for at få dem tilsendt.

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 08:36

Hej Frederik,

Fri fragt er helt sikkert det bedste salgsargument. 5% af prisen og så derefter fragten oven i, så ville jeg tænke "Ja, den er god med jer, så tjener I det hjem igen på fragten".

Gratis Fragt er til at forstå. Så kan I også bedre konkurrer mere direkte på priserne.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:05

Det lyder umiddelbart som om at folk gerne vil have gratis fragt fremfor 5%.

Men hvad tror i så er klogest for virksomheden?

Fri fragt er bare lidt farligt synes jeg...Jeg tænker på at folk lige vil købe 1 liter juice og bestille den.. den er jo alligevel fragt fri.. det koster jeg en helveds masse. Desuden vil kunderne ikke tilstræbe de 600kr de skal handle for, for at få fragt fri bestilligen.

Ved at lave 5 % for vel og mærket; medlemmere, så kan man på den måde også få flere nyhedsbrevsmodtagere, ved at brugere skal oprette en bruger.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 13:08

Hej igen,

Jeg vil foreslå, at du sætter fx fri fragt ved ordrer over 500 kr.. Så tror jeg, at du måske vil påvirke de kunder, som har varer til en værdi af 3-400kr i indkøbskurven.. Derved tror jeg, at du får flere ordrer på 500kr eller derover..

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:06

Fri fragt er klart at foretrække. Det føles "rart" som online shopper at vide, at de varer du tager stilling til og køber - repræsenterer det du skal betale - ikke alle mulige ekstraomkostninger.

Mit forslag til dig er at give fri fragt til alle. Hvis det viser sig at mange bestiller meget lidt, så kan du altid sætte minimum på. Men det "trækker altid ned", hvis der står "Fri Fragt*" og man så skal læse det med småt, for at få den gratis levering.

/Seb

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:57

fri fragt giver en masse små ordre, ogdet er ikek sjovt at sende noget ud, hvor der er handlet for 50 kr og så kan man sættet en post labels på til en højere værdi

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 22:57

Nej det er nemlig trist hvis fragten er dyrer end avancen eller produktet for den sags skyld.

Men er der ikke nogen som har erfaringer med begge dele eller måske en hel 3. måde at skabe mere salg?

Hvorfor vil i hellere have gratis fragt? Og hvorfor vil i hellere have 5 %?

Og hvad ville i gøre som virksomhed?

sorry jeg spammer lidt, men kunne virkelig være fedt at få vendt og drejet dette emne da det sådan set er en idé til alle virksomheder.

Mvh. Frederik :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 03:05

Hej Frederik.

Thorborg skriver om det i e-pusher. Vil anbefale dig at læse light versionen, og se om det er noget for dig, det er jeg nu ret sikker på det er :)

Casper.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)