Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Chat..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jer andre.. Kunne det egentlig ikke være en meget fed idé med en Amino Chat ??..

Jeg tænkte, der er sQ altid, når jeg er herinde, 20-40 stykker online
ad gangen.. Og nogle gange kan det være meget rart at få noget rigtig
hurtigt feedback på en af sine problemer, eller bare et sted hvor man
kan snakke løs om alt muligt faktisk..

Syntes selv det kunne være en vildt fed feature !!.. Så ja.. Bare et forslag til crewet bar siden egentlig :) ..
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:27
Sjov ide, men det kan ikke lade sig gøre med så få brugere.
Tro mig, jeg har rigtig meget erfaring med en slags. Vi forsøgte at lave en chat på Euroinvestor, der på det tidspunkt havde små 300.000 unikke månedlige brugere og tro mig, de ævler løs. På gode dage var der over 1.000 indlæg i debatten. Chatten døde efter få dage og så blev den lukket. En Amino chat ville nok holde eftermiddagen ud og så var den færdig.
Når du ser på "Online listen" så er det langt fra sikkert at folk sidder og kigger på indlæg. Mange laver kaffe, browser i et andet vindue, er gået til møde, så når der er 50 reg. Aminoer online, så er der sikkert ikke mere end 20 der er aktive. Ud af de 20, er måske 10 % interesseret i at chatte og så sidder der 2 stk. og skal få tiden til at gå. Hvis blot en af dem lige skal et eller andet, ja så er der kun en tilbage.
De tider på døgnet hvor der kun er 10-20 brugere, vil chatten være helt tom og det er et frygteligt signal at sende. Det vil måske endda kunne dræbe Amino, da man ved at have en tom chat, signalerer at det her er et dødt sted.
Det var et langt svar, men det kan også bruges til alle de andre jeg snakker fra at lave chat på deres sider. Chat er super når det kører og døden når det ikke kører og tro mig, det er ikke nemt at få det til at køre!
Og så en sidste ting. Den viden der bliver delt over en chat går til spilde. Dvs. at alle de guldkorn der bliver delt der, ikke ville kunne læses i fremtiden og det er også synd.
Nå nok om det :-)

Dbh Martin

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:36
Jaah oki.. Endnu engang kommer din erfaring os andre til Hjælp, Martin.. Hehe..

Kan godt se de argumenter du kommer med er helt rigtige :) ..

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:25

Jeg tænkte også på en chat den anden dag, da jeg så antallet af mennesker på Amino, men Martins argumenter rammer meget præcist, så den ide er nok dødfødt fra starten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:51
Jeg er helt enig med Martin! Permanente chats kræver ufatteligt mange brugere - meget mere end der er her på Amino.

Et alternativ til en permanent chat er event-baseret chat, hvor man f.eks. inviterer en "kendt gæst" som man så kan chatte med i en time. På WebmasterRadio.FM, hvor jeg sender fra hver mandag, har vi også en chat (faktisk bare en IRC kanal) som kører under de enkelte radioprogrammer, så de lyttere der gider (og hører med live - frem for podcasting) kan stille spørgsmål til værterne og debatterer emnerne paralelt. Det fungerer normalt ret godt
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:56
Hov, det var faktisk en meget fed idé.

Man kunne have skiftende temaer, som import, skat, google (hint hint), PR osv osv

Det kunne laves hver 14. dag, hvor hver arrangement havde et bestemt tema!

Kunne dette være noget for Moder Amino?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:18
Nu risikerer jeg sikkert beskyldninger om at skyde over målet, men alligvel:
Man kunne vel lade oplægsholderen tale over et Skype konferencekald, så alle kunne lytte med og evt se video (har dog ikke selv afprøvet teknikken) og kombinere med en chat?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 12:03
En af argumenterne Martin kommer med er at guldkornene går tabt, men hvis det er en eventbaseret chat (som jeg syntes er en forrygende ide) så kunne man poste logfilerne som et indlæg, eller en artikel.

Hilsen

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 14:29
Hvis nogen har en GNU server (et ordenligt sted) sætter jeg gerne en irc server op til amino evt med nogle services som nogen måske kender fra quakenet :)

Ellers vil jeg lige se om jeg kan stykke en maskine sammen til dette...

Er det evt. noget folk de har interresse i bliver sat op?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:47
Det lyder altså lidt overkill at sætte en hel IRC server op bare til Amino, fremfor at benytte et eksisterende netværk. Anyway lad os prøve lykken, kom ind på #Amino på Freenode (http://freenode.net/), om ikke andet kan os der alligevel sidder på IRC i forvejen jo være der :)

Til dem der ikke har en IRC klient og gerne vil kigge ind: http://www.d0t.dk/amino/chat/

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)